etnavn Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Nå som vi skal holde oss mer inne fremover, så passer det å finne frem noen gode serier på tv'n. Og for de av oss som har nerver til det, kan det vært ganske aktuelt å se på noen av de mange dommedag-seriene som er laget. Det passer ganske bra i tiden, da alle kan kjenne seg igjen i panikken over et dødelig virus nå. Hvilken bra serie som handler om slike ting har du sett? Fortell hva som er verdt å se, og litt hva serien handler om👍 Jeg så akkurat To The Lake (Til innsjøen), en russisk serie som handler om et dødelig virus som gir feber og hoste, og som hovedsaklig går på luftveiene og lungene. Ikke så ulikt korona😊 Og i motsetning til en del amerikanske serier, så satser russerne på en litt annen fremstilling enn den typiske zombie-varianten. Jeg syns denne serien er mye mer realistisk enn serier jeg har sett tidligere, kanskje også fordi store deler av serien utspiller seg i et hardt vinterlandskap som ligner mye på den norske naturen. Denne serien er bra, litt annerledes og vel verdt og se. Hvilken serie anbefaler du?
Pantoten Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Hvor ser du To The Lake? Høres spennende ut The Rain (bare sett S1&2, vet ikke om S3 er bra). Handler om at regnet gjør folk syke. Jericho er en litt eldre serie som handler om et lite sted som blir isolert etter atomkatatrofe. Survivors er en britisk serie om viruspandemi som tar livet av 90% av befolkningen. 1
GammelKaktus Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 To the lake var helt fantastisk.. Håper de lager mer 2 minutter siden, Pantoten skrev: Hvor ser du To The Lake? Høres spennende ut The Rain (bare sett S1&2, vet ikke om S3 er bra). Handler om at regnet gjør folk syke. Jericho er en litt eldre serie som handler om et lite sted som blir isolert etter atomkatatrofe. Survivors er en britisk serie om viruspandemi som tar livet av 90% av befolkningen. Netflix
etnavn Skrevet 10. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2020 4 minutter siden, Pantoten skrev: Hvor ser du To The Lake? Den ligger på Netflix👍 Den heter vel Til innsjøen der. Hørtes ut som spennende serier, de må jeg sjekke ut. Spesielt Survivors, den er det flere som har sagt at er bra nå, så den må jeg se.
etnavn Skrevet 10. november 2020 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2020 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: To the lake var helt fantastisk.. Håper de lager mer Ja, mye mere min stil enn de typiske flokken med zombier som det pleier å være i slike serier, og jeg syns de holder spenningen oppe gjennom hele sesongen. Prøvde å finne ut om det er planlagt en sesong 2, men det er uvisst foreløpig. Men får krysse fingrene🤞
GammelKaktus Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 8 minutter siden, etnavn skrev: Ja, mye mere min stil enn de typiske flokken med zombier som det pleier å være i slike serier, og jeg syns de holder spenningen oppe gjennom hele sesongen. Prøvde å finne ut om det er planlagt en sesong 2, men det er uvisst foreløpig. Men får krysse fingrene🤞 Samme her, altså jeg kan godt se zombier og altså men slik som The Walking dead, det tar jo aldri slutt så det måtte jeg bare gi opp. 😄 1
etnavn Skrevet 10. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2020 6 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Samme her, altså jeg kan godt se zombier og altså men slik som The Walking dead, det tar jo aldri slutt så det måtte jeg bare gi opp. 😄 Jeg falt av The Walking Dead etter et par tre sesonger selv, litt på grunn av den typiske zombie-skildringen som jeg personlig heller ikke er så glad i, men også fordi samfunnet der borte er så annerledes fra vårt. Sånn sett blir To The Lake mye mer realistisk. Men jeg skal gi The Walking Dead en ny sjanse etterhvert også, den er jo bra og med gode skuespillere og tydelige karakterer som man både blir glad i og irritert over😊
GammelKaktus Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 10 minutter siden, etnavn skrev: Jeg falt av The Walking Dead etter et par tre sesonger selv, litt på grunn av den typiske zombie-skildringen som jeg personlig heller ikke er så glad i, men også fordi samfunnet der borte er så annerledes fra vårt. Sånn sett blir To The Lake mye mer realistisk. Men jeg skal gi The Walking Dead en ny sjanse etterhvert også, den er jo bra og med gode skuespillere og tydelige karakterer som man både blir glad i og irritert over😊 Ja, den må jo være bra når den har holdt ut så lenge, mener å huske jeg datt av rundt sesong 7 eller no... 😄 Blir jo litt irriterende med de jævla zombiene som går å knurrer til slutt... Men skal og prøve igjen, men det må være når jeg har sett alt som er først.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Jeg kjenner meg ikke igjen i panikken, og er mye mer redd for hvordan myndighetene tar fra oss friheten og innfører denne "nye normalen" med virus som påskudd. Jeg tenker på trilogien Hunger Games og filmen The Island. Har ikke sett The Handmaids Tale enda, som mange sier ligner på det som skjer nå. Virus er ingenting mot det de forsøker å innføre, ingenting. Anonymkode: 4c002...583 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett The Handmaids Tale enda, som mange sier ligner på det som skjer nå. Virus er ingenting mot det de forsøker å innføre, ingenting. Koko 🤣 Anonymkode: cc12a...658 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 The Passage på Viaplay Anonymkode: e5ced...4ac
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett The Handmaids Tale enda, som mange sier ligner på det som skjer nå. Virus er ingenting mot det de forsøker å innføre, ingenting. Nå ble jeg litt nysgjerrig på nøyaktig hva de mener ligner? Ganske tydelig at du ikke har sett serien eller lest boka. Anonymkode: 0ec32...e8e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 Har dere sett filmen Contagion? meeeget lik korona, bare enda verre virus. Oppstår på et marked i Kina.. Anonymkode: 98664...875
Imsdalen Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 På 10.11.2020 den 11.27, Pantoten skrev: The Rain (bare sett S1&2, vet ikke om S3 er bra). Handler om at regnet gjør folk syke. Jericho er en litt eldre serie som handler om et lite sted som blir isolert etter atomkatatrofe. Survivors er en britisk serie om viruspandemi som tar livet av 90% av befolkningen. Hvor ser man disse?
Pantoten Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 7 minutter siden, Imsdalen skrev: Hvor ser man disse? The Rain er på Netflix. Jericho og Survivors var på Netflix før men ser at de ligger ikke der nå lenger Mulig de finnes andre steder?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 12 Monkeys. Både filmen og serien 🙌🏻 Anonymkode: c5c78...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg litt nysgjerrig på nøyaktig hva de mener ligner? Ganske tydelig at du ikke har sett serien eller lest boka. Anonymkode: 0ec32...e8e Handler den ikke om et veldig kontrollert samfunn? Anonymkode: 4c002...583
Dupers Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 Husker ikke helt om det var flere av de, men i starten av 24 (sesong 1 eller 2) var det vel et virus terroristene skulle slippe løst?
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 Predictive programming, folkets favoritt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå