Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en stabil syklus over flere år med sykluslengde 27 dager og menslengde på 4 dager.

I oktober hadde jeg 9 dager med menstruasjon fra 8.-16. okt. med normal mensmengde i starten og deretter kun småblødninger. 

Nå er jeg på syklusdag 34 (!) og mensen har ikke kommet...Negative stix, sist testet i dag. Det gjør meg veldig usikker! Ingen graviditetssymptomer heller.Jeg skjønner ikke helt dette. Jeg hadde noen dager med mye stress i slutten av september, men dette har roet seg. Jeg har imidlertid trent ganske hardt og godt, men fremdeles ikke på en sånn måte at det skulle påvirke syklusen (sunt kosthold, nok søvn+++) Kan det likevel være sånn at eggløsning er blitt forskøvet?

Takknemlig for innspill

Anonymkode: cb42c...cd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..testet du for graviditet før den 9 dager lange menstruasjonen? Kan det ha vært en veldig tidlig SA og at det er derfor det er lenger syklus nå fordi det tar litt tid før EL etter det?

Anonymkode: b8bc7...c4e

Skrevet

Jeg testet for gravidtet da også omtrent samtidig som mens kom, negativt. Ganske sikker på at ikke det har skjedd en SA. 

Hilsen ts

Skrevet

Hmm, jeg er litt usikker nå. I går hadde jeg en liten blødning og trodde mensen hadde kommet en uke forsinket. Men i dag nada, bare hvit utflod. Det er veldig unormalt for mine menstruasjoner da jeg alltid har blødd mye dag 2. tok test for et par dager siden, negativ. Er det noen vits i å teste i morgen?hilsen ts.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan skal jeg forholde meg til at mensen ikke kom og videre prøving? Skal jeg vente på at den dukker opp, bør jeg teste for eggløsning eller hva tror dere? Ifølge Flo skal jeg ha eggløsning nå.

Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å begynne med temping når mensen evt kommer igjen. På den måten får du full oversikt over når eggløsning har vært og når mensen kommer. Du kan da se om eggløsning ikke har vært og det er derfor mensen er forsinket, du kan se at temperaturen ikke faller rundt mens om du skulle være gravid osv. 

Det er eneste sikreste metoden. 

Kan ikke svare for den unaturlig lange blødningen. Men at mensen ikke enda har komt kan rett og slett være så enkelt at kroppen prøvde å slippe et egg når du vanligvis har eggløsning, men fikk det ikke til. Da prøver kroppen stort sett på nytt litt seinere og får det til. Da vil mensen naturlig bli forsinket uten at du vil få positive graviditetstester 😉

Skrevet

Hmm se an et par mnd. Om dette fortsetter er det muligens hormonell ubalanse. Hadde da gått å sjekket om alt er som det skal. Hvor gammel er du forresten?

Anonymkode: 9c859...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...