Møretausa Skrevet 12. november 2020 Forfatter #21 Del Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 13.58, AnonymBruker skrev: Du får flere greie proteinpulver med vanlije som smaker bra, dette kan du blande i kesam/cottage cheese med bær for eks. Mange muligheter. Jeg liker denne best: https://myrevolution.no/proteinpulver/myoprotein Anonymkode: 38592...f7e Den er den beste, helt enig der:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 12. november 2020 Forfatter #22 Del Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 11.07, anonymLala skrev: Proteinpuddinger? Evnt kan du kjøpe sånne ferdigshakes hos Proteinfabrikken. Veldig gode på smak og inneholder 42g per flaske. Skal absolutt sjekke ut de ferdigshakene, 42g pr flaske er jo gull som et tillegg til maten:):) Takk for tips 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 12. november 2020 Forfatter #23 Del Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 12.49, Jadda123 skrev: Svinefilet, kyllingfilet, kylligkjøttdeig, svinekjøttdeig, karbonadedeig, hvit fisk, cottage cheese, skyr, kesam, melk, ost, gresk yogurt, proteinpulver, biff, tofu, egg. Er veldig mye mat med høyt innhold av protein der ute så det skal ikke være NOE problen å nå 100g. Du tar ting med høy protieninnhold, putter det i munnen, tygger og svelger. 1 beger cottage cheese og 200g svinekjøtt så er du allerede på 100g protein. Takk for svar:) Veldig lite glad i cottage cheese, men jeg får gi det et nytt forsøk. Ellers så spiser jeg mye egg, og som regel fisk eller kylling til middag. Må bare bli mer bevisst ser jeg;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 12. november 2020 Forfatter #24 Del Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 13.55, AnonymBruker skrev: Det er jo veldig enkelt, du må spise nok mengde av mat. Animalske proteiner vil alltid være best for et menneske. Mange mener ca 1.8g/kg er riktig mengde. Men for vanlig dødelige kommer du fint ut med ca 1,5 g/kg. Du bør også se på treningsmengden din, der kan være for høy. Er det 2-splitt på styrke? Alt her er å gå over til 2 dager i uken med fullkropp der du fokuserer på baseøvelser. Tid spart, kroppen får mer hvile. Eks: Frokost: 3 kokte egg + havregrøt på 1dl. Ca 30g prot. Lunsj: 150g kjøtt med grønnsaker + poteter/ris. ca 30g prot. Middag: 200 hvit fisk med grønnsaker + potet. ca 30g prot. Kvelds: 200g cottage cheese med bær eller annen frukt. Ca 26g prot. Kjøp den store boksen, så deler du den i to. Kosthold er enkelt det, du bare regner på næringsinnholdet. Planlegg maten din for etpar dager om gangen Lær deg å spis "kjedelige" måltider der du kun fokuserer på det du får i deg av næring. Glem at mat er "kos". Du vil føle deg så mye bedre mentalt og fysisk med riktig næring, ta dette fra meg som var et godteri/kakemonster. Jeg spiser fortsatt pizza og hamburger, men kanskje 1-2 ganger i mnd. Men av høyere kvalitet, ikke på vanlig et gatekjøkken. Anonymkode: 38592...f7e Hei Takk for svar:) Jeg har trent nesten hver dag i mange år, så kroppen min er godt vant til trening. Jeg kjenner når det er på tide å ta et par hviledager. Det er 2-splitt på styrke ja. Utfordringen er vel å se på mat som kun næring, og ikke nødvendigvis smak. Har litt å gå på der:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #25 Del Skrevet 12. november 2020 Ser du har fått mange gode tips! Vil tilføre Styrk melk som en ekstra proteinkilde. Jeg tar den uten smak siden den koster minst. Kjenner igjen det du sier om at det er vanskelig å få i seg nok proteiner. Maten vokser i munnen på meg i blant og da er det greit å slenge innpå flytende. Anonymkode: 8dcb5...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eddie Skrevet 12. november 2020 #26 Del Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 8.19, Møretausa skrev: hei Jeg sliter med å få i meg nok proteiner. Jeg trener styrke 4 dager i uken + 1 Tabatha og 1 intervall, dermed så trenger jeg å ha helst over 100 g protein pr dag. Men det synes helt umulig, kommer meg opp på 80g. Spiser en del fisk og ost. Ikke veldig glad i proteinshakes. Hva spiser dere en typisk dag for å få i dere nok? Er heller ikke glad i proteinshaker, men hiver i meg en hver dag. Enkelt og raskt. Ellers spiser jeg en del "protein puddinger" som jeg liker, samt nøtter, melk/biola, yoghurt osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 12. november 2020 Forfatter #27 Del Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du har fått mange gode tips! Vil tilføre Styrk melk som en ekstra proteinkilde. Jeg tar den uten smak siden den koster minst. Kjenner igjen det du sier om at det er vanskelig å få i seg nok proteiner. Maten vokser i munnen på meg i blant og da er det greit å slenge innpå flytende. Anonymkode: 8dcb5...7ba Den har jeg ikke tenkt på! Tusen takk for supert tips:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #28 Del Skrevet 13. november 2020 Las en gang en forskningsrapport hvor de hadde forsket på folk som trente mye. De målte muskelvekst med og uten proteintilskudd. De sjekket også hvor mye protein de ulike deltakerne spiste. Konklusjonen var at med mindre du var toppidrettsutøver, holdt det lenge med å spise vanlig mat. For mosjonister var det anbefalt 0.8 gram pr kilo kroppsvekt. Opptil 1.2 gram for folk som trente tung styrke hele uka. Så kanskje du trenger mindre protein enn du tror? Det er også en maks på hvor mye protein kroppen klarer å ta opp pr time. Det overflødige proteinet havner i do. (Man kunne også bli forgiftet av for mye protein). Anonymkode: 74a1c...115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #29 Del Skrevet 14. november 2020 På 12.11.2020 den 7.33, Møretausa skrev: Hei Takk for svar:) Jeg har trent nesten hver dag i mange år, så kroppen min er godt vant til trening. Jeg kjenner når det er på tide å ta et par hviledager. Det er 2-splitt på styrke ja. Utfordringen er vel å se på mat som kun næring, og ikke nødvendigvis smak. Har litt å gå på der:) En 2-splitt gir deg jo fri nok. man-tirs, fri onsdag, tors-fredag. For eks. Å trene for mye er sjelden bra, bedre å ha jevnt så man slipper treningsfri. Smaken kan du justere med masse krydder 🙂 Frisk chili, hvitløk+++ Tomater er fint i mange former. Masse muligheter. Anonymkode: 38592...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 18. november 2020 #30 Del Skrevet 18. november 2020 På 12.11.2020 den 7.24, Møretausa skrev: Hei og takk for svar:) Jeg legger alt jeg spiser inn i en app, diett.no. Da kommer næringsinnhold automatisk fram, og på en vanlig dag ligger jeg rundt 80. Jeg må kanskje laste på mer pålegg på skiva da...fisk spiser jeg opptil flere ganger i uken. Jeg prøver også å holde meg til 1800kcal pr dag, så jeg kan ikke bare kjøre på med mange skiver til frokost og lunsj f.eks. Jeg spiser 1650 kalorier daglig med et proteininntak på 120-140 gram. En typisk dag for meg er: Frokost: En hel boks med Tine sin proteinyoghurt i pasjonsfrukt. Har også litt oppkuttet frukt oppi, som regel kiwi, druer eller appelsin. Lunsj: Baguette med eggerøre (laget med flere eggehviter enn hele egg for mer protein for mindre kcal). Middag: Kylling, biffstrimler eller karbonadedeig (100-200 gram, spørs hvordan proteininntaket ligger så langt) med ris/potet/pasta og grønnsaker. Er også glad i toro sin lett bearnaisesaus. Lefseruller - Tortillawraps med philadelphia light hvitløk & urter, ruccola og kjøttpålegg (en god mengde, 80-100 gram). Det varierer litt, men jeg legger et stort fokus på animalske og magre proteinkilder. Magre proteinkilder er gull når du skal ha et høyt proteininntak uten å øke kaloriinntaket for mye. Om jeg ikke har en god proteinkilde til måltidet, så tar jeg et glass med clear whey (smaker som sagt saft, så det passer helt fint til mat) i tillegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 18. november 2020 Forfatter #31 Del Skrevet 18. november 2020 6 timer siden, Lisa Rowe skrev: Jeg spiser 1650 kalorier daglig med et proteininntak på 120-140 gram. En typisk dag for meg er: Frokost: En hel boks med Tine sin proteinyoghurt i pasjonsfrukt. Har også litt oppkuttet frukt oppi, som regel kiwi, druer eller appelsin. Lunsj: Baguette med eggerøre (laget med flere eggehviter enn hele egg for mer protein for mindre kcal). Middag: Kylling, biffstrimler eller karbonadedeig (100-200 gram, spørs hvordan proteininntaket ligger så langt) med ris/potet/pasta og grønnsaker. Er også glad i toro sin lett bearnaisesaus. Lefseruller - Tortillawraps med philadelphia light hvitløk & urter, ruccola og kjøttpålegg (en god mengde, 80-100 gram). Det varierer litt, men jeg legger et stort fokus på animalske og magre proteinkilder. Magre proteinkilder er gull når du skal ha et høyt proteininntak uten å øke kaloriinntaket for mye. Om jeg ikke har en god proteinkilde til måltidet, så tar jeg et glass med clear whey (smaker som sagt saft, så det passer helt fint til mat) i tillegg. Supert! Takk for gode tips😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå