zemer Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Parkeringsautomater ble fjernet, smågodthyllene ble borte. Dette skjer ikke nå, er det mindre risk å bli smittet via flater enn det var i våres? 2
Gjest RoNo Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Vi var jo veldig forsiktig i vår. Jeg har inntrykk av at disse tingene smitter mindre enn vi da fryktet. Uansett har vi ikke kjøpt smågodt eller brukt brødskjære maskin siden. Faktisk har vi ikke kjøpt brød som ikke var innpakket eller fra baker siden. Jeg ble veldig oppmerksom på hvor mye folk rører og er ekle. Jeg har vel blitt koronaskadet for livet, for jeg ser ikke for meg at dette endrer seg. Det er veldig mange griser der ute.
Gjest Atheena Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Brødskjærermaskinene ble fjernet på eget initiativ av butikkene og ikke etter anbefaling av fhi. Er ikke noe verre å åpne op lukket på de enn å åpne døren til melken for å si det sånn.
Blekkulfina Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 33 minutter siden, Atheena skrev: Brødskjærermaskinene ble fjernet på eget initiativ av butikkene og ikke etter anbefaling av fhi. Er ikke noe verre å åpne op lukket på de enn å åpne døren til melken for å si det sånn. Men forskjellen er vel at mange tar rett på brødet sitt med skitne fingre etter først å ha tatt på det skitne håndtaket, og ikke på en melkekartong som er «innpakket». 2
T-Rex Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 (endret) Nå er det spritdispensere og/eller håndvask i de fleste matbutikker. Dersom folk bruker disse før de går inn i butikken, er jo faren for berøringssmitte kraftig redusert. Endret 10. november 2020 av T-Rex 5
Gjest RoNo Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Akkurat nå, T-Rex skrev: Nå er det spritdispensere og/eller håndvask i de fleste matbutikker. Dersom folk bruker disse før de går inn i butikken, er jo faren for berøringssmitte langt på vei redusert. Jeg har sett noen som mistet flere brød på gulvet og satt de på plass (de falt ut av posen også). Heldigvis så betjening det også. Så jeg har mistet troen på mine medmennesker og deres forståelse for hygiene (og høflighet).
solmåneogstjerner Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, T-Rex skrev: Nå er det spritdispensere og/eller håndvask i de fleste matbutikker. Dersom folk bruker disse før de går inn i butikken, er jo faren for berøringssmitte langt på vei redusert. Problemet er at flertallet bruker ikke spriten eller vasken i butikken... 2
Gjest Gagaen Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 11 timer siden, RoNo skrev: Vi var jo veldig forsiktig i vår. Jeg har inntrykk av at disse tingene smitter mindre enn vi da fryktet. Uansett har vi ikke kjøpt smågodt eller brukt brødskjære maskin siden. Faktisk har vi ikke kjøpt brød som ikke var innpakket eller fra baker siden. Jeg ble veldig oppmerksom på hvor mye folk rører og er ekle. Jeg har vel blitt koronaskadet for livet, for jeg ser ikke for meg at dette endrer seg. Det er veldig mange griser der ute. Jepp! Det var førevar-prinsippet dengang. Men jeg er som deg ; skjærer opp brødet mitt selv, har nå blitt en vane.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 Altså, bortsett fra enkelte idioter som slipper brød i gulvet uten å si fra til betjeningen, så tar jeg altså på de brødene jeg selv kjøper når jeg skjærer brød, ikke på andre brød? Hva er problemet? Jeg har rene hender når jeg går inn i butikken - vasket eller spritet Jeg tar kun på utsiden av brødmaskinen Jeg tar kun på brød jeg skal kjøpe
jabx Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 13 timer siden, zemer skrev: Parkeringsautomater ble fjernet, smågodthyllene ble borte. Dette skjer ikke nå, er det mindre risk å bli smittet via flater enn det var i våres? Smågodt burde vært forbudt så lenge det er mulig å ta på det med hendene. Ekstremt mange særdeles ekle mennesker der ute som gjør mye rart i smågodthyllene. Og med brød så så jeg en gang en gamling som tok brødet ut av posen, kjente på det og luktet på det, før han la det i posen igjen og så tilbake i hylla. Fy faen.
Rem Skrevet 10. november 2020 #12 Skrevet 10. november 2020 Har begynt å bare kjøpe ferdigskjært brød..
cattleya Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 Brødskjæremaskinen er borte her i alle fall😢
applestories Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 (endret) Jeg var veldig glad da "min" brødskjæremaskin var tilbake etter sommerferien 😊 Om noen har tatt på brødposen før meg tviler jeg på at jeg tar skade av det. Det er uansett bare skal spise innholdet. Når det er sagt så passer jeg fortsatt på å ikke ta på ting jeg ikke vet om jeg skal ha. Endret 10. november 2020 av applestories
Anbefalte innlegg