AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Ei venninne har fått barn i år. Dette barnet var veldig etterlengtet, og hun har samlet på babyutstyr de siste 25 årene og ikke snakket om noe annet enn at hun ønsket seg mann og barn. Nå fant hun ikke mann men hun tok saken i egne hender, og det var tøft gjort av henne synes jeg. Jeg forstår godt at hun er overlykkelig over å ha blitt mor, men lurer på om hun har tippa litt over. Dette er nok litt mer enn den berømte babyboblen. Hun har opprettet 5 forskjellige facebooksider der hun har gruppert venner og familie etter VIP og vennskap, slik at hun kan kontrollere hvem som får sett de forskjellige bildene/filmene av barnet som hun legger ut. I tillegg har barnet et par instagramprofiler (lukkede) og en Snapkonto. Hun har ca 100 babyantrekk hun har samlet opp gjennom årene og kler opp barnet i forskjellige klær flere ganger daglig for fotosessions. En gang i måneden drar hun til fotograf for å ta "månedsbilder" av barnet. Hun har 4 forskjellige barnevogner som skal matche barnets klær/stelleveske. Barnet har også fått hele 4 eksotiske fornavn, så hen blir lagt godt merke til når hen begynner på skolen. Jeg skriver ikke dette for å henge henne ut, men har aldri opplevd noen som har gått så ekstremt inn i morsrollen, og synes det er litt "over the top".Hun snakker ikke om noe annet enn barnet, og spør aldri hvordan det går med andre folk (det gjorde hun egentlig ikke tidligere heller) Jeg er selv mor og vet jo at det er stas å vise frem sin lille skatt, men vi som er hennes venner/bekjente får oppdateringer om barnet dyttet opp i ansiktet enten vi vil det eller ei flere ganger daglig. Bare i dag har det kommet 7 oppdateringer på fb og sikkert like mange på Ig/Snap eller mms/messenger.(har skrudd av varsler) Er dette normalt for noen mødre eller er det en smule intenst? (P.S Hun er ikke på Kvinneguiden.) Anonymkode: 647f6...b70 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Jeg tenker at hun får gjøre som hun ønsker. Hvorfor bry seg om hva andre velger å gjøre l hun nå kose seg med å vise frem barnet. Anonymkode: 2b505...96d 11
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Om alle kontoene er lukket ser ikke jeg problemet ass. Anonymkode: d671f...dd8 8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Dette hadde jeg gjort: - Gjemt gruppene på facebook og slå av alle oppdateringer. Du får ingen varsler og ser ingenting. Det er som om de ikke eksisterer. - Ikke følg henne på Facebook i det hele tatt. Jeg følger ingen av vennene mine på Facebook og får ingen av vennene mine sine oppdateringer i feeden. Dette får de ikke vite om. - Instagram har jeg ikke, og kjenner ikke til, men tipper det er noen grep man kan ta her. - Snapchat ville jeg ikke ha åpnet snappene og heller tømt samtalen jevnlig hvis du ikke tør å slette som venn. - Ville ikke ha truffet henne alene, men i en liten gruppe, og da er det viktig at dere andre også styrer samtalen og ikke bare sitter og hører på henne prate. Hvis selv dette ikke går ville jeg faktisk ha faset henne ut. Men du får ta dine egne vurderinger ut ifra hvor god venninne du er med henne. Anonymkode: 36cbe...c19 22
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om alle kontoene er lukket ser ikke jeg problemet ass. Anonymkode: d671f...dd8 Det er bare litt selvsentrert å tro at vi ønsker å se bilder/filmer av barnet 24/7. Hun har lagt ut 43 bilder av barnet på fb bare i dag.. Ts Anonymkode: 647f6...b70 17
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 Jeg synes seriøst du skal vurdere en bekymringsmelding til barnevernet. Unger har virkelig ikke godt av et ekstremt fokus fra foreldre. En ting er morskjærlighet, noe annet er dyrking av et lite vesen som er totalt avhengig av deg. Anonymkode: c7c2b...f6a 25
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Jeg har ikke lyst å såre henne og synes det virker litt drastik å slette henne i alle kanaler slik som ei foreslo, men det er bare at det er så intenst. Jeg kikker raskt på bildene når jeg scroller inne på Facebook, og av og til legger jeg igjen et hjerte eller en søt kommentar. Hvis jeg ikke kommenterer, har hun noen ganger etterlyst oppmerksomhet og kommentarer fra meg på babybildene. Ts Anonymkode: 647f6...b70 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lyst å såre henne og synes det virker litt drastik å slette henne i alle kanaler slik som ei foreslo, men det er bare at det er så intenst. Jeg kikker raskt på bildene når jeg scroller inne på Facebook, og av og til legger jeg igjen et hjerte eller en søt kommentar. Hvis jeg ikke kommenterer, har hun noen ganger etterlyst oppmerksomhet og kommentarer fra meg på babybildene. Ts Anonymkode: 647f6...b70 Når du gjemmer og skjuler henne på Facebook sletter du henne ikke. Det er det som er hele poenget. Du ser ingenting fra henne, og hun vet heller ingenting om det. Anonymkode: 36cbe...c19 15
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du gjemmer og skjuler henne på Facebook sletter du henne ikke. Det er det som er hele poenget. Du ser ingenting fra henne, og hun vet heller ingenting om det. Anonymkode: 36cbe...c19 Det er sant men hun spør om jeg har sett bildene og hvorfor jeg ikke kommenterer eller liker med hjerte el lign. Ts Anonymkode: 647f6...b70 2
Sokkar Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lyst å såre henne og synes det virker litt drastik å slette henne i alle kanaler slik som ei foreslo, men det er bare at det er så intenst. Jeg kikker raskt på bildene når jeg scroller inne på Facebook, og av og til legger jeg igjen et hjerte eller en søt kommentar. Hvis jeg ikke kommenterer, har hun noen ganger etterlyst oppmerksomhet og kommentarer fra meg på babybildene. Ts Anonymkode: 647f6...b70 Hvor mye tid tilbringer hun egentlig med barnet, når hun sitter så mye på sosiale medier? 9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Jeg tror heller ikke dette er bra for barnet på noen måte. Å bli dyrket så elstremt, eksponert så ekstremt og å ha en mobil oppi fjeset konstant i stedenfor et faktisk blikk på seg. Det er ikke normalt nei. Anonymkode: acf04...966 9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #12 Skrevet 10. november 2020 Kontroversielt forslag: Prøv å snakke med henne, ikke om henne om dette. Anonymkode: 6c9cf...9ba 19
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sant men hun spør om jeg har sett bildene og hvorfor jeg ikke kommenterer eller liker med hjerte el lign. Ts Anonymkode: 647f6...b70 Da sier du jo bare at du ikke har fått det med deg/ikke er så mye på Facebook. Det virker jo nesten som du vil få med deg alt samtidig som du sutrer over oversharingen. Ja, det er voldsomt det hun holder på med, men du kan jo ta noen grep selv du også så du slipper det massive trykket. Anonymkode: 36cbe...c19 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sant men hun spør om jeg har sett bildene og hvorfor jeg ikke kommenterer eller liker med hjerte el lign. Ts Anonymkode: 647f6...b70 Hva med å benytte muligheten da til å si at det blir for mye. Noen burde jo si i fra til henne. Lite greit hvis ungen blir preget av dette, og det er jo høyst sannsynlig. Anonymkode: b9888...332 13
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #15 Skrevet 10. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er bare litt selvsentrert å tro at vi ønsker å se bilder/filmer av barnet 24/7. Hun har lagt ut 43 bilder av barnet på fb bare i dag.. Ts Anonymkode: 647f6...b70 Dersom dere bor i Norge og hun allerede har delt 43 bilder ville jeg nok reagert. Det høres veldig mye ut for barnet å skulle bli et objekt på denne måten dersom. Satt på spissen: ser barnet moren sin eller baksiden av mobileb mest? Anonymkode: 64100...95f 4
tangent Skrevet 10. november 2020 #16 Skrevet 10. november 2020 Ja, det er voldsomt. Men jeg regner med at hun har etter stort behov for tilbakemelding og at barnet blir sett fordi hun ikke har noen å dele det på hjemmebane. Hadde ikke jeg hatt mannen min å sende babybildene til på whats app da jeg var hjemme i permisjon, så hadde jeg nok fått et delingsbehov, jeg også. Men så hadde jeg og mannen like stor interesse av denne ungen, så da var det ikke plagsomt for ham. Når hun åpner med å spørre om hvorfor du ikke liker og kommenterer, så kan du på en snill måte si at det er så mange oppdateringer at du ikke rekker å få med deg alle. 8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #17 Skrevet 10. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lyst å såre henne og synes det virker litt drastik å slette henne i alle kanaler slik som ei foreslo, men det er bare at det er så intenst. Jeg kikker raskt på bildene når jeg scroller inne på Facebook, og av og til legger jeg igjen et hjerte eller en søt kommentar. Hvis jeg ikke kommenterer, har hun noen ganger etterlyst oppmerksomhet og kommentarer fra meg på babybildene. Ts Anonymkode: 647f6...b70 Da svarer du neste gang at du synes det blir altfor mye. Anonymkode: 18bf8...5c8 16
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #18 Skrevet 10. november 2020 2 timer siden, tangent skrev: Ja, det er voldsomt. Men jeg regner med at hun har etter stort behov for tilbakemelding og at barnet blir sett fordi hun ikke har noen å dele det på hjemmebane. Hadde ikke jeg hatt mannen min å sende babybildene til på whats app da jeg var hjemme i permisjon, så hadde jeg nok fått et delingsbehov, jeg også. Men så hadde jeg og mannen like stor interesse av denne ungen, så da var det ikke plagsomt for ham. Når hun åpner med å spørre om hvorfor du ikke liker og kommenterer, så kan du på en snill måte si at det er så mange oppdateringer at du ikke rekker å få med deg alle. Hun har familie og nære venner i samme oppgang som hun bor, så det er ikke det at hun er helt alene. Hun har alltid vært veldig aktiv på facebook med 2-3000 "venner" og 3 forskjellige profiler, der hun legger ut forskjellig innhold på de forskjellige profilene sine. Ts Anonymkode: 647f6...b70 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #19 Skrevet 10. november 2020 Ikke bruk tid på dette du, bare overse det. Mange mødre tar helt av når de har fått barnet, slik er livet. Derfor jeg pleier kutte ut venninner når de har fått barn, blir så slitsomt Anonymkode: 8cdf8...a57 4
Humle Brumle Skrevet 10. november 2020 #20 Skrevet 10. november 2020 Ahahaha😂😂 Høres jo ut som babyen blir behandla som en konge da. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå