AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Jesus er muligens den mest innflytelsesrike personen i historien. Men alt han oppnådde mens han var i live var å få noen følgere og lage litt bråk i Jerusalem. Det med mindre man tror på historiene om at han gikk på vannet, gjorde vann om til vin og gjenoppstod fra de døde. Anonymkode: 71ec9...c17
Savan Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Ser på bibelen generelt som ei ikke så veldig interessant eventyrbok. Er oppdratt strengt kristen. Aldri følt noen mening med de greiene der. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 Startet ny tidsregning da... Og når det at han gikk på vannet har havnet i historiebøkene (som egentlig Bibelen er), så er det nok bare toppen av isfjellet. Han helbredet sannsynligvis mange tusen og gjorde mange flere "mirakler". Det som Jesus gjorde er slikt som de Indiske yogiene også alltid har holdt på med, i En Yogi's Selvbiografi fortelles det om flere av dem. Slike ting skjer også idag, det snakkes blant annet om noen munker som er kjent for å opptre flere steder samtidig. Det er mer mellom himmel og jord altså, og det er en grunn til at det ble så mye oppstuss rundt Jesus. Anonymkode: a0de6...33a 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Startet ny tidsregning da... Anonymkode: a0de6...33a Mulig jeg var litt uklar i åpningsinnlegget. Vår tidsregning er basert på Jesus, men det var jo ikke Jesus som innførte den tidsregningen. Jesus sa aldri: La oss basere tidsregningen på min fødsel. Poenget mitt er at Jeus har hatt en enorm innflytelse på samfunnet, men han ser ikke ut til å ha gjort noe for å fortjene denne innflytelsen. Om ikke folk etter Jeus død baserte en religion på Jesus så hadde INGEN hørt om han i dag. Det hadde aldri stått i historiebøkene: Jesus var en mann som prekte 2 år i Jerusalem før han ble korsfestet for å lage bråk i et tempel. Jesus oppnådde svært lite mens han var i live. Etter hans død derimot så oppnådde han mer enn kanskje noen annen person i historien. Anonymkode: 71ec9...c17
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 Mye drit har også blitt gjort i hans navn, da. Anonymkode: c19b1...716 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg var litt uklar i åpningsinnlegget. Vår tidsregning er basert på Jesus, men det var jo ikke Jesus som innførte den tidsregningen. Jesus sa aldri: La oss basere tidsregningen på min fødsel. Poenget mitt er at Jeus har hatt en enorm innflytelse på samfunnet, men han ser ikke ut til å ha gjort noe for å fortjene denne innflytelsen. Om ikke folk etter Jeus død baserte en religion på Jesus så hadde INGEN hørt om han i dag. Det hadde aldri stått i historiebøkene: Jesus var en mann som prekte 2 år i Jerusalem før han ble korsfestet for å lage bråk i et tempel. Jesus oppnådde svært lite mens han var i live. Etter hans død derimot så oppnådde han mer enn kanskje noen annen person i historien. Anonymkode: 71ec9...c17 Noe av det han har gjort står i Bibelen, og det er faktisk ikke lite. Om det er bokstavelige hendelser eller lignelser så har han hatt en så sterk effekt på folk at de har skrevet ned f.ex. at han gjorde vann til vin og gjenopplivet de døde. Jeg tenker Snåsamannen ganger en million. Og nå var det disse tingene som han gjorde blant Jødene i akkurat det området som ble skrevet ned, mannen kan ha reist rundt og gjort en masse andre ting også, vi vet langt fra alt om Jesus. Anonymkode: a0de6...33a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg var litt uklar i åpningsinnlegget. Vår tidsregning er basert på Jesus, men det var jo ikke Jesus som innførte den tidsregningen. Jesus sa aldri: La oss basere tidsregningen på min fødsel. Poenget mitt er at Jeus har hatt en enorm innflytelse på samfunnet, men han ser ikke ut til å ha gjort noe for å fortjene denne innflytelsen. Om ikke folk etter Jeus død baserte en religion på Jesus så hadde INGEN hørt om han i dag. Det hadde aldri stått i historiebøkene: Jesus var en mann som prekte 2 år i Jerusalem før han ble korsfestet for å lage bråk i et tempel. Jesus oppnådde svært lite mens han var i live. Etter hans død derimot så oppnådde han mer enn kanskje noen annen person i historien. Anonymkode: 71ec9...c17 Spør du meg så oppnådde Mohammad langt mer enn Jesus. Anonymkode: 1a874...ec5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 På 10.11.2020 den 4.56, Savan skrev: Ser på bibelen generelt som ei ikke så veldig interessant eventyrbok. Er oppdratt strengt kristen. Aldri følt noen mening med de greiene der. https://en.wikipedia.org/wiki/Misotheism Dere Gudehateres meninger betyr null og niks. Anonymkode: 1df79...a9d
President Chimp Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 Nå er jo ikke poenget med Jesus om han levde eller ikke, eller om tingene som er skrevet om han er sant eller ikke. Kraften ligger i karakteren og historiene som omhandler han. En historie kan være like effektiv om den er fiktiv, om ikke mere. Hvor mange har ikke blitt inspirert av Star Wars, Harry Potter og Ringenes Herre? Selv er jeg verken Kristen eller religiøs, men betviler ikke at Jesus eksisterte, da han står beskrevet i både jødedommen og Islam. Dog «bare» som en av mange profeter. Hele Bibelen er full av historier som er ment å inspirere, ikke å tas bokstavelig. Det ligger i menneskets tradisjon å sitte rundt bålet/ildstedet/hearth og fortelle historier til de nye generasjoner som inspirerer til å ta vare på hverandre og generelt være gode personer. Desverre er det trist at en hel verden har misforstått formålet, tatt religion bokstavelig og brukt det som maktvåpen for å kontrollere massene. 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Han gjorde ikke bare det. Han var og en som hjalp de syke. Gjorde at blinde kunne se m. m Anonymkode: 5dc70...2d1
Savan Skrevet 11. november 2020 #11 Skrevet 11. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: https://en.wikipedia.org/wiki/Misotheism Dere Gudehateres meninger betyr null og niks. Anonymkode: 1df79...a9d Og hvilken gud påberoper du deg til å være, som har rett til å bedømme det?
Tanuki Skrevet 11. november 2020 #12 Skrevet 11. november 2020 Om man går ut i fra at han var en historisk person; ikke overvurdert, men kanskje misforstått? I dag ville han vel blitt sett på som en hippie raddis.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #13 Skrevet 11. november 2020 Absolutt ikke. Anonymkode: 0e2f2...1eb
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 17 timer siden, Savan skrev: Og hvilken gud påberoper du deg til å være, som har rett til å bedømme det? Jeg hevder ikke det, men dere som sprer hat om Gud betyr null og niks Anonymkode: 1df79...a9d
Savan Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hevder ikke det, men dere som sprer hat om Gud betyr null og niks Anonymkode: 1df79...a9d ......🙄 Du hevder det på ny. Hvis guden din er ekte er du blasfemisk og kommer til å brenne i helvete.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 57 minutter siden, Savan skrev: ......🙄 Du hevder det på ny. Hvis guden din er ekte er du blasfemisk og kommer til å brenne i helvete. Nei, du får få noen som kan lese til å forklare det for deg. Anonymkode: 1df79...a9d
Janus82 Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Prøv å konverter til en annen religion. Se om det gir samme resultat
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 Jesus er Guds sønn. og Jesus har reddet menneskene fra en evig utestengelse fra Gud. Ingen menneske er større enn Jesus, og ingen menneske har gjort større enn det Jesus har gjort for menneske. Han døde på korset for alle menneskers synder, ingen andre kan ha gjort noe større og viktigere enn det. Jeg vet at Gud og Jesus finnes, jeg har Den Hellige Ånd, jeg har opplevd flere ganger hjelp fra Gud. Jeg syns synd på dere som ikke tror på Gud og Jesus. Anonymkode: b1d13...56f 1
Savan Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jesus er Guds sønn. og Jesus har reddet menneskene fra en evig utestengelse fra Gud. Ingen menneske er større enn Jesus, og ingen menneske har gjort større enn det Jesus har gjort for menneske. Han døde på korset for alle menneskers synder, ingen andre kan ha gjort noe større og viktigere enn det. Jeg vet at Gud og Jesus finnes, jeg har Den Hellige Ånd, jeg har opplevd flere ganger hjelp fra Gud. Jeg syns synd på dere som ikke tror på Gud og Jesus. Anonymkode: b1d13...56f Skjønner at du får noe ut av de greiene der, flott for deg. Personlig synes jeg det er moralsk forkastelig at et annet menneske liksom skal ha dødd for mine synder så jeg skal få evig liv- No thank you, da henger jeg heller på korset selv. Liker ikke urettferdighet, skjønner ikke den «logikken». Takk for sympatien, men den har jeg virkelig ikke bruk for 🤗
PassionatePatti Skrevet 13. november 2020 #20 Skrevet 13. november 2020 Jesus er en mann som bare ønsker å være i fred. Og så kommer alle disse idiotene og forteller alle de utroligste ting. Takk faen for at han aldri dukker opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå