Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ferdig med mastergraden min til mai 2021. Jeg har fått tilbud om jobb og tenker å starte i juni 2021. På grunn av personlige årsaker burde jeg tenke på å bli gravid ganske fort. Så jeg og samboeren tenkte kanskje å begynne prøvingen rundt juni. Om det skulle klaffe på første forsøk (noe det helt sikkert ikke gjør, menmen..) så vil jeg jo ha ca 8 mnd på å få jobbet totalt 6mnd for å få foreldrepenger. Hva skjer om jeg blir sykmeldt tidligere pga plager ved graviditeten? Mister jeg da retten på foreldrepenger? Og hva med sykepenger?

vet jeg er dekket av de nye reglene til lånekassen med støtte dersom babyen blir født 7mnd etter endt utdanning, men hva om jeg havner midt mellom..

kan også si at kjæresten er fulltidsstudent en del år til, så jeg tar hele kvota, men vi romslig økonomi nå og eier leilighet. Blir å spare så mye vi kan fremover.

Anonymkode: d481f...31a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepenger gir samme rett/opptjening til foreldrepenger som vanlig inntekt. Sykepenger har du rett på etter så og så lang tid i jobben, det er vel noen få uker? 

Anonymkode: 3c48f...f20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...