AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #21 Skrevet 10. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: De kommer ikke til å gå inn frivillig. Katten min har hatt det samme buret siden hun var kattungen. Hun er fortsatt svært skeptisk til buret, da hun forbinder det med bilkjøring. Og hun liker ikke å kjøre bil. Anonymkode: 98870...f0f Min pus kommer løpende når buret kommer frem fordi hun forbinder det med noe gøy, bilkjøring inntil 20 minutter er også gøy. Det eneste du trenger å gjøre er å gi pus positive erfaringer. Og prøve å la det være flere positive erfaringer enn negative, for en absolutt sikkerhet i en katts liv at den må til dyrlegen, hvorfor ikke legge tilrette for at det skumle/tvangen begynner ved undersøkelsen/behandling? Anonymkode: b0a08...416 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #22 Skrevet 10. november 2020 Apropos trening: Vi har trent på å ha med pus på bilkjøring helt fra hun var en liten kattunge. Hun hater det like fullt nå i en alder av 1 år. Mulig hun blir uvel/bilsyk, siden vi aldri har fått henne til å synes at en biltur er greit. Nå har vi gitt opp, og hun synes ikke lenger at buret er et sted hun vil gå inn frivillig. Men alle katter er jo forskjellige, så trening (slik som på videoen) funker sikkert fint på mange katter. Anonymkode: 39f6f...16f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #23 Skrevet 10. november 2020 Rygg katten inn Anonymkode: 2c9a8...109
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #24 Skrevet 10. november 2020 Katten min går inn og ut, men så fort døra er lukket, ja da kriker han så folk må tro man misshandler. Men fungerer godt med å gi masse gofis når døren er igjen. tørket kylling i strimler er godisen alt er greit for her. Har også lært min å sitte i sele. Det går veldig greit så lenge noen er ved siden av. Ellers vil han jo prve å hoppe på fanget det første tilgjengelige menneske Anonymkode: b505f...d44
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #25 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har nå fått trent litt med dem, og de går inn uten problem nå, snur seg inni buret og blir liggende der mens jeg lukker døra og kjapt åpner den igjen. Så hvordan få dem inn er løst! Det kjipe blir når jeg må lukke døra og bære dem antagelig vrælende ut i bilen, og så kjøre med tre like vrælende katter dit vi skal flytte. Jeg har ikke nok tid til å gjøre dem vant til alt dette nå. Det som skjedde var at jeg måtte flytte ut av huset i hui og hast fordi jeg ble syk av mugg, så nå bor kattene ute mens naboen mater dem. De har steder de kan gå inn, men er så sky at de vil ikke inn i andres bolighus. Så jeg får ikke trent så ofte med dem i og med at jeg må kjøre et stykke for å komme dit siden jeg ikke bor der nå, og det er kaldt der jeg jobber med dem osv. Ja...lang historie dette, men trikset var å legge godbiter i buret, og så fortsette å kaste inn godbiter mens de stod med halen ut av buret, da snudde de seg for å finne alle godbitene. TS Anonymkode: 6cec1...717 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #26 Skrevet 11. desember 2020 Det hørtes ikke ideelt ut, men jeg syns likevel du har gjort en kjempe jobb med å få dem frivillig inn i buret og laget positive assosiasjoner🙏🏻 De kommer til å oppleve flyttingen som ubehagelig til grusom uansett, og det eneste du kan gjøre er å sørge for at de er trygge og prøve å minimere ubehaget deres. Om du har mulighet til det kan det være lurt å ta med kattene inn i bilen og la dem utforske den uten å kjøre. Les ta burene inn i bilen, lukke dørene og åpne burene og la dem snuse rundt. (Ha med godbiter) Jeg skjønner at mine triks ikke nødvendigvis funker for deg siden mye er annerledes. Men lirking, tålmodighet og evne til å sette seg inn i kattens bekymringer kommer man langt med uansett:) Lykke til med flyttingen! Anonymkode: b0a08...416 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå