Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en kurder fra tyrkia som er 15 år yngre enn meg i over 1 år nå.  Er det noen andre som har kjærest fra tyrkia her? Skulle gjerne vist om de også lever på dere under corona pandemien og vil at dere skal gi penger til familien siden de ikke har penger heller og har problemer med det ene og det andre. Begynner å føle dette bare er utnytting 😶

Anonymkode: bc01a...7da

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du sjøl

Anonymkode: b75ac...b19

• Liker 17
Skrevet

Ikke gi bort penger du ikke har råd til å tape. Dere ble tross alt bare sammen kort tid før pandemien. 

Anonymkode: 2589a...e43

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med en kurder fra tyrkia som er 15 år yngre enn meg i over 1 år nå.  Er det noen andre som har kjærest fra tyrkia her? Skulle gjerne vist om de også lever på dere under corona pandemien og vil at dere skal gi penger til familien siden de ikke har penger heller og har problemer med det ene og det andre. Begynner å føle dette bare er utnytting 😶

Jeg hadde kjæreste i Tyrkia før. Ble slutt i fjor sommer, så før corona. Er det noe jeg ikke vil si om eksen min, så er det at han utnytta meg økonomisk. Han hadde hele tida egen jobb, betalte ned egen gjeld og var spandabel hvis han hadde penger. Såklart betalte jeg mer, men han bidro etter sitt inntektsnivå.

Du skal ikke forsørge familien til en mann du ikke er gift med. Du skal heller ikke forsørge kjæresten din, det må han gjøre selv. Også under Corona. Tyrkere kan få arbeidsledighetstrygd, så det må han søke om hvis han er blitt arbeidsledig pga covid. 

Anonymkode: 477c2...2af

• Liker 2
Skrevet

Det kan jeg skjønne. Spørs hvor mye penger du sender. Aldri ta opp lån for å gjøre dette. Er det en sum penger du lett kan unnvære, er det vel greit om det hjelper ham mye da en får langt mer for pengene i Tyrkia enn her. Ellers er det jo an på forholdet deres. Er det seriøst? 
De fleste tyrkiske menn er for stolte til å be om penger i fra sine kjærester. Samtidig har de en «delementalitet» der det er langt mer vanlig å hjelpe hverandre når det kniper. 

Har han inntrykk av at du har mye penger? Trenger han realitetsorientering på at vi tjener godt her, men at her er ditto dyrt å leve?

Aldersforskjellen gjør jo nok også sitt til at du er skeptisk. 
Selv om han har det vanskelig økonomisk burde han nok klare seg selv.

Anonymkode: 39ae2...7a6

• Liker 1
Skrevet

Har du i det hele tatt truffet denne fyren IRL?

Anonymkode: ce852...8eb

• Liker 4
Skrevet

Jada har vært der ca 10 ganger.. men som sagt jeg betaler for alt.. også når jeg ikke er der. Men nå trenger familien mere penger siden de har lånt tidligere. Dette skal jeg så klart ikke betale da det er snakk om 50 tusen + 

Vanskelig å vite hva man skal tro da man leser om det ene og det andre..

Skrevet

Så du er hans sugamama altså?
Han lever på deg og du betaler alt? Hans klær, mat, hus osv?
Og nå vil familien ha litt av hans rike sugamama også?

Anonymkode: bcbea...4ba

• Liker 8
Skrevet

Ikke du som skal forsørge noen der. Sorry men tror han utnytter deg. Hva er fremtidsplaner deres. Det bør gi svar på om du burde sende penger eller ikke.  Dessverre er det alt for mange som utnytter nordiske på denne måten så skjønner du er skeptisk.  Har tyrkisk mann og har hjulpet han litt. Men vi er gift da

Anonymkode: 01f6b...2bf

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada har vært der ca 10 ganger.. men som sagt jeg betaler for alt.. også når jeg ikke er der. 

Hva mener du med, også når du ikke er der? Dekker han ikke egne utgifter? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada har vært der ca 10 ganger.. men som sagt jeg betaler for alt.. også når jeg ikke er der. Men nå trenger familien mere penger siden de har lånt tidligere. Dette skal jeg så klart ikke betale da det er snakk om 50 tusen + 

Det er bare å skru igjen krana. Det der høres ikke redelig ut. Og hvorfor betaler du alt for han når dere er sammen? 

Anonymkode: ce852...8eb

• Liker 2
Skrevet

Trives du med at du betaler alt?
Da er det vel greit.
Om du er redd han forsøker å lure deg så er det jo bare å komme med en hvit løgn om at du ikke har mer penger, at noe har skjedd som har gjort at han må klare å forsørge seg selv, så ser du hvor interessert han er da.

Anonymkode: bcbea...4ba

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ett stort rødt flagg. Du bør nok sette ned foten og slutte å hjelpe ham.

• Liker 5
Skrevet

Fordi han har ikke jobb så har jeg vært dumt nok til det.. kjærlighet gjør blind som dem sier desverre.. men når denne summen kom opp og han truer med selvmord fordi han ikke kan hjelpe familien da er det røde flagg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

...når denne summen kom opp og han truer med selvmord fordi han ikke kan hjelpe familien da er det røde flagg

Vel er både tyrkere og kurdere dramatiske, men dette hører ikke hjemme noe sted i et sunt forhold. 

• Liker 6
Skrevet

Herregud TS.. dette skjønner du egentlig. En voksen mann fra et land der mannens ære tilsier at han skal være brødvinner, også tar han imot penger fra deg - og ber om mer, og du brødfør ham og familien hans .. du er en melkeku for ham. Den dagen du slutter å betale for ham, da får du se hvem du er "sammen med". Steng av krana, så ser du. 

Anonymkode: f1eb6...22f

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han har ikke jobb så har jeg vært dumt nok til det.. kjærlighet gjør blind som dem sier desverre.. men når denne summen kom opp og han truer med selvmord fordi han ikke kan hjelpe familien da er det røde flagg

Denne trusselen må du ikke ta på alvor, det er å bruke de skitneste triksa i boka for å få det som han vil. Dere har vært sammen i ett år. Han måtte jo klare deg uten din hjelp før det. Selvsagt har det vært tøffere i koronatiden, men de har hjelpeordninger i Tyrkia også. 

• Liker 2
Skrevet

Venninna mi hadde også en herlig tyrkisk kjæreste. De hadde det helt fint sammen, til hun fikk vite at han og kusinen hans skulle gifte seg om ikke så lenge...

Anonymkode: 4bd6d...f9f

• Liker 4
Skrevet

Seriøst??? Han utnytter deg jo! Jeg har vært venn med muslimer hele livet... I dems kultur er det jo egt mannen som skal forsørge dama og ikke omvendt ! Løøøp.. sier jo seg selv, du sier han er 15 år yngre enn deg og?? Nå må du ikke være som de dumme damene som jeg har sett på TV, som blir svindlet for flere millioner kroner ...

Anonymkode: 6cb2c...1d3

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å føle dette bare er utnytting 😶

Ja. Det er åpenbart utnytting. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...