AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Har hatt SA to ganger på rad. Mistenker at jeg har lavt stoffskifte/hormoner i ubalanse. Har dette stor betydning? Anonymkode: 0205e...69a
Amatariel Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 De aller fleste SA er ren og skjær uflaks. Men hvis man har hatt tre stk så får man utredning for habituell abort. Det er selvsagt ingenting i veien for at du kan gå privat, finne en gynekolog og få tatt noen prøver. Om du er veldig bekymret. Klem, det er veldig tungt å gå igjennom abort, spesielt når det blir flere (jeg hadde tre på et drøyt år)
Uglebusk Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Jeg går også nå gjennom min andre SA eller MA det er litt uvisst. Forferdelig når det skjer flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Jeg synes det er forferdelig med en SA. Er også redd det skal skje flere ganger med meg. Og så må man ha SA 3 ganger for å få utredning.. Anonymkode: cdaf6...f82
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Jeg hadde to SA på rad. Gikk privat, og det var verdt hver eneste krone. Det ble ikke full utredning med genprøver og alt, men gyn tok ihvertfall ultralyd og bestillte hormonprøver (for å sjekke stoffskifte bl.a.). Fikk også resept på progesteronstøtte, som jeg skal ta hvis jeg blir gravid på nytt. (Ikke alle gynekologer tror at progesteronstøtte er nødvendig, men det skader ihvertfall ikke). Det eneste jeg hørte fra offentlig var "det er så vanlig å miste, du mistet bare to ganger! Prøv på nytt, du trenger ikke noe utredning". Jeg skjønner jo at de aller fleste SA er uflaks. Men det er så forferdelig å miste, og jeg synes at terskelen for å sjekke enkle ting som stoffskifte bør kanskje være lavere... Anonymkode: 58d0e...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Hadde mistet 2 ganger på rad å gikk rett til privat fertilitetsklinikk. Trengte progesteron. Ble gravid igjen og ved hjelp av progesteron ble det et vellykket svangerskap Noen ganger skal det så lite hjelp til. Du kan ha hatt uflaks men igjen 2 på rad er ikke så vanlig hvis det ikke er noe som forstyrrer systemet. Hadde sjekket meg. Jeg syns det var psykisk tungt å miste to ganger på rad. Ville sjekke at alt var i orden før jeg prøvde på nytt. Anonymkode: 2fde0...727
Uglebusk Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 Dere som fikk progesteronstøtte.. fikk dere påvist mangel av det hormonet eller kort lutealfase? Skal på ul i morgen for en sjekk hos privat gynekolog som er spesialist på akkurat dette feltet. Kjenner jeg er spent. Har nå begynt å blø. Da er hvertfall ting på vei ut.
Uglebusk Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 På 9.11.2020 den 23.24, AnonymBruker skrev: Har hatt SA to ganger på rad. Mistenker at jeg har lavt stoffskifte/hormoner i ubalanse. Har dette stor betydning? Anonymkode: 0205e...69a Dersom du har lavt nivå av progesteron eller østrogen kan dette ha innvirkning ja. Men vet ikke helt på hvilken måte. Bestill time privat og få en sjekk.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 Stoffskifte kan helt klart være en faktor, og bør uansett være under kontroll før svangerskap. Anonymkode: 28e33...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå