Gå til innhold

Fulltidsutdanning med huslån og barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan klarer dere å ta fulltidsutdanning samtidig som dere har huslån, barn og alt av regninger å forholde dere til? Jeg har en mann som tjener greit ,men ser ikke hvordan vi skal få det til å gå opp? 

Får mann noe ekstra støtte utenom de 7800 kr i stipend å lån? Noen med tips og råd? 

Anonymkode: d589e...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror muligens man kan få ekstra støtte dersom man har barn. Hvor mye har mannen din utbetalt? 

Anonymkode: edf93...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom en halv til 1 mill.. så på grunn av det så tror jeg ikke at jeg får noe barnestipend. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lånekassen tilbyr ekstralån. for de over 30, og de som har barn(under 16 år tror jeg). 100 000 et år fulltid. maks 200 000 til sammen(?).

les på LK☺️

Anonymkode: 43b13...3cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstralån fra lånekassen, avdragsfrihet på bolig, kutte utgiftene alt man kan og ekstrajobb. 

Anonymkode: d7fcb...be5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber fulltid utenom. Slitsomt - men det går. Jeg har riktignok ikke mann, men hus, bil og barn.

Anonymkode: 25fc4...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer på fulltid og vi har 3 barn. Jeg ta ekstra lån (50k fra Lånekassen for de over 30 år) på høsten og vanlig lån og stipend på våren. Dette fordi vi som familie har mer utgifter på høsten. Ellers så jobber jeg i helsevesen utenom og tar de vaktene som passer meg. Nå har jeg jobbet ca 40% i aug, sep og okt, mens nå i nov og frem til jeg er ferdig med eksamner tar jeg meg fri fra jobb. Vi er tidlig ferdig med sesmesteret, 10.des og da kan jeg jobbe 100% i 5 uker frem til ny semester start ca 15.Jan. Jeg jobber alle ferier 100% bortsett fra 3 uker fri på sommeren. 

Min mann tjener også bra og vi merker lite forskjell økonomisk etter at jeg begynte å studere. Så jeg vil si at alt går ned litt planlegging. Det er jo selvfølgelig kjipt å jobbe mye helger og ferier, men jeg er mye tilstede for barna i uken og jeg tenker at dette er kun en kort periode.

Anonymkode: b1f39...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avdragsfrihet på boliglån, mindre penger til ferier osv. Unngå å kjøpe klær og lignende til de voksne.

Generelt kutt ned på goder som ikke er nødvendige, det er en kort periode i det store og hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber fulltid utenom. Slitsomt - men det går. Jeg har riktignok ikke mann, men hus, bil og barn.

Alenemor, ansvar for hus alene, full jobb og fulltids student?

Bøyer meg i støvet...

Anonymkode: 19909...919

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ajarRun skrev:

Jeg har tatt flere studier mens jeg jobber 150%, det er uproblematisk. Norske studier er pissenkle. 

Det er imponerende! Hvor gamle er barna dine? 

Anonymkode: 307b2...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er imponerende! Hvor gamle er barna dine? 

Anonymkode: 307b2...883

Har ikke barn, hva skal jeg med dem? Og da er det jo bare å skilles for så å få delt samvær så studerer man annenhver uke. Man må ofre litt for akademia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, ajarRun said:

Jeg har tatt flere studier mens jeg jobber 150%, det er uproblematisk. Norske studier er pissenkle. 

Bra gjort! Hvilken utdanninger er dette, er det obligatorisk oppmøte på dem?

Anonymkode: fbb1f...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man rett på ekstra lån når man er under 30 da?😊

Nei. Men altså.. det er jo bare å jobbe ekstra, og kutte i utgifter? Hvordan skal du greie å betale ned gjelden din om du har så høye utgifter?

Anonymkode: d7fcb...be5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man rett på ekstra lån når man er under 30 da?😊

tror du har det om du har barn under 16 år🧐men best å lese på nettsiden, evt skriv en mld til dem. tlfkø der for tiden tar lang tid.

Anonymkode: 43b13...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ajarRun skrev:

Det er stor forskjell på studier i Norge! 

Jeg har en bachelor fra før, hvor alt var veldig lett og jeg bare sklei gjennom.

Nå går jeg et helt annet studie, hvor det er så hardt at halve klassen allerede har droppet ut (etter 4 mnd). 

Anonymkode: ccb68...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Veldig interessant. Hva er alder på barna? Jeg har også en enorm arbeidskapasitet. Har fulltidsjobb, ønsker meg barn og begynne å studere nettbasert. Men bekymrer meg for at jeg da kommer til å ta på meg for mye. Kan du fortelle litt om hvordan du får det til å gå rundt?

Anonymkode: 76cf3...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn og huslån, og jobbet fulltid gjennom studiene ca halve bacheloren, og jobber nå fulltid ved siden av masteren. 

Jeg brant meg på at jeg begynte som ringevikar og derfor ikke visste hvor mye jeg kom til å tjene ila året. Viser seg, at det er IKKE mye før du må tilbakebetale ALT fra lånekassen. Så har et stort og surt studielån da, fordi jeg jobbet visst for mye ved siden. 

Men ja, det går fint det, bare prøv å få deg en jobb som kanskje er litt fleksibel? Og spar feriene til når det er hektisk på skolen. De fleste arbeidsplasser gir også fri til eksamenslesing etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...