AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Del Skrevet 9. november 2020 En venn av meg har sykemeldt seg i nesten 2mnd nå fordi hun sier hun er deprimert. Men hvor deprimert kan man være før man får en langtidssykemelding? Hun sier hun ikke føler seg bra og kommer ikke til å jobbe før om lenge Anonymkode: d5cb7...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Del Skrevet 9. november 2020 Ganske.... Anonymkode: f2757...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeshi Skrevet 9. november 2020 #3 Del Skrevet 9. november 2020 Det er legen som avgjør det. Både om man er deprimert "nok", og hvor lenge. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 9. november 2020 #4 Del Skrevet 9. november 2020 Man må bare overbevise legen om at det er alvorlig.. er ikke så vanskelig å overdrive eller fake depresjon. Jeg kjenner selv en som lurte til seg sykemelding i over 6 mnd fordi hun ikke orket å jobbe. Leste seg opp på symptomene og gikk til legen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg var faktisk ikke klar over at det var mulig å bli sykmeldt for to måneder av gangen for depresjon. Nesten så jeg ikke tror det. Kjenner hun legen godt? Anonymkode: 419c3...87c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Del Skrevet 9. november 2020 De aller fleste leger vil få deprimerte folk ut i jobb så fort som mulig, sikker på at hun ikke hadde tilleggssykdommer som angst eller utbrenthet? Anonymkode: 7b670...537 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Del Skrevet 9. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var faktisk ikke klar over at det var mulig å bli sykmeldt for to måneder av gangen for depresjon. Nesten så jeg ikke tror det. Kjenner hun legen godt? Anonymkode: 419c3...87c Personen har nok fått sykemelding for 14 dager de første gangene, så kanskje for 1 mnd siste gang. Jeg tenker at ts sikkert ikke vet alt om denne vennens sykehistorie og sykemelding. Anonymkode: f224c...7a7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Del Skrevet 9. november 2020 Ingen får to måneder av gangen på en sykmelding. Ikke engang om hun er innlagt. Anonymkode: 21cf0...4dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Del Skrevet 9. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen får to måneder av gangen på en sykmelding. Ikke engang om hun er innlagt. Anonymkode: 21cf0...4dc Eh, jeg sa aldri at hun fikk sykemelding i 2mnd om ganfen? Hun dro jo selvfølgelig på kontrolltime til legen hver gang hun skulle fornye Anonymkode: d5cb7...f3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Del Skrevet 9. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: En venn av meg har sykemeldt seg i nesten 2mnd nå fordi hun sier hun er deprimert. Men hvor deprimert kan man være før man får en langtidssykemelding? Hun sier hun ikke føler seg bra og kommer ikke til å jobbe før om lenge Anonymkode: d5cb7...f3b Så deprimert at det går vesentlig ut over arbeidsevnen i minst to mnd. Det er ikke verre enn det. Depresjon fører ofte med seg tilleggsplager også, som utmattelse, slitenhet pga lite matlyst og derav lite matinntak, angst, dårlig søvn. Anonymkode: 94277...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Del Skrevet 9. november 2020 Det er ikke veldig vanskelig, spørs jo hvilken lege du har. Jeg har vært deprimert selv, fikk da først 100% i 14 dager, deretter fikk jeg 14 nye dager, så ville han sykmelde meg enda lengre, men da ble vi enige om 50% i 1 mnd, og den ble forlenget tilsammen 3 mnd til. Hadde fått lengre hvis jeg ville, men ville prøve med i 100% jobb igjen og det funket greit med god dialog med sjefen min. Anonymkode: d1627...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. november 2020 #12 Del Skrevet 9. november 2020 Er man deprimert får ein henv. av legen til psykiater som stiller diagnosen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #13 Del Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Er man deprimert får ein henv. av legen til psykiater som stiller diagnosen. Nei. Anonymkode: 94277...a40 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Del Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Er man deprimert får ein henv. av legen til psykiater som stiller diagnosen. Dette stemmer ikke nødvendigvis. Min fastlege har stilt denne diagnosen flere ganger, helt uten innblanding fra psykiater. Fikk ikke engang henvisning til behandling, for køene var så lange at det uansett var meningsløst. Fikk en liste med forslag på private psykologer hvor jeg måtte betale for timene selv. Anonymkode: 55ced...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Del Skrevet 9. november 2020 7 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Er man deprimert får ein henv. av legen til psykiater som stiller diagnosen. Nei. Depresjon diagnostiseres og behandles i første omgang hos fastlege. Enten får man samtaleterapi (faste snakke-timer hos legen) og meta-kognitiv behandling i form av kurs, eller så får man medisin, Alt kommer an på grad av depresjon. Sykemelding blir gjerne skrevet ut noen få uker i slengen, og det er typisk at lett deprimerte eller moderat deprimerte får delvis sykemelding i noen uker. Det anses som bra for den psykiske helsa å være litt på jobb. --- TS, du vet jo i grunnen lite om diagnosen og behandlingsplanen til venninna di. Hun har jo ikke sykemeldt seg selv. 1 time siden, Badbunny skrev: Man må bare overbevise legen om at det er alvorlig.. er ikke så vanskelig å overdrive eller fake depresjon. Jeg kjenner selv en som lurte til seg sykemelding i over 6 mnd fordi hun ikke orket å jobbe. Leste seg opp på symptomene og gikk til legen Da er legen dårlig på å observere pasienten, eller så var pasienten Oscar-materiale. Jeg har vært hos legen to ganger med moderat depresjon, og ble ene gangen bedt om å gå hjem og gjøre div tiltak for å klare meg bedre gjennom dagene. Fikk ingen sykemelding. Den andre gangen fikk jeg delvis sykemelding (40%) i fire uker. Anonymkode: 3507e...991 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Giftmann30 Skrevet 9. november 2020 #16 Del Skrevet 9. november 2020 Om jeg hadde gått hjemme i 2 mnd så hadde jeg blitt deprimert også, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #17 Del Skrevet 10. november 2020 Jeg har vært sykmeldt 6-7 mnd i to omganger pga depresjon. De første ukene fikk jeg sykmeldinger på 14 dager, etter en stund 4 uker. Gikk til behandling hele veien, enten hos lege eller psykolog. Anonymkode: 9af61...106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #18 Del Skrevet 10. november 2020 Jeg var sykmeldt i ett helt år en gang på grunn av depresjon. Går fint an. Selvsagt ikke ett år i slengen. Anonymkode: 9ef7c...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #19 Del Skrevet 10. november 2020 12 timer siden, Giftmann30 skrev: Om jeg hadde gått hjemme i 2 mnd så hadde jeg blitt deprimert også, Og jeg ville kjedet meg med en mann som ikke takler å gå hjemme i to måneder. Anonymkode: 277d4...aee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #20 Del Skrevet 10. november 2020 12 timer siden, Giftmann30 skrev: Om jeg hadde gått hjemme i 2 mnd så hadde jeg blitt deprimert også, Viser bare hvor lite du kan om psykisk helse. Forferdelig unødvendig kommentar, og nedlatende mot dem som sliter med depresjon. Anonymkode: e53d0...646 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå