Cinzia Skrevet 9. november 2020 #1 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg leser fortsatt høyt for min 10-åring når hun legger seg, og trenger tips til bøker. Det et en fordel med bøker som ikke er for lange siden vi ikke leser så mye hver kveld, og hun er ikke så glad i Fantasy-litteratur. Når hun leser selv, er det gjerne En pingles dagbok og Gutta i trehuset, men de bøkene er ikke jeg så glad i å lese høyt. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Del Skrevet 9. november 2020 Det meste av Roald Dahl. Superpopulært hos min niese Anonymkode: 95dd4...3b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Del Skrevet 9. november 2020 Brødrene Løvehjerte, Ronja Røverdatter. CLUE-bøkene. Isa + Bea. Alt av Roald Dahl. Nordlysbøkene. Anonymkode: 323ec...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Del Skrevet 9. november 2020 Anonymkode: 56b29...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. november 2020 #5 Del Skrevet 10. november 2020 (endret) Bestevenner-serien av Hilda Stahl. ❤️ Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. november 2020 #6 Del Skrevet 10. november 2020 Min 9-åring digger Dustedagboka-serien. Ellers er hun glad i Roald Dahl som flere andre her nevner. Lars er LOL av Iben Akerlie har vi også lest flere ganger, den er superfin og har et ekstremt godt budskap (mobbing og annerledeshet) som er veldig aktuelt for den aldersgruppen og opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Del Skrevet 10. november 2020 Dustedagbøkene, Amuletten- serien og Bestevenner-serien har slått godt an hos 10- og 12-åringene her i hus. Samme med Molly Moon og bøker av Line Baugstø (Vi skulle vært løver, Sofie og Nadia, Kaja og Stine-bøkene). Anonymkode: e959c...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 10. november 2020 #8 Del Skrevet 10. november 2020 Hundemannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 10. november 2020 #9 Del Skrevet 10. november 2020 Den onde greven er favorittserien for gutten vår på 10. Monsterene fra dunderly er også fin, den har litt bilder også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #10 Del Skrevet 10. november 2020 Pitbullterje Anonymkode: dff88...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude Lutt Skrevet 10. november 2020 #11 Del Skrevet 10. november 2020 Jenta mi på 10 år elsker William Wenton-serien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #12 Del Skrevet 10. november 2020 Flukten over grensen, hvis hun ikke har lest den/stt filmen. Begge mine barn DIGGER denne barneboka om krigen i Norge. Anonymkode: d49e8...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyann Skrevet 12. november 2020 #13 Del Skrevet 12. november 2020 Vi skulle vært løver. veldig bra, min 10 åring likte den veldig godt. Vargtimen og trollhjerte litt grøss og gru for de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Del Skrevet 12. november 2020 Klassikere som er hyggelige å lese høyt: Rasmus på loffen, Ronja røverdatter, Mathilde, Danny og den store fasanjakten, Heksene, Lille lord Fauntelroy, Den hemmelige (-hets fulle) hagen. Så kan du jo prøve Harry Potter og Ingenlund-serien, kanskje det slår an som høytlesning? Doktor Proktor-bøkene. Lars Joakim Grimstads bøker om Statsminister Fahr og sønn. Anonymkode: ff919...455 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Del Skrevet 12. november 2020 Både tykke bøker og Fantasy, men Harry Potter vil jeg likevel sterkt anbefale. Jeg er i ferd med å avslutte bok nr 7 for 11-åringen nå. Vi har lest disse i rykk og napp gjennom flere år. Det er en fantastisk historie. Anonymkode: 3fa96...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Del Skrevet 12. november 2020 "Pingles Dagbok" bøkene. Anonymkode: fdf2b...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #17 Del Skrevet 12. november 2020 Bøkene om Nelly Rapp? De er vel kanskje for barn mellom 6-9 år, men jeg synes de er fine. Anonymkode: b1852...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Del Skrevet 12. november 2020 Alt av David Walliams. Min snart 11-åring har pløyd gjennom mange av disse bøkene det siste året. Anonymkode: d49e8...060 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #19 Del Skrevet 12. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt av David Walliams. Min snart 11-åring har pløyd gjennom mange av disse bøkene det siste året. Anonymkode: d49e8...060 Signerer. Bøkene om statsminister Fahr og sønn er også fantastiske! Anonymkode: 52a4a...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 13. november 2020 Forfatter #20 Del Skrevet 13. november 2020 Tusen takk for alle svar. Vi har lest et par av bøkene i William Wenton-serien og den første Harry Potter-boka, men hun liker nok virkelighetsnære historier best. Fant «Vi skulle vært løver» nå, og den virker veldig bra. Hun har lest «Jeg er Leona» selv, og den likte hun også. Visste ikke at samme forfatter har skrevet enda flere bøker, men da skal jeg absolutt se på dem! Roald Amundsen har vi lest veldig mange av oppigjennom årene. Skal se gjennom forslagene her igjen neste gang jeg er i bokhandelen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå