AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #81 Del Skrevet 9. november 2020 Kalmer og Palmer Anonymkode: dd509...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 9. november 2020 #82 Del Skrevet 9. november 2020 (endret) 10 minutter siden, norw skrev: Dette svaret har ingen sammenheng med mitt innlegg, som du siterte? Du sier at det er naturlig at de bruker Hilmar i Nord-Norge om det er et samisk navn. De prøver bare å hjelpe deg til å se at a) Hilmar er ikke et vanlig samisk navn og b) det bor ikke bare samer i Nord-Norge. For nå ser det ut som du tror begge deler. Endret 9. november 2020 av Synne-Marie 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolff Skrevet 9. november 2020 #83 Del Skrevet 9. november 2020 Randine Regine Grissilde Benta Dagmar Teobald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #84 Del Skrevet 10. november 2020 Elna, Rangna, Olise, Siril, Gudny, Elfrida, Perdy, Dorthea, Jensine, Magna, Olianna, Beret, Margot Styrker, Godtfred, Esten, Narve, Olve, Sigve, Sølve, Tellef, Hartvig, Juul, Lorentz, Nordahl, Olvar, Syver Anonymkode: 2dc64...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #85 Del Skrevet 10. november 2020 Tippoldemoren min het Mikkeline. Anonymkode: 07207...dce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 10. november 2020 #86 Del Skrevet 10. november 2020 (endret) 28 minutter siden, Synne-Marie skrev: Du sier at det er naturlig at de bruker Hilmar i Nord-Norge om det er et samisk navn. De prøver bare å hjelpe deg til å se at a) Hilmar er ikke et vanlig samisk navn og b) det bor ikke bare samer i Nord-Norge. For nå ser det ut som du tror begge deler. Ja, om det er vanlig blant samer, så er det greit å være same og hete Hilmar. Vet ikke hvorfor det ikke synker inn, og så er dette plutselig rasisme i tillegg 🤦♂️ Jeg aner jo ikke om dette er et vanlig navn blant samer eller ikke. For alt jeg vet finnes det ikke en eneste same som heter Hilmar. Dere har nok misforstått mine innlegg ganske kraftig. Endret 10. november 2020 av norw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #87 Del Skrevet 10. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helge (jentenavn) Tov (Noen skrev Mohammad tidligere i tråden, men det stemmer vel ikke i norden....) Anonymkode: 893be...fad Er Tov også jentenavn? Anonymkode: 15eac...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #88 Del Skrevet 10. november 2020 5 minutter siden, norw skrev: Ja, om det er vanlig blant samer, så er det greit å være same og hete Hilmar. Vet ikke hvorfor det ikke synker inn, og så er dette plutselig rasisme i tillegg 🤦♂️ Jeg aner jo ikke om dette er et vanlig navn blant samer eller ikke. For alt jeg vet finnes det ikke en eneste same som heter Hilmar. Dere har nok misforstått mine innlegg ganske kraftig. Nei, det er ikke sånn rasisme fungerer. Vi har ikke misforstått deg. Bare å ta opp samer i det hele tatt er absurd. "Navnet er stygt, men det er greit hvis samer bruker det" "Jeg aner ikke om det er vanlig for samer å være stygge, men det er greit hvis de er det" "**** er et stygt navn, men det er greit hvis jøder heter det" "**** er et stygt navn, men alle samiske navn er kanskje stygge?" Anonymkode: 69e30...56a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 10. november 2020 #89 Del Skrevet 10. november 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke sånn rasisme fungerer. Vi har ikke misforstått deg. Bare å ta opp samer i det hele tatt er absurd. "Navnet er stygt, men det er greit hvis samer bruker det" "Jeg aner ikke om det er vanlig for samer å være stygge, men det er greit hvis de er det" "**** er et stygt navn, men det er greit hvis jøder heter det" "**** er et stygt navn, men alle samiske navn er kanskje stygge?" Anonymkode: 69e30...56a Ja, jeg liker ikke navnet, men det er greit om samer, med deres kultur og navn, benytter det. Hvorfor er det så vanskelig å fatte? Jeg ser ikke for meg at det er et typisk jødenavn, men hvis det for eksempel er et typisk jødenavn nede på kontinentet et sted, så er det like greit som at det er greit å være same og hete Hilmar. Rarere om man er jøde av norsk opphav og heter Hilmar. Jeg har ikke uttalt meg om samiske navn. Nå får du skjerpe deg 🤦♂️ Endret 10. november 2020 av norw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #90 Del Skrevet 10. november 2020 Lidvard, Vrål, Tallak, Folke, Hallvard, Tarjei, Bjørgulv, Søren, Helleik, Østen, Åvold, Augund, Ditleiv, Oluf, Auver, Keld, Aslak, Hølje, Salmund, Sjur, Nottov, Svenke, Tellef, Dreng, Torkjell Asgjerd, Såve, Hartvigine, Gyro, Ingeleiv, Vilborg, Sigrunn, Gurine, Signetta, Targjerd, Kirstine, Tore (faktisk jentenavn, kan byttes ut med Tora), Hæge (ikke skrivefeil), Gyvi, Margit, Oddny, Leikny, Borgny, Dagny En hel del i slektsbøker😅 Anonymkode: 488e5...4ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 10. november 2020 #91 Del Skrevet 10. november 2020 10 hours ago, norw said: Men det er jo merkelig å hete Hilmar om det ikke skyldes at man er same, uavhengig av hvor man bor. Synes Hilmar var kult! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 10. november 2020 #92 Del Skrevet 10. november 2020 Hedy/Hedi Romy Snefrid Egon Valgjerd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 10. november 2020 #93 Del Skrevet 10. november 2020 8 timer siden, norw skrev: Ja, jeg liker ikke navnet, men det er greit om samer, med deres kultur og navn, benytter det. Hvorfor er det så vanskelig å fatte? Fordi at du formulerer det som at det er i samenes kultur å benytte seg av navn du ikke liker (aka "stygge navn"). Det er det folk steiler av. Det er veldig bra at det ikke er det du faktisk mener. (Men jeg håper du tar til deg at det du skriver oppfattes slik, og at du kanskje må omformulere for å få meningene dine tydeligere frem) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #94 Del Skrevet 10. november 2020 10 timer siden, norw skrev: Dette er i Oslo. Helt grusomt. Godt mulig at det funker for samer (jeg vet ikke om det er vanlig for samer), men for oss andre... Tørk av deg driten, Hilmar er et helt vanlig navn. Anonymkode: 31eb7...ac9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappa messi Skrevet 10. november 2020 #95 Del Skrevet 10. november 2020 Hagbart 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #96 Del Skrevet 10. november 2020 Selmer, Tidemann, Valdemar Konstanse, Augusta, Helmine, Emerense Anonymkode: 2f6fb...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 10. november 2020 #97 Del Skrevet 10. november 2020 Bestefaren min heter Perry 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #98 Del Skrevet 10. november 2020 Ruth Anonymkode: 4db01...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 10. november 2020 #99 Del Skrevet 10. november 2020 22 minutter siden, Synne-Marie skrev: Fordi at du formulerer det som at det er i samenes kultur å benytte seg av navn du ikke liker (aka "stygge navn"). Det er det folk steiler av. Det er veldig bra at det ikke er det du faktisk mener. (Men jeg håper du tar til deg at det du skriver oppfattes slik, og at du kanskje må omformulere for å få meningene dine tydeligere frem) Nei, og det er tydeligvis der problemet ligger. Dere fanger ikke opp betydningen, og egentlig burde jeg rapportert et par av dere. Virker som at noen av dere har lesevansker, eller i hvert fall har problemer med å fange opp betydningen i tekster. Blir helt feil å legge skylden over på meg og mine formuleringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 10. november 2020 #100 Del Skrevet 10. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tørk av deg driten, Hilmar er et helt vanlig navn. Anonymkode: 31eb7...ac9 Det er jo ikke et vanlig navn for gutter/menn i Norge under 50, og særlig ikke i barnehagealder 🤦♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå