AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Mannen kan klage om han må opp mange morgninger. Kjenner jeg begynner å tenke hvordan blir det da med barn. Erfaringer? Anonymkode: 17891...cff
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Han har selv valgt å skaffe seg hund, men klager over ansvaret som følger med? Ja, da er det nok en stor sannsynlighet for at han kommer til å klage hvis han velger å få barn. Anonymkode: 0ef2f...c69 22
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Min er gudskjelov flinkere med barna enn bikkja! Men det var jeg heller aldri bekymret for. Hva som ligger i godt hundehold er vi ikke enige i (foruten kjærlighet for dyret så klart, der er vi enige), men vi er samstemte om hva det ligger i det å være foreldre for barn. Anonymkode: e297c...3e7 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Jeg opplevde en likhet ja. så jeg stod til slitt med hovedansvar for både barnet og bikkja. Hehe.. i siste omgang valgte jeg også dem over han og flyttet. Anonymkode: 1a737...df2 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 Jepp. Her orket ikke mannen å lufte hunden. Kun hvis jeg var på jobb, knapt en tur bort i gaten eller slippe ut i hagen. Viste seg når babyen kom så måtte jeg ta meg av det meste 😣😣 alle nattevåk, stell og mating Anonymkode: e92c5...c24 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 Eksen var faktisk flinkere med bikkja enn med barna. Anonymkode: 079c8...e92
Arkana Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Så lenge han faktisk gjør det som trengs er det vel ikke så nøye om han klager litt eller synes det er slitsomt? Jeg hater å stå opp tidlig om morgenen, jeg gjør det jo når jeg må likevel. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jepp. Her orket ikke mannen å lufte hunden. Kun hvis jeg var på jobb, knapt en tur bort i gaten eller slippe ut i hagen. Viste seg når babyen kom så måtte jeg ta meg av det meste 😣😣 alle nattevåk, stell og mating Anonymkode: e92c5...c24 Som er din jobb når du er i permisjon. Ellers skal han gro noen pupper slik han kan ta nattevåk og mating? Anonymkode: 975e6...890 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 2 minutter siden, Arkana said: Så lenge han faktisk gjør det som trengs er det vel ikke så nøye om han klager litt eller synes det er slitsomt? Jeg hater å stå opp tidlig om morgenen, jeg gjør det jo når jeg må likevel. Sann folk som klager burde ikke får hund da. Det er noe du må gjøre daglig frem til hunden dør. Å klage dag inn og ut er jævlig slittsomt for oss andre som egentlig ville ikke ha en hund! Anonymkode: 975e6...890 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 Svogeren min er mye flinkere med barna sine enn hunden. Han kan være ganske hard (for hard, synes jeg) med bikkja men er ikke likens med barna. Anonymkode: e9c19...edb
solmåneogstjerner Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Kanskje, kanskje ikke. Men min erfaring: Han skaffet oss en fosterhund uten å spørre meg. Den var bare plutselig der. Jeg var skeptisk. Det endte med at jeg tok absolutt alt med hunden, bortsett fra at han kanskje tok en tominutters tissetur i ny og ne. Dette var en rase som krever mye fysisk aktivitet. Hunden ble etterhvert levert tilbake til hjemmet sitt, etter 1/2 til ett år. Så fikk vi barn. Og det var det samme der. Jeg burde ha skjønt det mye tidligere, spesielt med tanke på erfaringen med hunden. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #12 Skrevet 10. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som er din jobb når du er i permisjon. Ellers skal han gro noen pupper slik han kan ta nattevåk og mating? Anonymkode: 975e6...890 Han kan fint ta nattevåk selv om han ikke har pupper Man trenger ikke pupper for å bysse og bære. Puppene er kun til mating. Og det går også an å gi flaske, da trenger man heller ikke pupper. Det er ikke ts sin jobb, nei. Permisjon har man fra den vanlige jobben sin, som er på dagtid. Resten av døgnet, deler man på oppgavene. Anonymkode: 66258...9ee 8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han kan fint ta nattevåk selv om han ikke har pupper Man trenger ikke pupper for å bysse og bære. Puppene er kun til mating. Og det går også an å gi flaske, da trenger man heller ikke pupper. Det er ikke ts sin jobb, nei. Permisjon har man fra den vanlige jobben sin, som er på dagtid. Resten av døgnet, deler man på oppgavene. Anonymkode: 66258...9ee Her er vi uenig. Å ligge på sofaen med et barn som kun trenger å spise, sove og bæsje litt er ikke en fulltidsjobb a la å gå ut av huset og jobber 8 timer i strekk. Nå må dere gi dere. Klager at dere må våkne på natten...klager at permisjonen er ikke lang nok. Er det slitsomt å være i permisjon og faktisk gjør jobben din kan du like gi fellesperioden til faren og gå ut og jobbe da. Anonymkode: 975e6...890 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her er vi uenig. Å ligge på sofaen med et barn som kun trenger å spise, sove og bæsje litt er ikke en fulltidsjobb a la å gå ut av huset og jobber 8 timer i strekk. Nå må dere gi dere. Klager at dere må våkne på natten...klager at permisjonen er ikke lang nok. Er det slitsomt å være i permisjon og faktisk gjør jobben din kan du like gi fellesperioden til faren og gå ut og jobbe da. Anonymkode: 975e6...890 Ah, er det trollmor som har stukket innom ja Anonymkode: 66258...9ee 11
Harepucifer Skrevet 10. november 2020 #15 Skrevet 10. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Her er vi uenig. Å ligge på sofaen med et barn som kun trenger å spise, sove og bæsje litt er ikke en fulltidsjobb a la å gå ut av huset og jobber 8 timer i strekk. Nå må dere gi dere. Klager at dere må våkne på natten...klager at permisjonen er ikke lang nok. Er det slitsomt å være i permisjon og faktisk gjør jobben din kan du like gi fellesperioden til faren og gå ut og jobbe da. Anonymkode: 975e6...890 Min erfaring er at en vanlig arbeidsdag (jobber i helsevesenet) er mindre slitsom enn å være hjemme med baby, så uenig med deg her. 7
solmåneogstjerner Skrevet 10. november 2020 #16 Skrevet 10. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her er vi uenig. Å ligge på sofaen med et barn som kun trenger å spise, sove og bæsje litt er ikke en fulltidsjobb a la å gå ut av huset og jobber 8 timer i strekk. Nå må dere gi dere. Klager at dere må våkne på natten...klager at permisjonen er ikke lang nok. Er det slitsomt å være i permisjon og faktisk gjør jobben din kan du like gi fellesperioden til faren og gå ut og jobbe da. Anonymkode: 975e6...890 Total avsporing. Og helt feil. Her diskuterer vi sammenheng mellom hundehold og det å ha barn. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #17 Skrevet 10. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Ah, er det trollmor som har stukket innom ja Anonymkode: 66258...9ee Troll? haha. Deres svar til alle dere er uenig med og sier ting som stikker litt. Men tilbake til tema. Menn som klager over å må ut og løfte hunder hver morgen klager nok med det samme når det gjelder barn 😉 Anonymkode: 975e6...890
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #18 Skrevet 10. november 2020 Ganske typisk at man selv har verdens enkleste barn og derfor antar at alle andre også har det. Evnen til å løfte hodet ørlite og ta en bitteliten titt utenfor sin egen svært begrensede verden er helt tydelig ikke noe alle fikk utdelt. Anonymkode: 4d8e1...300 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #19 Skrevet 10. november 2020 Tror det kommer litt an på hva slags syn personen har på barn og hund. Jeg kjenner til folk som mener at hunder bare er et dyr og de vil ikke ha den innendørs, at den ikke trenger kjærlighet og trening etc, men som elsker unga sine over alt på jord og er kjempeflinke med dem Og så kjenner jeg personer som nærmest sidestiller barn og kjæledyr, men hvor problemet er dem selv som menneske. De er fulle av angst, blir sint for alt etc og måten de behandlet hunden sin ble samme måte de behandlet barnet på når det kom Anonymkode: 4e7b8...03f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #20 Skrevet 10. november 2020 Egentlig burde alle som er i et forhold og vurdere barn med sine nåværende partnere bør skaffe seg hund først. Ganske opplysende og en god innblikk om hva folk kan forvente seg. Anonymkode: 975e6...890 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå