Gå til innhold

Høy melkeproduksjon og sterk utdrivningsrefleks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kombinasjon av disse, noen tips og råd? 

Prøvd å håndmelke før måltider for å få unna det verste, fungerer greit på kveldstid når det er litt mindre melk enn på dagtid. Føler det er stressende å må håndmelke mens baby helst skulle hatt pupp der og da. 

På natten ammer jeg kun på 1 bryst, men det har hittil ikke fungert på hverken utdrivning eller produksjon. 

Vil håndmelking/pumping hyppig gjennom et døgn hjelpe? Eller vil det gjøre det verre? 

Anonymkode: 09ca4...1ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Intervallamming!! :) Både jeg og mange jeg kjenner har hatt svært god effekt av det. Hypping tømming (håndmelking/pumping) vil bare gjøre det verre, da det er etterspørsel som styrer produksjonen. Tar du ut mer, produserer du mer. 

https://ammehjelpen.no/heltomming-og-intervallamming/

Skrevet
18 minutter siden, boblevann skrev:

Intervallamming!! :) Både jeg og mange jeg kjenner har hatt svært god effekt av det. Hypping tømming (håndmelking/pumping) vil bare gjøre det verre, da det er etterspørsel som styrer produksjonen. Tar du ut mer, produserer du mer. 

https://ammehjelpen.no/heltomming-og-intervallamming/

Tusen takk! Skal prøve dette fra nå av. 

Hvor lenge holder man på? Sikkert individuelt men hva er din erfaring? 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Skal prøve dette fra nå av. 

Hvor lenge holder man på? Sikkert individuelt men hva er din erfaring? 

Veldig individuelt. Én venninne drev på en dag, en annen i en uke. Jeg tror jeg holdt på 3-4 dager. Vær obs på tette melkeganger! Får du det er du bare nødt og tømme, selv om det setter deg litt tilbake i intervallammingen. Ellers kan det utvikle seg til brystbetennelse, og det bør forebygges «for en hver pris». Jeg fikk ikke det da, men jeg var fryktelig sprengt og det var fryktelig ubehagelig en periode. Men absolutt verdt det 🥰

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, boblevann said:

Veldig individuelt. Én venninne drev på en dag, en annen i en uke. Jeg tror jeg holdt på 3-4 dager. Vær obs på tette melkeganger! Får du det er du bare nødt og tømme, selv om det setter deg litt tilbake i intervallammingen. Ellers kan det utvikle seg til brystbetennelse, og det bør forebygges «for en hver pris». Jeg fikk ikke det da, men jeg var fryktelig sprengt og det var fryktelig ubehagelig en periode. Men absolutt verdt det 🥰

Jeg holdt på i 5 uker (+ sporadisk etter det igjen), med opptil 12t intervaller. Begynte da baby var 1 uke gammel. Viktig å øke intervallene gradvis så man ikke får tette melkeganger.

Anonymkode: 32fbb...297

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holdt på i 5 uker (+ sporadisk etter det igjen), med opptil 12t intervaller. Begynte da baby var 1 uke gammel. Viktig å øke intervallene gradvis så man ikke får tette melkeganger.

Anonymkode: 32fbb...297

Med 12t intervaller så mener du at du ammer på samme bryst i 12 timer for så å bytte side? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...