AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Del Skrevet 9. november 2020 Smak litt på det før dere svarer, jeg var veldig skeptisk selv, og enda ikke helt med. Vi har allerede 2 gutter med romerske men fornorsket navn, og prøver å finne et tredje som ikke er altfor rart... Augustus er også på lista, men syntes det er litt langt.. Hadrian er også der. Jeg liker også Lucius men mannen syntes det ligner litt mye på Lucifer (et navn jeg egentlig også liker) Men høres Trajan litt for utenlandsk ut? Vi er 100% norske begge to. Liker egentlig gode norske navn også, men syntes navn er utrolig vanskelig, lettere når man har et "tema" 😅 gutt nr 2 er egentlig oppkalt etter noen fra min manns familie, men tilfeldigvis også en romersk keiser.. Dette er ikke gjort med hensikt før vi nå må finne et tredje navn 😜 kanskje vi må gå en helt annen retning.. Anonymkode: 9db9b...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 9. november 2020 #2 Del Skrevet 9. november 2020 Nei nei nei. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet 9. november 2020 #3 Del Skrevet 9. november 2020 Uff. Høres ut som navnet på en medisin eller noe. (Jeg jobber i apotekbransjen). 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 9. november 2020 #4 Del Skrevet 9. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smak litt på det før dere svarer, jeg var veldig skeptisk selv, og enda ikke helt med. Vi har allerede 2 gutter med romerske men fornorsket navn, og prøver å finne et tredje som ikke er altfor rart... Augustus er også på lista, men syntes det er litt langt.. Hadrian er også der. Jeg liker også Lucius men mannen syntes det ligner litt mye på Lucifer (et navn jeg egentlig også liker) Men høres Trajan litt for utenlandsk ut? Vi er 100% norske begge to. Liker egentlig gode norske navn også, men syntes navn er utrolig vanskelig, lettere når man har et "tema" 😅 gutt nr 2 er egentlig oppkalt etter noen fra min manns familie, men tilfeldigvis også en romersk keiser.. Dette er ikke gjort med hensikt før vi nå må finne et tredje navn 😜 kanskje vi må gå en helt annen retning.. Anonymkode: 9db9b...ffe Da blir det August eller Adrian. (Heier på det siste) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Del Skrevet 9. november 2020 Trajan har jeg aldri hørt før, og det falt ikke i smak. Augustus forbindes bare med juleevangeliet og alle som skulle skrives i manntall. Og det skjedde i de dager... Lucius og Lucifer er bare NEI med store bokstaver. Anonymkode: 872fc...0e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. november 2020 #6 Del Skrevet 9. november 2020 Brettspill.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Del Skrevet 9. november 2020 Høres ut som Trojan... Amerkansk kondommerke. Anonymkode: 5f8dc...726 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Del Skrevet 9. november 2020 Trajan syns jeg var utrolig flott, men det passer kanskje ikke i vår tid eller i Norge...kanskje det ikke passer med det norske språket eller noe, for det var noe som ble feil med det. Men i seg selv syns jeg det var et staselig navn. Anonymkode: 001a2...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candykiss Skrevet 9. november 2020 #9 Del Skrevet 9. november 2020 Nei bare nei. Grusomt etter min mening. Ser en økende trend i hjemmesnekra navn her på kg i det siste hva er greia?? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg er for uvanlige navn men for meg ble det veldig rart. I tillegg kjønnsløst Anonymkode: 56f88...6be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Del Skrevet 9. november 2020 Hadde gått for Augus Anonymkode: aed2e...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 9. november 2020 #12 Del Skrevet 9. november 2020 Er det tyrkisk eller arabisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #13 Del Skrevet 9. november 2020 Tja... til Trajan. Prøver være åpne. Og hadde nok vendt meg til det. På den andre side syns jeg Hadrian var kult. Likevel ser jeg for meg gutta på skolen i samtale med kompisen " ja jeg vet. Helt merkelig. Men muttern og fattern hadde en form for romersk fase eller noe.." he he he Anonymkode: ec421...80f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Del Skrevet 9. november 2020 Dritstygt. Ærlig talt. Kall barnet for Arne heller! Anonymkode: 53feb...91f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg tenker umiddelbart på "Trabajan" som er et spansk verb, bøyning av "trabajar" som betyr "å jobbe". Så eh, nei.. Anonymkode: 43fc6...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Del Skrevet 9. november 2020 Tenker på Trojansk hest. Som er en ondsinnet programvare. Hadde valgt August heller enn Augustus. Anonymkode: 6cc7c...762 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Del Skrevet 9. november 2020 Tenker på tran da jeg... 🙈 Anonymkode: 728aa...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Del Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, MadameDeRosa said: Er det tyrkisk eller arabisk? Trajan var en romersk keiser. Han er kjent for å være keiseren da Romerriket var på sitt største i geografisk størrelse. Trajan var også personen rom fikk Romania inn i Romerriket og Trajan er ikke uvanlig navn i Romania. Sjekket på Wikipedia og der er det listet opp 24 rumenere som heter Trajan, 2 romerske keisere, 1 romersk general. Virker som om det etter Romerrikets fall kun er rumenere som heter Trajan. Anonymkode: c8989...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #19 Del Skrevet 9. november 2020 Nå syns jeg Trajan var litt kult også. Men rart er det. Og fremmed. Men.. blir ikke mange i samme klasse iallefall.. Anonymkode: ec421...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 9. november 2020 #20 Del Skrevet 9. november 2020 Tarjei kan jo være et alternativ, men det har vel mer norske røtter enn romerske. Forøvrig alltid litt uvant med helt "nye navn" som Trajan. Må vel også si at jeg liker August bedre enn Augustus, men smaken er så forskjellig og det viktigste er at dere finner et navn som dere føler passer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå