AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Jeg turte ikke å bruke de, men rakk heller ikke å spørre om det var normalt utseende. Jeg har aldri brukt linser, men siden de er rimelige og jeg liker det så vil jeg prøve å spise mer av det. Men for nå prøvde jeg eldorado sine økologiske linser på boks (skal kjøpe tørre senere). det startet med at jeg syns innsiden av boksen var litt ekkel, det var et grått/sort belegg langs kanten og skjøten på innsiden. Å linsene så slik ut, noen av de var grå og nesten svarte. Skal det være slik eller var jeg bare uheldig? Anonymkode: c673d...4ab
solmåneogstjerner Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 De er helt normale. Du skyller før du bruker dem 😊 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: De er helt normale. Du skyller før du bruker dem 😊 Ok da skal jeg ikke være så pinglete neste gang 😂 skyller så klart ja. Har brukt masse hermetiserte bønner tidligere, men kan ikke huske at det var sånn grått belegg i boksen, å ante ikke at linsene kunne ha så stor fargeforskjell 🙊 Anonymkode: c673d...4ab
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 De ser helt normale ut. Du får linser med "friskere" farge hvis du kjøper røde/orange linser. De på bildet er brune. Anonymkode: 5da4b...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De ser helt normale ut. Du får linser med "friskere" farge hvis du kjøper røde/orange linser. De på bildet er brune. Anonymkode: 5da4b...aa4 Ah 🙊 ny verden for meg. Tenkte jeg skulle innom utenlandsbutikken vi har her å kjøpe tørrvare, er mye billigere har jeg skjønt. Anonymkode: c673d...4ab
solmåneogstjerner Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok da skal jeg ikke være så pinglete neste gang 😂 skyller så klart ja. Har brukt masse hermetiserte bønner tidligere, men kan ikke huske at det var sånn grått belegg i boksen, å ante ikke at linsene kunne ha så stor fargeforskjell 🙊 Anonymkode: c673d...4ab Belegget er helt normalt. De kommer i forskjellige farger. De som er sortert helt etter lik farge er gjerne dyrere. Men disse du har (hadde) her er 100% brukbare 😊
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Belegget er helt normalt. De kommer i forskjellige farger. De som er sortert helt etter lik farge er gjerne dyrere. Men disse du har (hadde) her er 100% brukbare 😊 Haha, panneklask. Jeg hater å kaste mat, men gjort er gjort 😂 samboer tok det ut i søpla. Anonymkode: c673d...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha, panneklask. Jeg hater å kaste mat, men gjort er gjort 😂 samboer tok det ut i søpla. Anonymkode: c673d...4ab Til en annen gang, prøv å lukte og smake på en liten bit av maten. Du merker med en gang hvis det er dårlig. 🙂 Anonymkode: 5da4b...aa4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til en annen gang, prøv å lukte og smake på en liten bit av maten. Du merker med en gang hvis det er dårlig. 🙂 Anonymkode: 5da4b...aa4 Will do 🙊 Anonymkode: c673d...4ab
solmåneogstjerner Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah 🙊 ny verden for meg. Tenkte jeg skulle innom utenlandsbutikken vi har her å kjøpe tørrvare, er mye billigere har jeg skjønt. Anonymkode: c673d...4ab Ja. Men om du lar dem ligge i bløt (og når du koker) så får du gjerne det samme belegget du snakket om. Ikke noe farlig 😊 Endret 9. november 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Ja. Men om du lar dem ligge i bløt så får du gjerne det samme belegget du snakket om. Ikke noe farlig 😊 Greit å vite 🙌🏼 Anonymkode: c673d...4ab
Leo Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 Hermetiske linser ER ekle! Og egentlig ganske unødvendige fordi linser ikke nødvendigvis trenger å bløtlegges og har forholdsvis kort koketid. (Bare husk å skylle dem godt!) Aller raskest koker gule/røde splitlinser, men de passer best i supper og gryteretter fordi de blir litt "grøtete" etter koking.
solmåneogstjerner Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, Leo skrev: Hermetiske linser ER ekle! Og egentlig ganske unødvendige fordi linser ikke nødvendigvis trenger å bløtlegges og har forholdsvis kort koketid. (Bare husk å skylle dem godt!) Aller raskest koker gule/røde splitlinser, men de passer best i supper og gryteretter fordi de blir litt "grøtete" etter koking. De er vel ikke så ekle? Skyll dem, og putt dem oppi. Ferdig. Men selvsagt er det billigere å kjøpe tørre (spesielt på 'innvandrer'butikker). Bedre utvalg også
Leo Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: De er vel ikke så ekle? Skyll dem, og putt dem oppi. Ferdig. Men selvsagt er det billigere å kjøpe tørre (spesielt på 'innvandrer'butikker). Bedre utvalg også Jo, de er slimete og ekle! (Det hjelper bare litt å skylle dem! I tillegg er de alt for salte og for mye og for lite kokt på en gang på en måte. Sånn er det med den saken!
solmåneogstjerner Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 5 minutter siden, Leo skrev: Jo, de er slimete og ekle! (Det hjelper bare litt å skylle dem! I tillegg er de alt for salte og for mye og for lite kokt på en gang på en måte. Sånn er det med den saken! Ok 😊 Men greie å ha når det skal gå fort ihvertfall 😊
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 Det er noe feil med disse boksene, det virker som metallet inni dem er oksidert. Jeg har sendt klage til Eldorado, om flere gjør det er det større sjanse for at de gjør noe med problemet: https://unil.no/kontakt-oss/reklamasjon/ Linsene er ikke dårlige, men jeg tipper at de mørke linsene har vært i kontakt med det oksiderte metallet i boksen. Jeg fjernet bare de mørke og spiste de andre. Og nei, det har ikke vært slik farge på linsene før, det er helt riktig. Anonymkode: d4e46...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 Det er de helt svarte jeg mener, det var de jeg fjernet. Anonymkode: d4e46...a0c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noe feil med disse boksene, det virker som metallet inni dem er oksidert. Jeg har sendt klage til Eldorado, om flere gjør det er det større sjanse for at de gjør noe med problemet: https://unil.no/kontakt-oss/reklamasjon/ Linsene er ikke dårlige, men jeg tipper at de mørke linsene har vært i kontakt med det oksiderte metallet i boksen. Jeg fjernet bare de mørke og spiste de andre. Og nei, det har ikke vært slik farge på linsene før, det er helt riktig. Anonymkode: d4e46...a0c Ja sånn så min boks ut også! Skikkelig uappetittlig 😶 men godt å se at det ikke er farlig da. Anonymkode: c673d...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja sånn så min boks ut også! Skikkelig uappetittlig 😶 men godt å se at det ikke er farlig da. Anonymkode: c673d...4ab Så veldig bra er det jo ikke, da oksidert metall blander seg med maten i større grad enn intakt metall, så daglig bruk av disse er ikke så smart. Man spise heller ikke mat av en rusten jerngryte, så dette må de fikse. Anonymkode: d4e46...a0c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så veldig bra er det jo ikke, da oksidert metall blander seg med maten i større grad enn intakt metall, så daglig bruk av disse er ikke så smart. Man spise heller ikke mat av en rusten jerngryte, så dette må de fikse. Anonymkode: d4e46...a0c Usj 😬 nei du sier noe... Anonymkode: c673d...4ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå