Gå til innhold

Vaske kjøkkenvifte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vifta er skikkelig, skikkelig møkkete. Er det noe annet enn salmiakk som får den like ren igjen? Jeg er gravid og bør ikke bruke den blandingen av salmiakk og zalo. 

Anonymkode: 8001d...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klor løser også slik grodd fett, men vet ikke om det er så helsebringende for deg nå heller. 

Anonymkode: 49dc4...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å blande. Legg den til bløt i litt salmiakkvann og så vasker du den i oppvaskmaskinen. Jeg pleier å ta den alene uten annen oppvask, men vet ikke om det er nødvendig. Du bør vaske inni vifta også, med salmiakk og vann. Luft godt under og etter vasking. 

Det går fint an å be kjæresten eller moren din gjøre dette nå. Det er viktig at det er rent her, brann i vifta er vanskelig å slukke og kan fort oppstå når den er full av dritt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er blandingen zalo og salmiakk uheldig for gravide?

Uansett, pleier å legge risten i denne blandingen, og lar deg ligge der gjerne noen timer. Så skrubber jeg med oppvaskekost og legger i rent vann. Husk at risten må være helt tørr før den settes på plass og viften brukes, ellers trekker det fukt opp i systemet.

Anonymkode: 4a52c...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lar den ligge der gjerne noen timer (spørs om huden din/min hadde trivdes så godt med blandingen).

Anonymkode: 4a52c...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...