AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Del Skrevet 9. november 2020 Hei! Vi har kjøpt oss hus, tar over om 3 uker, så begynner å pakke nå i kveld. Begge i full jobb + 2åring, og jeg klarer egentlig ikke se for meg hvordan vi får gjort dette mest mulig effektivt, samtidig som vi faktisk skal bo her i 3 uker til. Vil egentlig ha mest mulig pakket ned til helga, for da starter utleier med visninger her. Hvordan ville du gjort det? Anonymkode: dd4b9...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Del Skrevet 9. november 2020 Begynn med å gi bort/kaste/selge/brenne alt dere ikke trenger. Anonymkode: 563f5...39d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Del Skrevet 9. november 2020 Gylden mulighet til å kaste alt mulig ræl man bare har liggende. Dere trenger ikke pynten nå, pakk ned alt nips i vinduskarmer, bilder, bøker osv. pakk ned alt dere ikke trenger på noen uker, slik som sommertøy, sengesett (holder å ha ett ekstra liggende, har dere tørketrommel trenger dere ikke ha mer enn ett). Anonymkode: 37929...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. november 2020 #4 Del Skrevet 9. november 2020 Merk godt i alle fall og pakk det dere vet dere får bruk for de første dagene for seg selv, sånn at det er lett å få tak i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Del Skrevet 9. november 2020 Som de over sier, kvitt dere med ting dere ikke trenger. Men om du ikke klarer å ta avgjørelsen på det, ikke bruk for mye tid på å vurdere hver enkelt ting. Hvordan man bør angripe flyttingen avhenger litt av hvor langt man skal flytte og hva slags flyttebil man har. Skal man reise langt må man jo sikre ting mer og gjerne stable i en stor bil. For kortere flytteturer kan man kjøre flere ganger og er ikke like avhengig av Jeg liker å pakke ned klesskapet i kofferter. Da kan jeg følge systemet mitt og så ved jeg hvor klærne er. Og det er enkelt å finne frem i det igjen fordi kofferter er laget for klær. Puter, gardiner, sengetøy, dyner, tepper osv pleier jeg å ha i søppelsekker. Bruk esker du allerede har ting i til å frakte det, fyll de gjerne opp. Invester i skikkelige flytteesker og pakk ned ett rom av gangen, eller med et system hvor ting som "hører sammen" forblir sammen. Merk alle esker tydelig. Jo bedre du har planlagt hvordan dere skal ha det der dere flytter, jo enklere er det å systematisere eskene. Anonymkode: 8f1f7...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Del Skrevet 9. november 2020 Sorter, kast, selg, gi bort alt dere ikke trenger. Kjøkkenutstyr som ikke brukes daglig, hobbyting (du har ikke tid til slikt midt i en flytteprosess), bøker, pyntegjenstander, duker osv kan pakkes nå. Samme med sommerklær, ekstra dyner og puter o.l. Merk eskene med hvilket rom de hører til, skriv nummer på eska, og lag en liste over hva hver eske inneholder (f.eks eske nr. 1: barnebøker, eske nr. 2: lysestaker og vaser, eske nr. 3: leker). Og når du skal pakke ut begynner du med den eska som har høyest nummer. Det var det du pakket sist, og sannsynligvis det du har bruk for først i det nye huset. Anonymkode: 04453...8aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Del Skrevet 9. november 2020 Vi flyttet forrige mnd, men fra en leilighet da, så sikkert mindre ting enn dere + ikke kids. 1. Vi pakker vartfall ned alt vi ikke trenger til daglig. Tok ut av kommoder og la ting i ekser/poser. Pakket alle klær vi ikke skulle bruke de neste ukene etc 2. Kastet ALT vi ikke faktisk trengte. Jeg er sånn som har lett for å samle på ting pga sentimalitet eller "kjekt å ha kanskje", men gikk faktisk igjennom litt realistisk og kastet mye. 3. Og da var det bare kjøkkenutstyr, seng, klær og toalettting igjen + data og elektronikk. Gikk ganske greit Anonymkode: 0cd8a...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Del Skrevet 9. november 2020 Få på plass eventuelle nye skap i det nye huset, slik at du har en god oversikt over lagringsplassen der. Planlegg hva som skal hvor. Fest gjerne lapper rundt om kring slik at tingene kommer på riktig sted allerede på flyttedagen. Tenker her særlig på ting som sengetøy, håndklær o.l. Jeg liker å få det på plass med en gang, og vil at det ligger minst mulig i søppelsekker. Så jeg festet lapper med f.eks. "Store håndklær" og "håndhåndklær" utenpå skapene på badet, og på kjøkkenet hadde jeg lapper med f.eks. "hverdagsasjetter" og "store gryter". Barna hjalp til med å rydde ting inn skapene mens vi voksne bar flytteeskene. Da var mye av jobben gjort da vi var ferdige med å flytte eskene fra det gamle huset. Selvom ikke alt hadde havnet helt perfekt i skapene, slapp vi å hoppe bukk over hundrevis av esker midt på stuegulvet. Helgen før selve hovedflyttingen fikk vi tilgang på garasjen i det nye huset og der monterte vi skap, og så flyttet vi bøker, ski, julepynt, brettspill. DVD-er o.l. småting som vi ikke ville trenge den nærmeste tiden. Av ulike årsaker hadde vi kun en dag på selve hovedflyttingen, men vi fikk heldigvis flyttet mye smårusk helgen før og det hjalp veldig. Anonymkode: ee56e...541 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 9. november 2020 #9 Del Skrevet 9. november 2020 Jepp, kvitt dere med alt dere ikke trenger. Så pakker du ned det dere kun bruker iblant. Vinglass, kitchenaid, en haug av spesielle matvarer, hageutstyr, pyntegjenstander, bilder, kontorrekvisita, hobbysaker. Deretter pakker du ned kjøkkenet så du har alt du trenger for kun en liten uke. 4 tallerkener i stedet for 12, 4 kniver, gafler og skjeer. Kun gryter og panner dere absolutt må ha. Tenk dere er på hytta. Vask opp for hånd eller kjør maskinen litt oftere. Husk å bruke klær, håndklær og sengetøy til å pakke knuselige ting i alle kasser fylles opp, men ikke pakk de for tunge. Til flyttedagen pakker dere en koffert til hver person med klær, medisiner og toalettsaker for 4-5 dager. Det samme gjør dere med kjøkkenet, en boks eller to med tallerkener, glass, kaffekopper og kaffemaskin til første morgenen. Disse tingene må du holde oversikt på selve flyttedagen, og den kjøkkenboksen pakker du først ut av. Holder på med det samme selv nå, lykke til. Det aller viktigste er faktisk å kvitte seg med ting, og få det ut av huset fortløpende så det ikke tar mer plass og du får rom til å pakke det du faktisk trenger videre. Ville brukt denne uka på å kvitte meg med ting, neste uke på å pakke ned unødvendige ting, og siste uke på finpakking. Gjør litt hver dag, så ordner dette seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Del Skrevet 9. november 2020 Ville pakket i smart store bokser. Da har du for det første oversikt over hva som er i boksene, 2) helt tette (mot mus/vann e.l) 3) 10 år garanti på boksene. Og 4) holder mye bedre enn pappesker/lett å stable. Anonymkode: 8f87a...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Del Skrevet 9. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville pakket i smart store bokser. Da har du for det første oversikt over hva som er i boksene, 2) helt tette (mot mus/vann e.l) 3) 10 år garanti på boksene. Og 4) holder mye bedre enn pappesker/lett å stable. Anonymkode: 8f87a...488 Jeg må si jeg syns det ikke er det beste rådet. For å flytte. Alt de flytter skal jo ikke bli oppbevart i slike kasser lenge. Men jeg er enig i at de er ideelle for det man har i en bod eller på loftet. Jeg ville ha flytte alt i vanlige flyttekasser, og når du har pakket ut, så kan du kjøpe slike kasser til oppbevaring. Anonymkode: caf60...1a4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #12 Del Skrevet 10. november 2020 Smart store bokser koster fort nesten 100,- pr boks, så det ville ikke jeg gjort hvertfall Anonymkode: 8fe1d...249 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #13 Del Skrevet 10. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville pakket i smart store bokser. Da har du for det første oversikt over hva som er i boksene, 2) helt tette (mot mus/vann e.l) 3) 10 år garanti på boksene. Og 4) holder mye bedre enn pappesker/lett å stable. Anonymkode: 8f87a...488 Banankasser der det beste å pakke i, i tillegg er det jo helt gratis! TS, pakk ting fra vinduskarmer, skuffer og skap som ikke brukes hele tiden først, det er bare å begynne et sted! Jeg har nettopp vært gjennom flytting og det er slit uansett, nå sitter jeg med jobben med å pakke opp, det er slit det også, men det går fortere! Husk å merke kassene slik at du kan finne ting igjen om det er noe du plutselig trenger! Bruker dere banankasser så bare husk å ikke fylle dem til randen med bøker, da blir det for tungt! Anonymkode: 1d204...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #14 Del Skrevet 11. november 2020 Det er eneste god tips jeg har - pakk alt i gjennomsiktige plastkasser. Det er seriøst eneste tips som funker for å gjøre flytting mindre vondt, men det er veldig dyr tips, plastkassene er ikke billige når man trenger mange av de. Og ja, hva skal man med de plaskassene etterpå liksom. Tipset om å bli kvitt ting før man flytter, akkurat det funket ikke så bra for min del. I stresset med flytting, er det ekstra sårt og vanskelig å måtte ta avgjørelser om hva man skal bli kvitt. Sånn sett er det enklere å gjøre etterpå, etter at man har flyttet og etablert seg på en plass. Da ser man også fort hva man egentlig ikke trengte lengre. Anonymkode: 328d5...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 11. november 2020 #15 Del Skrevet 11. november 2020 På 9.11.2020 den 19.26, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har kjøpt oss hus, tar over om 3 uker, så begynner å pakke nå i kveld. Begge i full jobb + 2åring, og jeg klarer egentlig ikke se for meg hvordan vi får gjort dette mest mulig effektivt, samtidig som vi faktisk skal bo her i 3 uker til. Vil egentlig ha mest mulig pakket ned til helga, for da starter utleier med visninger her. Hvordan ville du gjort det? Anonymkode: dd4b9...e20 Det enkle er ofte det beste. Ta det som en utfrodring og bli kvitt alt mulig som du ikke trenger. Hvorfor skal dere pakken ned, fysisk flytte det, og pakken opp igjen og så plassere ut en masse eiendeler du ikke har bruk for? Les deg opp på minimalisme. Gjør livet enklere. Ta med deg det du trenger - det overføldige fjerner du. Er sikker på at 2/3 deler av alt du eier er ting du ikke har bruk for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #16 Del Skrevet 11. november 2020 Etter 100tusen flyttinger så har jeg funnet ut at søppelsekker er utmerket til alt av tekstiler. Pyntegjenstander og bilder er det jo bare å pakke ned nå. Også alt i skap som ikke brukes ofte pakker du ned nå. Helt vanlige ekser man kjøper på Biltema eller lignende butikker duger mer enn nok. Skriv på hva som er i. Anonymkode: 58569...a42 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå