AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Hva er funksjonen til koseklut og hvordan brukes de? Har en baby på 6 uker og fikk koseklut i gave. Men vet ikke hvordan/hvorfor det brukes? Anonymkode: 00ecd...32d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Vi gir den til ham når han skal sove. Han forbi der den med søvn. Anonymkode: 2d6d0...0db 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Etter hvert kan den hjelpe barnet å roe seg og finne søvnen. Anonymkode: 4637b...885 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Koseklut har gjerne Sam. E funksjon som en kosebamse. For de aller yngste er det gjerne knyttet til at den lukter som mamma/pappa (kjent) og dermed gir trygghet. Etterhvert vil den bli et trygghetsobjekt som er støttende f.eks ved barnehagestart. Barn kan ofte lettere føle seg trygg nok til å utforske barnehagens område og relasjoner hvis de har en hjemmetrygghet med seg (det kan også være en elsket bok, en bestemt drikkekopp eller noe helt annet). Derfor er det ofte at småbarnsavdelinger i barnehagen oppfordrer til å ha med en kjent bamse eller lignende til svingen og tilvenningen i barnehagen. Min eldste hadde en bok med seg i barnehagen hele første halvår, og denne leste de i hvis han ble sår og lei. Yngstemann hadde koseklut som hun elsket å legge over øynene når hun skulle sove. Anonymkode: 8ada6...92d 1
Sariou Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Med begge mine har jeg lagt kosekluten i hendene når de skal sove. Yngste blir ammet i søvn, og om hun ikke får kosekluten drar hun i klærne mine, håret mitt, nesa mi og alt annet hun får tak i. Eldste er ti år og sover med kosekluten sin ennå. ❤️ 1
Rem Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Begge mine har hatt kosekluter 😊 og de er fortsatt i bruk. 11 og 8år gamle.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Vår eldste har brukt koseklut i stedet for smokk. Hun har forbundet den med soving, og fått en klut når hun skulle sove. Hun har ikke vært spesielt knyttet til én bestemt klut i mer enn korte perioder, men ville ha klut. Det vil hun ofte fortsatt nå som hun er to og et halvt. Den yngste på ti måneder fikk en koseklut da hun var nyfødt, men har aldri brydd seg om den. Anonymkode: 42008...4de
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Ikke begynn med koseklut. Har ei niese på 3,5 som går rundt med den ekle filla 😂 de blir så sykt nasty over tid! vi har ei som er like gammel, og har aldri innført det der. Hun hadde smokk som hun ga fra seg før hun ble 3. Anonymkode: 4b6e4...35e 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Man vasker den jo regelmessig da. Vi har brukt det, men hatt tre vi varierer mellom. Ga den når han ble ammet, når han skulle sove, i vogna osv. Sammen med smokken. Var fint å ha den når vi skulle slutte med smokk, og den er veldig fin å ha med når han skal sove hos besteforeldre osv. Han har den fortsatt hver natt, han er 5 år Eldste brukte hverken smokk eller klut. Det var slitsomt, og jeg gikk veldig inn for å introdusere dette tidlig med nr2. Anonymkode: f84ed...a5c 2
supernaturalfan Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er funksjonen til koseklut og hvordan brukes de? Har en baby på 6 uker og fikk koseklut i gave. Men vet ikke hvordan/hvorfor det brukes? Anonymkode: 00ecd...32d Jenten vår elsker å ha noe oppunder nesen, hun fikk puste altså!! Men vi la den litt inntil ansiktet hennes og da var hun rolig og sovnet
Rem Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 Anbefaler forresten to like. Praktisk når den må i vask....
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke begynn med koseklut. Har ei niese på 3,5 som går rundt med den ekle filla 😂 de blir så sykt nasty over tid! vi har ei som er like gammel, og har aldri innført det der. Hun hadde smokk som hun ga fra seg før hun ble 3. Anonymkode: 4b6e4...35e Ekle filla? Hva er det for noe å si? Mitt barn har koseklut(er) flere - men helt like i utseendet, de går på rundgang i vaskemaskinen og det tror jeg gjelder for andre som har barn med kosekluter også. Anonymkode: 5268d...245 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 Hva med faren for krybbedød..? Man skal jo ikke ha noe i sengen når de sover, og de skal absolutt ikke ha noe som dekker ansiktet. Vi turte ikke bruke koseklut av den grunn. Anonymkode: 308b2...ee2 1
Rem Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med faren for krybbedød..? Man skal jo ikke ha noe i sengen når de sover, og de skal absolutt ikke ha noe som dekker ansiktet. Vi turte ikke bruke koseklut av den grunn. Anonymkode: 308b2...ee2 Er vell ikke verre en en kosebamse eller dyna... 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #15 Skrevet 10. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekle filla? Hva er det for noe å si? Mitt barn har koseklut(er) flere - men helt like i utseendet, de går på rundgang i vaskemaskinen og det tror jeg gjelder for andre som har barn med kosekluter også. Anonymkode: 5268d...245 Fordi de er ekle vel? De er klasset «ihjel», og har ofte en ubestemmelig farge. Anonymkode: 4b6e4...35e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #16 Skrevet 10. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de er ekle vel? De er klasset «ihjel», og har ofte en ubestemmelig farge. Anonymkode: 4b6e4...35e Det er faktisk mulig å skifte dem ut og vaske dem. Det er i alle fall ikke et godt argument for å ikke bruke koseklut. Her går de ofte i maskinen! Anonymkode: 4637b...885 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #17 Skrevet 10. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk mulig å skifte dem ut og vaske dem. Det er i alle fall ikke et godt argument for å ikke bruke koseklut. Her går de ofte i maskinen! Anonymkode: 4637b...885 Min erfaring med kosekluter er at de er ekle. Ofte vil ikke ungen ta kluten om den blir bytta ut. Så jo, det er et veldig godt argument. Anonymkode: 4b6e4...35e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #18 Skrevet 10. november 2020 51 minutter siden, Rem skrev: Er vell ikke verre en en kosebamse eller dyna... Kosebamse skal de ikke ha i sengen, nettopp pga krybbedød... Dyne er anbefalt å erstatte med nattpose av samme grunn. Og man legger den ikke inntil ansiktet, som folk her sier de gjør med kosekluten. Anonymkode: 308b2...ee2 2
Rem Skrevet 11. november 2020 #19 Skrevet 11. november 2020 På 10.11.2020 den 20.00, AnonymBruker skrev: Kosebamse skal de ikke ha i sengen, nettopp pga krybbedød... Dyne er anbefalt å erstatte med nattpose av samme grunn. Og man legger den ikke inntil ansiktet, som folk her sier de gjør med kosekluten. Anonymkode: 308b2...ee2 Nå må du vite at det ikke er små spebarn som trykker kosekluten eller dynekanten oppi nesa kor å sove. Vi snakker også barn her. Mine har kosen sin til kos, helt fra de var små og nå er skolebarn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå