Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2005 #1 Del Skrevet 2. august 2005 Skal man stole på folk som sier fargen går vekk hvis du dusjer rett etter soling, eller skal du gå og dusje for så gå og peke og le av dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 2. august 2005 #2 Del Skrevet 2. august 2005 Ikke dusje etter soling... :klø: Den var ny! Hvor lenge sier disse folka at du må vente da? Jeg hadde def. dusja. Det har jeg gjort i alle år, og fargen har satt som støpt på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 2. august 2005 #3 Del Skrevet 2. august 2005 Dusj, pek og le. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. august 2005 #4 Del Skrevet 2. august 2005 når du får farge av solen, så endrer du jo på pigmentcellene, det er ikke en farge som legger seg utenpå og som vaskes av om man dusjer. skulle det vært sant, så hadde man jo ikke blitt brun om man badet ofte heller da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #5 Del Skrevet 3. august 2005 Man kan (selvsagt) ikke dusje av fargen, men man kan faktisk stanse pigmentene i å gi farge. Kaldt/lunkent vann vil stoppe bruningsprosessen. Omtrent samme prinsipp som ved forbrenning og kaldt vann. Om dusjing etter soling gir noen merkbar effekt, det er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. august 2005 #6 Del Skrevet 3. august 2005 Man kan (selvsagt) ikke dusje av fargen, men man kan faktisk stanse pigmentene i å gi farge. Kaldt/lunkent vann vil stoppe bruningsprosessen. Omtrent samme prinsipp som ved forbrenning og kaldt vann. Om dusjing etter soling gir noen merkbar effekt, det er en annen sak. ← så det vil si at dersom man ikke bør dusje etter soling, så bør man ihvertfall ikke bade når man er på stranda så lenge det er kaldt eller lunkent vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 3. august 2005 #7 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg kjøper iallfall forklaringen til brun&blid når det gjelder dusjing etter soling. http://brunogblid.no/tips.asp Litt nede på siden står et spørsmål om dusjing etter sol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 3. august 2005 #8 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg ville vel også pekt og ledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #9 Del Skrevet 3. august 2005 så det vil si at dersom man ikke bør dusje etter soling, så bør man ihvertfall ikke bade når man er på stranda så lenge det er kaldt eller lunkent vann? ← Hvis meningen er å bli så brun som overhodet mulig, så bør en bade minst mulig. Men kaldt vann stanser ikke all pigmentforandringen, det bare hemmer det. I nokså liten grad tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå