Gå til innhold

) Gjør rede for begrepene tverrfaglig, helhetlig samarbeid og intersektorielt samarbeid. Vis til fordeler et slik samarbeid har for brukerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør rede for begrepene tverrfaglig, helhetlig samarbeid og intersektorielt samarbeid. 

Jeg trenger bare litt hjelp, jeg trodde begrepet intersektorielt var det samme som tverrfaglig samarbeid, jeg søkte opp begrepet og fikk det samme om tverrfaglig ?

Anonymkode: 3ebd0...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette står garantert i pensumbøkene dine. Du lærer absolutt best av å finne ut av dette selv

Anonymkode: 71136...22f

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette står garantert i pensumbøkene dine. Du lærer absolutt best av å finne ut av dette selv

Har lett overalt ... ville ikke ha spurt hvis det fantes i pensum bøkene

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har lett overalt ... ville ikke ha spurt hvis det fantes i pensum bøkene

Er det en oppgave, står det i pensum

Skrevet

Så enkelt som at det står i pensum trenger det ikke være. Det kan være at det bare er gjennomgått på en forelesning også, men etter et kjapt googlesøk får jeg opp flere bøker som snakker om temaene, innen forebyggende helsearbeid/sykepleie.

Hva er dette i forbindelse med?

Ordene er i og for seg selvforklarende.

Anonymkode: 27cd7...b0d

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så enkelt som at det står i pensum trenger det ikke være. Det kan være at det bare er gjennomgått på en forelesning også, men etter et kjapt googlesøk får jeg opp flere bøker som snakker om temaene, innen forebyggende helsearbeid/sykepleie.

Hva er dette i forbindelse med?

Ordene er i og for seg selvforklarende.

Tok et rask søk selv, men fikk tverrfaglig samarbeid opp, kanskje man finner det i den norske leksikon 🤷🏾‍♀️

Endret av AfricanQueen
Skrevet

hentet fra Internett:

Intersektorielt samarbeid: er den mest komplekse forma for samhandling. Den inkluderar både ein interorganisatorisk- og ein interprofesjonell dimensjon. Om frivillige organisasjonar og/eller private verksemder og deltar, så aukar kompleksiteten. Samarbeidet føregår då mellom organisasjonar med heilt forskjellige spelereglar, og ulike finansieringsformer.
Døme kan vere brukarsaker der kommunen, ein privat rehabiliteringsinstitusjon og sspesialisthelsetenesta samarbeider i rehabiliteringsprosessen

Anonymkode: 92f30...6af

Gjest Mumlehumle
Skrevet

Tverrfaglig betyr at flere yrkessgrupper jobber sammen for å nå et mål. Intersektorielt er samarbeid mellom kommune og spesialisthelsetjenesten. 

Skrevet

Men det her burde du finne i pensumbøkene dine. Finner læreren ut at du kopierer rett fra Google så blir du tatt for juks. Skriv det med egne ord og kom med eksempler.

Anonymkode: 92f30...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...