AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Det er jo påbud om munnbind for alle nå, når ikke en-metern kan holdes. Bor i Oslo-området, med samme regler som Oslo pga høyt smittepress. Er helsepersonell på helsestasjonen unntatt denne regelen, av en eller annen grunn? Føles skummelt å ta med babyen dit hvis ikke, nå som smitten er så stor og det kan være mange asymptomatiske barn innom der hver dag... Anonymkode: b84e8...fd6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Ingen som vet? Anonymkode: b84e8...fd6
Humle Brumle Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Kanskje du kan spørre helsesøster å ta på munnbind når hun undersøker? 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Ring og hør med helsestasjonen Både legen og helsesykepleieren brukte munnbind da jeg var på helsestasjonen her (kommune som grenser til Oslo) med babyen under den forrige bølgen. Da var det jo ikke noe påbud om det ellers i befolkningen. Vi måtte også vente utenfor, med god avstand, og bare en og en forelder og baby kunne være på venterommet. Nå ble vår neste kontroll nettopp avlyst (gruppetime), og jeg vet ikke akkurat hva som gjelder, men de tar smittevern på alvor i hvert fall. Anonymkode: 10bb6...269
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring og hør med helsestasjonen Både legen og helsesykepleieren brukte munnbind da jeg var på helsestasjonen her (kommune som grenser til Oslo) med babyen under den forrige bølgen. Da var det jo ikke noe påbud om det ellers i befolkningen. Vi måtte også vente utenfor, med god avstand, og bare en og en forelder og baby kunne være på venterommet. Nå ble vår neste kontroll nettopp avlyst (gruppetime), og jeg vet ikke akkurat hva som gjelder, men de tar smittevern på alvor i hvert fall. Anonymkode: 10bb6...269 Det hørtes jo veldig bra ut, kunne ønske det var sånn her også! Sist gang jeg var der, 2 uker siden, var eneste smitteverntiltak litt Antibac ved inngangsdøra, så jeg er litt spent.. tror jeg tar en telefon og hører med dem👍 Ts Anonymkode: b84e8...fd6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Jeg var i dag, dog ikke Oslo, men Bergen. Her brukte de ikke munnbind, men de holdt mer avstand nå enn tidligere og var mer opptatt av smittevern som spriting av vekt ol. Må si at jeg reagerte på det. Anonymkode: 5b736...f35 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Husk at helsestasjonen er et frivillig tilbud og at du kan velge å ta legeundersøkelsen hos din egen fastlege dersom du føler det er tryggere☺️ Anonymkode: 97f65...a02 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at helsestasjonen er et frivillig tilbud og at du kan velge å ta legeundersøkelsen hos din egen fastlege dersom du føler det er tryggere☺️ Anonymkode: 97f65...a02 Ja, jeg spurte faktisk om ikke legen min heller kunne ta undersøkelsen, men da var helsesøster veldig på at samme person burde utføre målingen (hodeomkrets), så det ble ikke så godt mottatt dessverre. Men er det sånn at man nesten kan risikere barnevernet på døra hvis man avstår fra timen er det kanskje ikke så lurt😅 Ts Anonymkode: b84e8...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå