NorthernLight Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Nordre Follo og Lillestrøm følger Oslo. Bærum velger imidlertid ikke å innføre sosial nedstenging, til tross for Helsedirektoratets anbefaling om å følge Oslo, Bærums kommunedirektør Geir B. Aga sier tiltakene er for inngripende for innbyggerne og for næringslivet i Bærum. Utrolig dårlig dømmekraft av Bærum kommune... Her er vi i en pandemi og smittetallene øker og da er man avhengig av at kommunene rundt Oslo tar grep. 6
LisbethBerg Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Jeg tror mange ikke ser hvor alvorlig inngripen tiltakene er i folks liv. Flere og flere sliter psykisk. Alt som gjør livet verdt å leve blir fratatt folk. Mange blir permittert, flere mister jobben varig. Man kan ikke glemme absolutt alt annet en korona. Jeg synes Bærum kommune gjør et fornuftig valg. 9
Værre Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Det er bare å vente en uke på mega smitteutbrudd i Bærum når alle fra Oslo drar dit for å drikke, trene etc. 5
J.E Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 (endret) 1 time siden, NorthernLight skrev: Nordre Follo og Lillestrøm følger Oslo. Bærum velger imidlertid ikke å innføre sosial nedstenging, til tross for Helsedirektoratets anbefaling om å følge Oslo, Bærums kommunedirektør Geir B. Aga sier tiltakene er for inngripende for innbyggerne og for næringslivet i Bærum. Utrolig dårlig dømmekraft av Bærum kommune... Her er vi i en pandemi og smittetallene øker og da er man avhengig av at kommunene rundt Oslo tar grep. Enig med deg. De burde følge de samme tiltakene som Oslo. Blir for det første forvirrende for folk at det er ulike regler over alt. Blir også veldig dumt hvis Oslo folk drar dit for og drikke osv. Det skjedde tidlig i sommer da Oslo hadde sjenkestopp. Da var Nesodden ferjen full av folk som skulle til Nesodden for og drikke. Bærum har forøvrig mye mer smitte enn f. Eks Nordre Follo, og allerede en del innleggelser. Dette blir bare for dumt... Endret 9. november 2020 av J.E 3
Deterbaremeg Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Klassisk Bærums-mentalitet. Regler som gjelder alle andre gjelder ikke for dem. 9
KvinneguidenBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 9 minutter siden, Deterbaremeg skrev: Klassisk Bærums-mentalitet. Regler som gjelder alle andre gjelder ikke for dem. De kommer til å bli oversvømt av folk fra Oslo 😂 4
Example Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Det er litt av problemet med at dette skal bestemmes lokalt. Man får et lappeteppe av regler, som gjerne gjør det vanskelig å følge. Det er absolutt noe i det at det burde være strengere tiltak steder hvor det faktisk er mye smitte, men da burde man i større grad kanskje klart å samarbeide mer enn man gjør nå regionalt. 2
Morten1 Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 22 minutter siden, KvinneguidenBruker said: De kommer til å bli oversvømt av folk fra Oslo 😂 Hvorfor skulle de det?
Lomvi Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Det er sånt som skjer når lokalpolitikere får bestemme. De har ikke engang skjønt at stenging av treningssentre osv er for å få folk til å bli hjemme. Ikke fordi det er smitte på selve senteret... Jeg bor i Bærum, og trener flere ganger i uka på et senter vanligvis. Men nå har jeg ikke vært der på over en uke, fordi Erna har bedt oss bli hjemme. Hadde håpet at senteret mitt måtte stenge, så jeg slapp å føle «dårlig samvittighet» og penger ut av vinduet for ikke å dra. 3
Milky Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Tullete at bærum Ikke følger samme regler. Da kan bare alle i Oslo dra til sats i bærum istedet..kommer til å bli overfylt 3
Lomvi Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, Badbunny skrev: Tullete at bærum Ikke følger samme regler. Da kan bare alle i Oslo dra til sats i bærum istedet..kommer til å bli overfylt Blir ikke overfylt, sentrene har plikt til å stoppe inntak av folk innen det er fullt. Men det vil bli masse oslofolk ja, og hvis poenget med å stenge sentrene i Oslo var å hindre folk i å forflytte seg så er nok Raymond litt sure på Bærum og Asker nå. 1
Milky Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 (endret) 5 minutter siden, Anonym Bruker 0 skrev: Blir ikke overfylt, sentrene har plikt til å stoppe inntak av folk innen det er fullt. Men det vil bli masse oslofolk ja, og hvis poenget med å stenge sentrene i Oslo var å hindre folk i å forflytte seg så er nok Raymond litt sure på Bærum og Asker nå. Ja altså mente at det kommer til å være mange flere folk under hele åpningstiden, enn det de vanligvis er. Fordi oslofolk kommer til å dra dit. Alle jeg kjenner som trener kommer til å dra på bekkestua eller sandvika fom imrg. Blir ikke noe mindre folk på senterne Endret 9. november 2020 av Badbunny 3
Deterbaremeg Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 Tviler på at Oslo-folk gidder valfarte til Bærum for å dra på byen. Da er jeg mer bekymret over alle folkene som lever livets glade dager (i helgene) i Bærum, for så å ta med seg smitten til Oslo når de skal på jobb. Veldig mange i Bærum jobber i Oslo. Derfor er det ganske latterlig at de skal ha det så mye løsere der. Men som jeg skrev lengre oppe — dette er den typiske Bærums-mentaliteten. 1
J.E Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, Deterbaremeg skrev: Tviler på at Oslo-folk gidder valfarte til Bærum for å dra på byen. Da er jeg mer bekymret over alle folkene som lever livets glade dager (i helgene) i Bærum, for så å ta med seg smitten til Oslo når de skal på jobb. Veldig mange i Bærum jobber i Oslo. Derfor er det ganske latterlig at de skal ha det så mye løsere der. Men som jeg skrev lengre oppe — dette er den typiske Bærums-mentaliteten. Og hvorfor tviler du på det... ? Det er jo bare en bitteliten togtur unna for mange...Det var forøvrig ikke akkurat få som gadd og dra til Nesodden i våres for og drikke. Men dette kan gå begge veier som du skriver...Mange kan ta med smitte videre til Oslo også. Tullete er det i hvert fall og ikke følge Oslo sine tiltak. 3
Deterbaremeg Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 30 minutter siden, J.E skrev: Og hvorfor tviler du på det... ? Det er jo bare en bitteliten togtur unna for mange...Det var forøvrig ikke akkurat få som gadd og dra til Nesodden i våres for og drikke. Men dette kan gå begge veier som du skriver...Mange kan ta med smitte videre til Oslo også. Tullete er det i hvert fall og ikke følge Oslo sine tiltak. Litt forskjell på vårlig utepils i sola på Nesodden og november-øl «på byen» i Bærum kanskje 🙂
Deterbaremeg Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 6 minutter siden, Happy-Face skrev: Så skal myndighetene for eksempel innføre forbud mot alkohol etter midnatt (eller hva det nå var) igjen. Men folk lærer aldri noe som helst, og i løpet av de neste par ukene kommer alle nettavisene til å skrive masse om forskjellige "private fester" med utrolig mye smitte igjen. Sånne "forbud" fra myndighetene er vel nærmest ubrukelige uansett. Kommer folk hjem før midnatt, så er det liksom "null risiko" for smitte. Men folk som kommer hjem bare noen få sekunder etter midnatt, har liksom ikke noe som helst risiko for å bli smittet? Private fester er faktisk heller ikke lov, så det argumentet der er temmelig barnslig. 1
NorthernLight Skrevet 9. november 2020 Forfatter #17 Skrevet 9. november 2020 5 minutter siden, Happy-Face skrev: Så skal myndighetene for eksempel innføre forbud mot alkohol etter midnatt (eller hva det nå var) igjen. Men folk lærer aldri noe som helst, og i løpet av de neste par ukene kommer alle nettavisene til å skrive masse om forskjellige "private fester" med utrolig mye smitte igjen. Sånne "forbud" fra myndighetene er vel nærmest ubrukelige uansett. Kommer folk hjem før midnatt, så er det liksom "null risiko" for smitte. Men folk som kommer hjem bare noen få sekunder etter midnatt, har liksom ikke noe som helst risiko for å bli smittet? Nå har de hatt silkehanskene på hele tiden. Hadde de gitt bøter som svir til de som bryter regler og påbud så hadde nok folk tenkt seg om! Har nesten ikke vært konsekvenser for folk som fester i hopetall osv. Latterlig!! 2
J.E Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 5 minutter siden, Deterbaremeg skrev: Litt forskjell på vårlig utepils i sola på Nesodden og november-øl «på byen» i Bærum kanskje 🙂 Det er klart. Så det blir sikkert litt mer fristende i vårsola...Men det vil sikkert alltids være noen som kjeder seg nok i november også til og dra 10 minutter fra Oslo sentrum med toget dit...Det er i hvert fall en dårlig ide og ikke ha like tiltak. Det er jo bare en litt svipp tur unna. Slik vil viruset gradvis spres over hele Østlandet om vi ikke får felles regler. 1
zemer Skrevet 10. november 2020 #19 Skrevet 10. november 2020 9 timer siden, Deterbaremeg skrev: Klassisk Bærums-mentalitet. Regler som gjelder alle andre gjelder ikke for dem. Jeg bor i Bærum. Hadde regnet med at vi fikk de samme tiltakene som Oslo. De stenger utesteder tidligere nå og en Kommer ikke inn etter kl 22. De fleste her i Bærum er forsiktige, blir så feil å sette oss i en bås. Vi fulgte Oslo sist når det gjaldt munnbind, det blir selvsagt ikke nevnt. 1
Wit Skrevet 10. november 2020 #20 Skrevet 10. november 2020 9 timer siden, Happy-Face skrev: Spørs om feste-ivrige folk gidder å følge alle disse forskriftene da... Det kan jo være temmelig mange som tenker at "dette går sikkert helt greit!" og at de sannsynligvis kommer til å slippe unna med dette. Dermed fortsetter de kanskje som før. I Lillestrøm har de faktisk anmeldt flere nå for brudd på deltakerantall på private fester, så nei, jeg tror ikke de kommer til å holde på som før. Politiet har nå varslet at de kommer til å følge opp meldinger de får om festing. Håper det blir unødvendig for de å bruke ressursene sine på dette, men så lenge folk ikke klarer å forholde seg til det som er bestemt blir det dessverre sånn. 1
Anbefalte innlegg