AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Her for en tid tilbake så jeg jeg en oppskrift hvor det ble brukt røkt paprikakrydder, og jeg endte opp med å kjøpe et glass. Problemet nå er at jeg husker ikke hva slags oppskrift det var eller hvor jeg fant den, så nå har jeg et helt glass med et krydder jeg egentlig ikke vet helt hva jeg skal bruke til. Så derfor spør jeg her; hva kan man bruke røkt paprikakrydder til? Sleng ut alt dere kommer på 😊 Anonymkode: a6549...447
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Bruker det i mye rart. Kylling, fisk, wok Anonymkode: 17585...073 2
burgut Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Jeg bruker det i nesten alt! Kylling,svinekjøtt, pizza-/pastasaus, gryteretter, supper, i marinade,dressing... Hvor du bruker paprikakrydder generelt. Paprikakrydder er vel det krydderet jeg bruker mest penger på 😊 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Veldig godt på kylling, ja, og feks på søtpotetbåter som man ovnssteker til fries. Jeg bruker det også i romesco. Generelt er røkt paprika brukt i spansk mat. Anonymkode: 4857f...286 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Jeg bruker det til gryteretter, kjøttpudding, kylling, supper f.eks Anonymkode: 7b611...cbb 1
gakk Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Supper, gryteretter, chilli con carne, stekt kylling. Alt som trenger en skikkelig smaksforsterker. Beste krydderet jeg vet om, så jeg bruker litt penger på å skaffe ekte vare, enten ungarsk (heter Edes) eller spansk. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Denne retten er veldig god! Og inneholder røkt paprikakrydder https://trinesmatblogg.no/recipe/kyllinggryte-med-chorizo-paprika-og-kikerter/ Anonymkode: 043c9...270 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Pulled pork Anonymkode: dc3ff...06c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Det er så godt! Bruker det mye i tex-mex aktig mat (chili, hjemmelaget tacokrydder osv.), i ting der det er godt med litt "grill"-aktig smak (f.eks. ovnsbakte potetbåter, rista kikerter), og spansk mat. Også utrolig godt sammen med egg. Anonymkode: 2342a...150 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå