AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Fra vi kommer hjem fra barnehagen mellom 15-16, til hun legger seg 18.30, kan hun tisse på do 3-5 ganger. Det kommer alltid relativt mye ut. Hun gir ikke uttrykk for smerte. Jeg stusser likevel..? Hun må ofte også på do i løpet av kvelden/tidlig natt Anonymkode: 6a2ea...0d0
Loff77 Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Hvis ikke inntaket samsvarer med det som går ut hadde hun vært alvorlig syk så du kan nok ta det helt med ro;) Drikker vel mye i løpet av dagen da 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Sikkert ikke noe å bekymre seg for, men vær litt obs på at overdrevet mye drikking og tissing kan være tegn på diabetes. Les litt om det og se om noen av de andre tegnene stemmer for ditt barn, da ville jeg tatt kontakt med fastlegen for å måle blodsukkeret. Anonymkode: 88f52...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Holder du styr på hvor mye hun drikker også? Det er vel første plassen å starte før man bekymrer seg for mye:) Anonymkode: 5a6ba...f0e
Hactar Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 (endret) Kan jo være hun holder seg i løpet av barnehagedagen, så «alt» kommer ut hjemme, men ville vært litt oppmerksom, særlig hvis hun virker sliten eller er mye tørst. Da ville jeg ha sjekket for diabetes. Økt tørste forklarer at hun tisser mye, men er også et tegn på diabetes, så ikke «friskmeld» henne fordi hun drikker mye. Diabetes oppdages ofte sent hos barn, så det er ingen grunn til å vente så veldig å se før man i alle fall sjekker det ut. Endret 10. november 2020 av Hactar
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #6 Skrevet 10. november 2020 Diabetes var det første jeg tenkte også. Drikker hun mye vann og er mye tørst? Anonymkode: 973fe...797
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #7 Skrevet 10. november 2020 Tre ganger i løpet av den tiden ville jeg nok ikke reagert på. Anser det som normalt for mine barn. Ingen av dem har diabetes. Men det skader ikke å høre med legen. Anonymkode: 611da...167
Minya Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 Jeg ville tatt henne med til legen med bekymring for diabetes. Det er bedre å få det sjekket ut, enn at ungen skal gå rundt ubehandlet. Det kan selvfølgelig være helt ufarlig, men overdreven tissing (og overdreven drikking som fører til overdreven tissing) skal undersøkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå