AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Jeg ble fersket i bulimi av min samboer, han skulle være borte men kom hjem før tiden, jeg har ingen interesse av å bli frisk av dette. Jeg ønsker ikke noen diskusjon med han , hvordan får jeg lagt dette dødt? Sitter å lurer på om jeg må gå fra han nå. Anonymkode: 69443...180
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Du bare sier til han at uansett hva han sier så vil du fortsette å spy, og alternativet hvis han prøver å diskutere videre er brudd. Its that simple. Anonymkode: 99c30...012 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Du har lyst til å fortsette med bulemien ? Da er det vel ikke noe å skjule heller da ? Sist jeg sjekket er dette en alvorlig SPISEFORSTYRRELSE ? Anonymkode: 51151...f23 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du bare sier til han at uansett hva han sier så vil du fortsette å spy, og alternativet hvis han prøver å diskutere videre er brudd. Its that simple. Anonymkode: 99c30...012 Ja tenkte å gjøre det så enkel , men jeg synes jo det er flaut å skammelig . Hi Anonymkode: 69443...180
Silva Pluvialis Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Hvorfor har du ikke noe interesse i å bli frisk fra bulimi? Kan det stemme at du innerst inne vil bli frisk, men at du er redd for å gi slipp? I så fall kan jeg veldig godt forstå det om bulimi har vært en overlevelsesstrategi for deg, men jeg vil likevel råde deg til å søke profesjonell hjelp for å snakke om problemet. Kanskje det kan hjelpe å få tømt seg litt? Ofte er det mye som ligger bak en spiseforstyrrelse, så det kan være godt å få bearbeidet litt og litt i samråd med en profesjonell og i ditt eget tempo. Jeg heier på deg.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har lyst til å fortsette med bulemien ? Da er det vel ikke noe å skjule heller da ? Sist jeg sjekket er dette en alvorlig SPISEFORSTYRRELSE ? Anonymkode: 51151...f23 Jeg har vært syk i mange år, å har gitt opp å bli frisk fra dette, jeg lever et godt liv med hus, mann å barn, vi har vært sammen i over 15 år å jeg har klart å skjule det til nå. Hi Anonymkode: 69443...180 1
Krakilsk Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Å ikke ville bli bedre er jo i seg selv et symptom på sykdommen. Jeg håper han klarer å skaffe deg god hjelp slik at du finner bedre mestringsstrategier ❤ 5
Aprikostwist Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Hvorfor vil,du ikkje bli frisk? Sliter selv med bulimi og min samboer vet det og det er så godt å få pratet om det. Er også så reddfor at tennene mine ikke skal se ut til slutt. Bedre at du får hjelp enn å vere syk
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Hvorfor har du ikke noe interesse i å bli frisk fra bulimi? Kan det stemme at du innerst inne vil bli frisk, men at du er redd for å gi slipp? I så fall kan jeg veldig godt forstå det om bulimi har vært en overlevelsesstrategi for deg, men jeg vil likevel råde deg til å søke profesjonell hjelp for å snakke om problemet. Kanskje det kan hjelpe å få tømt seg litt? Ofte er det mye som ligger bak en spiseforstyrrelse, så det kan være godt å få bearbeidet litt og litt i samråd med en profesjonell og i ditt eget tempo. Jeg heier på deg. Jeg har fått masse behandling før jeg ble sammen med mannen, jeg lever godt med bulimien nå å føler ikke for å gjøre noe med det. Hi Anonymkode: 69443...180
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, Aprikostwist skrev: Hvorfor vil,du ikkje bli frisk? Sliter selv med bulimi og min samboer vet det og det er så godt å få pratet om det. Er også så reddfor at tennene mine ikke skal se ut til slutt. Bedre at du får hjelp enn å vere syk Jeg trives godt å har forsonet meg med å ha sykdommen, tennene blir fikset uten at han vet det. Men nå har jo min mann ødelagt alt å jeg føler jeg må gå fra han, dette var min hemmelighet å ikke noe jeg ville at han skulle vite. Hi Anonymkode: 69443...180
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, Krakilsk skrev: Å ikke ville bli bedre er jo i seg selv et symptom på sykdommen. Jeg håper han klarer å skaffe deg god hjelp slik at du finner bedre mestringsstrategier ❤ Nøyaktig hva kan han skaffe til TS når hun ikke er samarbeidsvillig? Man tar ikke mennesker med langvarig bulimi på tvang. Anonymkode: 99c30...012
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 Bulemi tok 10 år av livet mitt men jeg er 100% frisk nå. Det som hjalp meg var å gå til psykolog i et år. Han stilte meg spørsmålet: Hva ville du tenkt på dersom du IKKE var fiksert på mat, kropp, vekt. Det ryddet rom i hodet mitt for å snakke ut om omsorgssvikten og alt jeg aldri fikk da jeg var liten. Tenker på årene med bulemi som et mentalt fengsel og husker fortsatt den enorme følelsen av frihet da jeg en dag innså at kropp, mat, oppkast ikke styrte livet mitt. Jeg hadde aldri i verden gitt opp mannen min for bulemien, herregud, da er det jo bare den og deg. Han skjønner sikkert som de aller fleste at bulemi er en alvorlig psykisk sykdom og et symptom på underliggende problemer som bør tas tak i. Ønsker deg alt godt, håper du blir frisk ❤️ Anonymkode: d8a98...219 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 Kan du ikke bare si at det var ett engangstilfelle eller noe ? Eller har du allerede fortalt alt. Har du det bra som det er skal ikke jeg komme å bestemme du må bli frisk. Og det kan ikke han heller. Hva er du redd for ? vet han så mye du tenker han vil begynne overvåke deg ? Har du fortalt ham mye ? Skjønner du skammer deg og jeg skjønner o, du ville ha dette " rommet" for deg selv. Men syns det er drastisk å gå fra fyren om dere har det bra ellers. Si du ikke vil prate om det ? (har selv hatt Bulemi) Anonymkode: d2a0f...cd4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 Kjære HI T tak i det, ta i mot hjelpen og støtten han gir deg. min mor har bulimi og har hatt det siden jeg var liten. Det påvirker hele familien. Hun trodde vi barna ikke visste, og først visste vi ikke hva det var, bare at noe ikke var som der skulle. Det var vanskelig. Så ble vi store nok til å forstå hva det var og ting ble ikke bedre... mamma og pappa har slitt enormt på grunn av hennes bulimi. Jeg var stor da jeg fikk søsken, og min mors svangerskap og barseltid var helt forferdelig for oss alle, men kanskje mest for henne. Bulimi kan virkelig ødelegge en familie Anonymkode: b08cd...7cf
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare si at det var ett engangstilfelle eller noe ? Eller har du allerede fortalt alt. Har du det bra som det er skal ikke jeg komme å bestemme du må bli frisk. Og det kan ikke han heller. Hva er du redd for ? vet han så mye du tenker han vil begynne overvåke deg ? Har du fortalt ham mye ? Skjønner du skammer deg og jeg skjønner o, du ville ha dette " rommet" for deg selv. Men syns det er drastisk å gå fra fyren om dere har det bra ellers. Si du ikke vil prate om det ? (har selv hatt Bulemi) Anonymkode: d2a0f...cd4 Han dro igjen med en gang, så har ikke fått pratet om det. Men han blir ikke å god ta dette å kommer til å overvåke meg. Hi Anonymkode: 69443...180
Honey Dew Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært syk i mange år, å har gitt opp å bli frisk fra dette, jeg lever et godt liv med hus, mann å barn, vi har vært sammen i over 15 år å jeg har klart å skjule det til nå. Hi Anonymkode: 69443...180 Når du har hatt bulimi i så mange år, vil kroppen få merker av dette. Har du vært til regelmessig sjekk hos legen din?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han dro igjen med en gang, så har ikke fått pratet om det. Men han blir ikke å god ta dette å kommer til å overvåke meg. Hi Anonymkode: 69443...180 Men hva sa du... og han. Er du sikker på han skjønte det er bulemi eller kan du si du bare var dårlig ? Anonymkode: d2a0f...cd4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 (uten at det betyr jeg oppfordrer deg til å drive med det her. Men det regnet jeg med du skjønte i grunn ) Anonymkode: d2a0f...cd4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva sa du... og han. Er du sikker på han skjønte det er bulemi eller kan du si du bare var dårlig ? Anonymkode: d2a0f...cd4 Han ble helt rar å bare dro ut igjen, vi sa ingenting til hverandre hi Anonymkode: 69443...180
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 6 minutter siden, Honey Dew skrev: Når du har hatt bulimi i så mange år, vil kroppen få merker av dette. Har du vært til regelmessig sjekk hos legen din? Jeg går på medisiner som gjør at jeg må ta regelmessige blodprøver, regner med at hadde det vært noe så ville det dukket opp der. Ho Anonymkode: 69443...180
Anbefalte innlegg