Gå til innhold

Noen som kan regne hvor langt jeg er på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regnes ukene fra mensen, eller fra eggløsningsdagen? Jeg hadde menstruasjon den 20.september, men hadde ikke eggløsning før 18.oktober. Var hos gynekolog i dag og hun sa at jeg var veldig tidlig på vei som 2-3 uker. Regnes ikke graviditet fra menstruasjonsdato/ser de på fosteret fra befruktningsdato?

Anonymkode: 52070...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er 7+1. Dette blir korrigert i henhold til eggløsningen din først ved ordinær ultralyd.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regnes ukene fra mensen, eller fra eggløsningsdagen? Jeg hadde menstruasjon den 20.september, men hadde ikke eggløsning før 18.oktober. Var hos gynekolog i dag og hun sa at jeg var veldig tidlig på vei som 2-3 uker. Regnes ikke graviditet fra menstruasjonsdato/ser de på fosteret fra befruktningsdato?

Tok du ultralyd? 

Anonymkode: bab2a...ce6

Skrevet

Ville brukt el som utgangspunkt siden din mens var så lenge før el.

jeg er 8 uker å hadde el i 01 oktober 

Anonymkode: fb4d1...d25

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville brukt el som utgangspunkt siden din mens var så lenge før el.

jeg er 8 uker å hadde el i 01 oktober 

Feil hehe 28  . Sept

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok du ultralyd? 

Anonymkode: bab2a...ce6

Ja. Jeg gjorde det. Hun sa fosteret var 2-3 uker gammelt, men at det skulle være større siden jeg hadde menstruasjon den 20.  Men det stemmer jo med befruktning at fosteret er 3 uker gammelt.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg gjorde det. Hun sa fosteret var 2-3 uker gammelt, men at det skulle være større siden jeg hadde menstruasjon den 20.  Men det stemmer jo med befruktning at fosteret er 3 uker gammelt.

Høres det riktig ut det! Da heter det at du er 4-5 uker på vei. (Selv om du har lang syklus.)

Du får endelig termin på OUL.

Anonymkode: feb6a...393

Skrevet

Det å ta utgangspunkt i mensdato blir bare riktig i en gjennomsnittssyklus der eggløsning/befruktning skjer to uker etter mens. Du kan ta utgangspunkt i at du var 2+0 på eggløsningsdatoen, så burde det bli ca riktig. Helsevesenet kommer uansett til å forholde seg til mensdato fram til termin blir justert via ultralyd.

Anonymkode: 44751...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...