Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sliter litt med å få jobb. Bor i en by der mange har høyere utdanning og jeg har en utdanning det er vanskelig å få jobb med. Jeg har 5 års universitetsutdanning (ikke master). Nå har jeg bedt NAV om hjelp, og de anbefaler jobbklubb. Jeg er skeptisk. Jeg sliter ikke med søknadene, snarere at mange har bedre CV og at jeg ikke går videre fra jobbintervjuer. 

Noen erfaringer med jobbklubb? 

Anonymkode: 741c7...26d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du nekte å delta dersom du er på dagpenger? Du skal tross alt søke jobb fulltid

Anonymkode: 5dbd0...fcd

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du nekte å delta dersom du er på dagpenger? Du skal tross alt søke jobb fulltid

Anonymkode: 5dbd0...fcd

Det virket frivillig ja

Skrevet

Vet ikke om jobbklubb er det samme, men jeg har vært på jobbsøkerkurs via NAV, hvor de dekket ting som å presentere seg selv, skrive søknad og CV, knytte kontakter osv.

Det var TOTALT bortkastet for min del, og skikkelig kleint å være med på. Sikkert en grei innføring for noen, men med en mastergrad og litt jobberfaring ble det bare teit. 

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke så mye å hente i selve kursingen, men de som holder disse kursene har ofte en god del kontakter. Det har verdi.

• Liker 2
Skrevet

Totalt bortkastet, en navansatt som sa jeg måtte ta det hvis ikke ville han ta fra meg dagpengene mine. Har høyere utdanning enn han, ALDRI mer om de får herse på den måten. Fikk meg jobb etterhvert.

Anonymkode: 024a9...1b7

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Totalt bortkastet, en navansatt som sa jeg måtte ta det hvis ikke ville han ta fra meg dagpengene mine. Har høyere utdanning enn han, ALDRI mer om de får herse på den måten. Fikk meg jobb etterhvert.

Ja, det er jammen forferdelig å måtte oppfylle vilkårene man skriver under på.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, PetterKanin skrev:

Ja, det er jammen forferdelig å måtte oppfylle vilkårene man skriver under på.

For mange er det valgfritt, dessuten er det mer dårlig behandling her enn det jeg ikke nevner, så du kan ta deg bole.

• Liker 3
Skrevet

For mange er det valgfritt, dessuten er det mer dårlig behandling her enn det jeg ikke nevner, så du kan ta deg bole.

"BOLLE"

Godt sosialt arbeid er ikke trusler skjønner du.

• Liker 3
Skrevet

Om man ikke mottar dagpenger er det valgfritt. 

Skrevet
9 minutter siden, PetterKanin skrev:

Om man ikke mottar dagpenger er det valgfritt. 

Nei, slik er det ikke.

Skrevet

Anbefaler heller å ta kontakt med et karrieresenter i nærheten av deg, de gir veiledning, tips og råd til søknad, CV og intervjutrening. Det er gratis. Da får du helt individuell hjelp.

Anonymkode: 15800...639

• Liker 2
Skrevet

Jeg kommer aldri til å dra på et eneste jobbkurs igjen, ever. Hvis navansatte snakker nedsettende til folk som har mistet jobben en gang til der jeg er tilstede så gir jeg vanlig beskjed, det tolereres ikke.

De har misforstått stillingsbeskrivelsene sine og tror at dårlig sosialt arbeid motiverer folk. Det er ikke slik veldferdstaten skal forvaltes eller drives så der tar jeg det høyere ved behov. Vanlig grensesetting er lov, så enkelt er det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg får dagpenger (aap). Jeg er veldig fysisk/psykisk hemmet, men jeg måtte igjennom slik jobbklubbb 2 ganger. Jeg er livredd alt og alle, men måtte sitte i et hjørne og hjelpe alle som ikke skjønte hvordan de lagde @ eller stor bokstav.

Mannfolk som var 3 mnd fra pensjonsalder måtte lære å skrive cv, det måtte jeg hjelpe med. Siden jeg var "flink" med data.
Jeg hater Nav. De gjorde vondt verre

Anonymkode: bed12...8d4

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler heller å ta kontakt med et karrieresenter i nærheten av deg, de gir veiledning, tips og råd til søknad, CV og intervjutrening. Det er gratis. Da får du helt individuell hjelp.

Anonymkode: 15800...639

Nettet er fult av folk som gir veiledning, tips og råd til søknad og cv, dessuten har jeg selv observert villedning fra såkalte "rådgivere".

Rådgiv dere selv, nok informasjon å ta av på nett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg får dagpenger (aap). Jeg er veldig fysisk/psykisk hemmet, men jeg måtte igjennom slik jobbklubbb 2 ganger. Jeg er livredd alt og alle, men måtte sitte i et hjørne og hjelpe alle som ikke skjønte hvordan de lagde @ eller stor bokstav.

Mannfolk som var 3 mnd fra pensjonsalder måtte lære å skrive cv, det måtte jeg hjelpe med. Siden jeg var "flink" med data.
Jeg hater Nav. De gjorde vondt verre

Anonymkode: bed12...8d4

Huff, det hørtes ikke bra ut. Jeg håper du har kommet deg inn i arbeidslivet nå. Trådstarter

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på dagpenger, men det er valgfritt her virker det som. Det var derfor jeg lurte på om det var verdt det? 

Skrevet

Huff, det hørtes ikke bra ut. Jeg håper du har kommet deg inn i arbeidslivet nå. Trådstarter

🙄😬🤐

Skrevet

Jeg går på dagpenger, men det er valgfritt her virker det som. Det var derfor jeg lurte på om det var verdt det? 

Nei.

Skrevet

Det er demotiverende, nedbrytende, VAS rett og slett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...