AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Hvilke rettigheter har jeg? Vi har felles foreldreansvar, men vil vel ikke blu 50/50 når ungen er så liten. Er et veldig vanskelig forhold, han er psykisk ustabil. Hva skjer om jeg tar med baby og flytter fra byen, rett og slett? Orker snart ikke mer, og dette er jo ikke bra for barnet i lengden heller. Anonymkode: e7b63...1cd
Pappi Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Hva legger du i psykisk ustabil? Er han en fare for seg selv? Andre? Dere?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Han har blitt psykisk ustabil? Anonymkode: 5b540...857
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Du må ha hans underskrift for å flytte ut fra felles hjem med barnet. Anonymkode: 0631e...703 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Kontakt familievernkontoret og få råd der. Anonymkode: 366cc...2c3 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, Pappi skrev: Hva legger du i psykisk ustabil? Er han en fare for seg selv? Andre? Dere? Han er kanskje ikke direkte farlig. Men det er jo ikke bra for et barn å vokse opp med vrangforestillinger, å høre at pappa snakker masse dritt om andre, at han stadig er i dårlig humør, er mer opptatt av å spy ut hat og bitterhet over innbilte fornærmelser enn av å ha det hyggelig med familien. Når det ikke går an å snakke normalt med han uten at han "klikker"... Anonymkode: e7b63...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han har blitt psykisk ustabil? Anonymkode: 5b540...857 Er det her du skal skrive at jeg ikke burde fått barn med han? Det vet jeg, men jeg trodde ikke jeg kunne bli gravid, og klarte ikke å ta abort. Anonymkode: e7b63...1cd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ha hans underskrift for å flytte ut fra felles hjem med barnet. Anonymkode: 0631e...703 Er det riktig? Selv om jeg flytter i nærområdet? Mener du jeg må etterlate baby hos far om han ikke underskriver og jeg flytter ut???? Eller at jeg bare må holde ut?? Anonymkode: e7b63...1cd
Pappi Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 Det er nok vanskelig å ta fra noen foreldreretten for å være grinebitere. Hvis det er eneansvar du ønsker så er det viktig at du loggfører situasjoner som ikke er bra.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Se tråden som er for litt siden som heter noe ala samlivsbrudd med baby. Flytting er ikke så strengt som påstått her Anonymkode: a1e2c...c54
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, Pappi skrev: Det er nok vanskelig å ta fra noen foreldreretten for å være grinebitere. Hvis det er eneansvar du ønsker så er det viktig at du loggfører situasjoner som ikke er bra. Grinebiter?? Anonymkode: e7b63...1cd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det riktig? Selv om jeg flytter i nærområdet? Mener du jeg må etterlate baby hos far om han ikke underskriver og jeg flytter ut???? Eller at jeg bare må holde ut?? Anonymkode: e7b63...1cd Begge foreldrene må underskrive på flyttemeldingen til folkeregisteret ja, men konsekvensene av manglende undeskrift blir ikke at du eller babyen må bli igjen. Om du flytter (og far ikke signerer) blir det sånn at at babyen ikke med en gang får skiftet adresse i folkeregisteret. Men at du etterhvert søker om flytting på barnet og viser til at det har sitt faste bosted hos deg. Med et så lite barn vil dette ordne seg. Anonymkode: 4dbb6...ab8 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke rettigheter har jeg? Vi har felles foreldreansvar, men vil vel ikke blu 50/50 når ungen er så liten. Er et veldig vanskelig forhold, han er psykisk ustabil. Hva skjer om jeg tar med baby og flytter fra byen, rett og slett? Orker snart ikke mer, og dette er jo ikke bra for barnet i lengden heller. Anonymkode: e7b63...1cd For at du skal flytte fra kommunen, må du ha skriftlig samtykke fra far. Hvis han ikke godtar at du flytter, må du desverre bo i samme kommune. I utgangspunktet er det 50/50 som gjelder hvis dere ikke blir enige om annet. Bestill meklingsmøte hos bufetat og få hjelp der. Der kan dere også lage en samværsavtale Anonymkode: 22ccf...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For at du skal flytte fra kommunen, må du ha skriftlig samtykke fra far. Hvis han ikke godtar at du flytter, må du desverre bo i samme kommune. I utgangspunktet er det 50/50 som gjelder hvis dere ikke blir enige om annet. Bestill meklingsmøte hos bufetat og få hjelp der. Der kan dere også lage en samværsavtale Anonymkode: 22ccf...7c3 Her var det mye feilinformasjon. 50/50 er ikke utgangspunkt, barnets beste er utgangspunkt. Det er ingen regler mot flytting ut av kommunen. Du må ha underskrift for å flytte barnet ut av felles hjem, deretter kan du flytte hvor du vil i Norge. Familievernkontoret hjelper til med samværsavtale. Anonymkode: 366cc...2c3 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke rettigheter har jeg? Vi har felles foreldreansvar, men vil vel ikke blu 50/50 når ungen er så liten. Er et veldig vanskelig forhold, han er psykisk ustabil. Hva skjer om jeg tar med baby og flytter fra byen, rett og slett? Orker snart ikke mer, og dette er jo ikke bra for barnet i lengden heller. Anonymkode: e7b63...1cd Det er bare å flytte, så langt fra barnefar som mulig. I praksis vil det ikke få noen konsekvenser for en kvinne annet enn litt advokatutgifter. Anonymkode: 5dfdd...636 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For at du skal flytte fra kommunen, må du ha skriftlig samtykke fra far. Hvis han ikke godtar at du flytter, må du desverre bo i samme kommune. I utgangspunktet er det 50/50 som gjelder hvis dere ikke blir enige om annet. Bestill meklingsmøte hos bufetat og få hjelp der. Der kan dere også lage en samværsavtale Anonymkode: 22ccf...7c3 50/50 over natten med en baby som forrsatt ammer og stort sett er sammen med mor døgnet rundt. Så skal baby plutselig være borte en uke i strekk fra primæromsorgspersonen sin?? Anonymkode: e7b63...1cd 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: For at du skal flytte fra kommunen, må du ha skriftlig samtykke fra far. Hvis han ikke godtar at du flytter, må du desverre bo i samme kommune. I utgangspunktet er det 50/50 som gjelder hvis dere ikke blir enige om annet. Bestill meklingsmøte hos bufetat og få hjelp der. Der kan dere også lage en samværsavtale Anonymkode: 22ccf...7c3 Ikke sÅ fremt barnet Er i amme alder nei Anonymkode: 4ff8d...96a 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å flytte, så langt fra barnefar som mulig. I praksis vil det ikke få noen konsekvenser for en kvinne annet enn litt advokatutgifter. Anonymkode: 5dfdd...636 Dette er ikke for å være vanskelig mot far. Det beste for et barn er å vokse opp med både mor og far. Men når far ikke evner å oppføre seg rasjonelt og normalt, er umulig å samarbeide med, da er det vanskelig. Anonymkode: e7b63...1cd 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er ikke for å være vanskelig mot far. Det beste for et barn er å vokse opp med både mor og far. Men når far ikke evner å oppføre seg rasjonelt og normalt, er umulig å samarbeide med, da er det vanskelig. Anonymkode: e7b63...1cd Dette handler ikke bare om konflikt mellom mor og far, men om store psykiske problemer og manglende selvinnsikt hos far. Anonymkode: e7b63...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Se tråden som er for litt siden som heter noe ala samlivsbrudd med baby. Flytting er ikke så strengt som påstått her Anonymkode: a1e2c...c54 I den tråden handlet det vel mer om hva som var best for baby siden baby var så liten, ikke om at en av foreldrene faktisk er psykisk ustabil. Anonymkode: e7b63...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå