AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Min 10 åring ønsker seg en mobil til jul, dette er hans første mobil. Han vil selvsagt ha den nyeste iPhonen, men det er helt uaktuelt. Vi har heller snakket om hva som er viktig for han i en mobil, og da sa han god kamera og at den er «rask» og ikke henger seg opp. Jeg vet ingenting om mobiler. Har dere noen tips til en rimelig telefon med bra kamera? Jeg er alene med han så budsjettet vårt er MAKS 3000kr. Jeg vil kjøpe den kontant, altså ikke på avbetaling eller tvungen abonnement i dyrt teleselskap Anonymkode: 1ea0d...862
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 https://nettbutikk.onecall.no/produkt/apple/iphone-8?sku=9070757 https://nettbutikk.onecall.no/produkt/samsung/galaxy-s8?sku=9070802 Anonymkode: ab110...bb1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Jeg ville holdt meg til samme plattform som resten av familien. Altså, om resten av familien har eple-produkter *grøss* ville jeg gått for en slik, om alle andre har Android ville jeg gått for det. Da er det lettere for dere å hjelpe ham om noe går galt med den, og i tillegg er det praktisk at hele familien kan bruke de samme appene. Anonymkode: 40517...f55 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville holdt meg til samme plattform som resten av familien. Altså, om resten av familien har eple-produkter *grøss* ville jeg gått for en slik, om alle andre har Android ville jeg gått for det. Da er det lettere for dere å hjelpe ham om noe går galt med den, og i tillegg er det praktisk at hele familien kan bruke de samme appene. Anonymkode: 40517...f55 Familien består av han og meg. Jeg har en gammel knust iPhone som må byttes ut. Så det spiller ingen rolle. Anonymkode: 1ea0d...862
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/197976/motorola-moto-g9-plus-smarttelefon-marinebla Test: https://www.tek.no/test/i/nAaa7a/motorola-moto-g9-plus Anonymkode: 570ad...d4e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Min datter på 10 har en Samsung A20S (mener jeg den heter). Betalte rundt 2000 for den. Anonymkode: 2cacf...6d5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Familien består av han og meg. Jeg har en gammel knust iPhone som må byttes ut. Så det spiller ingen rolle. Anonymkode: 1ea0d...862 Jeg ser ikke helt hvordan det ikke spiller noen rolle? Kjøp samme os til ham og til deg, da? Poenget er jo fremdeles det samme: det er praktisk om alle i huset har samme plattform. Her har mannen epledrit og jeg har android, og det er et irritasjonsmoment i hverdagen. Og irriterende når mannen ikke får til å hjelpe ungen med android-telefonen. Anonymkode: 40517...f55
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Jeg har kjøpt iphone 5 SE til begge barna mine for et års tid siden. For en tusenlapp på finn.no. Nå for tiden ser jeg iphone 6 og 7 for tilsvarende også, kanskje litt mer. Synes finn er genialt når tenåringene selger sin gamle så vidt brukte telefon for å oppgradere, så kan småbarna ta over for en billig penge. Anonymkode: c1241...750
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/197976/motorola-moto-g9-plus-smarttelefon-marinebla Test: https://www.tek.no/test/i/nAaa7a/motorola-moto-g9-plus Anonymkode: 570ad...d4e Hvorfor anbefaler du en mobil med så dårlige anmeldelser? Anonymkode: 1ea0d...862
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Din sønn bestemmer ikke at han skal få mobil til jul, snakk om å være kuet. Hva er det med dagens foreldre? barna bestemmer alt! Ikke kjøp en mobil, såpass må du vel forstå. Er ingen på 10år som trenger en mobil! Dette får han kjøpe som voksen for egne penger evt, minst 16år gammel. Anonymkode: b85f0...e7b 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din sønn bestemmer ikke at han skal få mobil til jul, snakk om å være kuet. Hva er det med dagens foreldre? barna bestemmer alt! Ikke kjøp en mobil, såpass må du vel forstå. Er ingen på 10år som trenger en mobil! Dette får han kjøpe som voksen for egne penger evt, minst 16år gammel. Anonymkode: b85f0...e7b Hva er det med bitre og sinte brukere på KG? Jeg har en datter på 10 år, og senest i forrige uke hadde de oppgave på skolen om å ta bilder i kunst og håndverk-faget. Foreldrene fikk beskjed om at alle barna måtte ha med mobilene sine på skole den dagen. Sånn har verden blitt. Lik det eller ei. Anonymkode: c1241...750 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke helt hvordan det ikke spiller noen rolle? Kjøp samme os til ham og til deg, da? Poenget er jo fremdeles det samme: det er praktisk om alle i huset har samme plattform. Her har mannen epledrit og jeg har android, og det er et irritasjonsmoment i hverdagen. Og irriterende når mannen ikke får til å hjelpe ungen med android-telefonen. Anonymkode: 40517...f55 Det var nettopp det som var poenget mitt. Vi må begge ha ny mobil, det er det samme om det er Android eller iPhone. Anonymkode: 1ea0d...862
Kjetil E Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min 10 åring ønsker seg en mobil til jul, dette er hans første mobil. Han vil selvsagt ha den nyeste iPhonen, men det er helt uaktuelt. Vi har heller snakket om hva som er viktig for han i en mobil, og da sa han god kamera og at den er «rask» og ikke henger seg opp. Jeg vet ingenting om mobiler. Har dere noen tips til en rimelig telefon med bra kamera? Jeg er alene med han så budsjettet vårt er MAKS 3000kr. Jeg vil kjøpe den kontant, altså ikke på avbetaling eller tvungen abonnement i dyrt teleselskap Anonymkode: 1ea0d...862 Jeg har akkurat skaffet meg en Samsung Galaxy A51 Er veldig godt fornøyd med den, men koster noen kroner mer. Fikk den for 3.500 etter et prisavslag på 500 av min teleopperatør Telia.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Din sønn bestemmer ikke at han skal få mobil til jul, snakk om å være kuet. Hva er det med dagens foreldre? barna bestemmer alt! Ikke kjøp en mobil, såpass må du vel forstå. Er ingen på 10år som trenger en mobil! Dette får han kjøpe som voksen for egne penger evt, minst 16år gammel. Anonymkode: b85f0...e7b De færreste har fasttelefon og det er kjekt at barna får tak i foreldre eller kan ringe etter hjelp om noe skulle skje. Og omvendt. Mine fikk mobil da de sluttet på SFO i 2.klasse Anonymkode: 2cacf...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 Her skal jenta på ni, 4.kl, mest sannsynlig få mobil til jul og vi har sett litt på Huawei p30 lite, eller en Samsung i samme prisklasse (husker ikke hva samsungen heter for noe mer) , 2500-3000kr. Anonymkode: 863ca...85e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det med bitre og sinte brukere på KG? Jeg har en datter på 10 år, og senest i forrige uke hadde de oppgave på skolen om å ta bilder i kunst og håndverk-faget. Foreldrene fikk beskjed om at alle barna måtte ha med mobilene sine på skole den dagen. Sånn har verden blitt. Lik det eller ei. Anonymkode: c1241...750 Haha, du tuller?!? DA hadde skolen hørt fra meg, altså. Det der er brudd på skolens ansvar etter opplæringsloven både når det gjelder skolens plikt til å drive holdningsskapende arbeid og motvirke kjøpepress. Og gratisprinsippet. OG det faktum at skolen ikke har noe ansvar for å erstatte private eiendeler elevene tar med på skolen dersom disse skulle bli skadet eller ødelagt. Barnet mitt har ikke mobil, og får det ikke heller før tidligst på ungdomsskolen. Men selv da ville jeg steilet dersom skolen forventet at alle skulle sende med ungene en privateid duppeditt til tusenvis av kroner fordi skolen skulle bruke kameraet på den til OPPLÆRING. Haha, glem det. Hilsen FAU-rep. Anonymkode: eff9a...78b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke helt hvordan det ikke spiller noen rolle? Kjøp samme os til ham og til deg, da? Poenget er jo fremdeles det samme: det er praktisk om alle i huset har samme plattform. Her har mannen epledrit og jeg har android, og det er et irritasjonsmoment i hverdagen. Og irriterende når mannen ikke får til å hjelpe ungen med android-telefonen. Anonymkode: 40517...f55 Så kjøp en iPhone til barnet da, problem solved. ——— TS: iPhone SE er et godt og «rimelig» alternativ. Anonymkode: 5b422...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #18 Skrevet 10. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, du tuller?!? DA hadde skolen hørt fra meg, altså. Det der er brudd på skolens ansvar etter opplæringsloven både når det gjelder skolens plikt til å drive holdningsskapende arbeid og motvirke kjøpepress. Og gratisprinsippet. OG det faktum at skolen ikke har noe ansvar for å erstatte private eiendeler elevene tar med på skolen dersom disse skulle bli skadet eller ødelagt. Barnet mitt har ikke mobil, og får det ikke heller før tidligst på ungdomsskolen. Men selv da ville jeg steilet dersom skolen forventet at alle skulle sende med ungene en privateid duppeditt til tusenvis av kroner fordi skolen skulle bruke kameraet på den til OPPLÆRING. Haha, glem det. Hilsen FAU-rep. Anonymkode: eff9a...78b Enig. Foreldre i dag kan faen ikke tenke selv. Anonymkode: b85f0...e7b 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #19 Skrevet 10. november 2020 Gå sammen og let opp en OK mobil på Finn.no. Da får dere mye mer for pengene. Begge våre barn har fått brukt telefoner fra Finn, og vi er kjempefornøyd med den løsningen. De har fått gode telefoner til en billig penge, og det er ikke aldeles krise om de skulle blitt ødelagt. Ene barnet solgte først diverse ting på Finn, og brukte de pengene på å kjøpe ny mobil. Det lærte han mye av Anonymkode: 30d06...da3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #20 Skrevet 10. november 2020 Jeg hadde sett på finn og kjøpt en fin brukt iphone 7/8 Anonymkode: ce3c6...7d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå