Gå til innhold

Kostholdsfreaker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd meg på fermentering og diverse, jeg har prøvd DoTerra eteriske oljer, og begge disse skal jo være så bra for helsa og kroppen osv osv. Men for det første fikk jeg ikke til fermentering, og for det andre ble det et litt stressmoment i livet mitt. Spesielt det med oljene som man skulle huske på da, og bruke da. Så satt jeg nå og så på en kjent treningsblogger der hun viser hva hun spiser. Sunn og variert mat. Men så hadde de hatt Toro gryte til middag i går, YOLO sa hun. Er bare så enig. Det finnes jo mange som lever lenge og er friske som ikke er supernøye med kostholdet, sånn som jeg ser enkelte av disse bloggere/instagramprofilene. Det er til og med ikke bra å spise for mye korn har jeg lest... Jeg tror heller kanskje det bare er en interesse, og det er det. For det finnes sunne og friske folk som for kreft og andre sykdommer. Så jeg føler egentlig en slags ro over å "bare" spise sunt og variert, og ikke masse fermentert mat (som jeg ikke får til), eller spirulina og acaipulver og ditt og datt. Er det noen som er enig?

Anonymkode: 6c2d4...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri vurdert de tingene du snakker om, følger ingen på some og spiser frukt, grønnsaker, korn, fullkornprodukter osv. Det høres slitsomt ut å bruke så mye tid på mat, som jeg tviler på er sunnere enn et normalt sunt kosthold. 

Anonymkode: 601ca...0b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker, vann, god søvn, godt nervesystem, gode relasjoner, oversiktlig liv og lite toksisk stress - det er det som teller. Og gener.

Anonymkode: 37110...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "bare" spise sunt og variert" er selvfølgelig et naturlig og langsiktig kosthold. De greiene du nevner har jeg aldri hørt om. Det høres ut som om det blir pushet av såkalte influensere som tjener penger på å reklamere for alt mulig svada. 

Anonymkode: 61d05...804

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er venn med noen sånne på Facebook som deler artikler om fett og dill og dall, fermentering og at de spiser tang til middag. Blir helt sliten av det.

Anonymkode: 0d8e8...478

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke spise pulver og annet rart for å spise sunt. Det er kun markedstriks for å tjene penger. Kjøper du frosne blåbær og bringebær er det like bra som å spise acaipulver. Men du trenger selvsagt ikke spise bær hver dag. 

Anonymkode: cb3ed...d50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler stort sett om å finne det som funker for deg. Kroppene våre er individuelle, og vi har ikke i nærheten av nok kunnskap til å si hva som er optimalt for hvert enkelt menneske. Det er så mange variabler at det er tilnærmet umulig med dagens kunnskap å kartlegge det.

For min del har jeg et minimalt inntak av karbohydrater. Rundt 20g dagen, spiser til jeg er mett og helst ikke etter 18:00. Da kan jeg spise utrolig god mat, så mye jeg vil av det og uten at det går ut over søvnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...