iansak Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Vi ønske å stikke på kommune huset og gifte oss av praktiske årsaker mens barna er i barnehagen. Men vitner? Må det være noen man kjenner? Kan det være slekt typ foreldre eller søsken? Eller finnes der folk som jobber på kommunehuset som kan være vitner for oss?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Det må være noen som kjenner deg, altså ikke random personer som jobber der. De skal vitne på at dere ikke er gift fra før. Det kan være hvem som helst som kjenner deg, altså både slekt, venner, kolleger, osv. Anonymkode: 6458d...1aa 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Mener der er folk om dere ikke har med dere noen. Du kan jo ringe og spørre. Vi hadde et vennepar, men feks foreldre eller søsken kan det jo også være. Anonymkode: 709b3...eff 2
Ullvott Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være noen som kjenner deg, altså ikke random personer som jobber der. De skal vitne på at dere ikke er gift fra før. Det kan være hvem som helst som kjenner deg, altså både slekt, venner, kolleger, osv. Anonymkode: 6458d...1aa Du blander sammen forlover og vitne. Forloverne skal kjenne dere, og kan være søsken eller andre slektninger, men vitner og forlovere trenger ikke være de samme. Vitnene skal være der for å se at vielsen har funnet sted, verken mer eller mindre. Hvis dere spør på forhånd er det slett ikke umulig at kommunen kan stille med vitner. 4
Pås Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 20 minutter siden, Ullvott skrev: Du blander sammen forlover og vitne. Forloverne skal kjenne dere, og kan være søsken eller andre slektninger, men vitner og forlovere trenger ikke være de samme. Vitnene skal være der for å se at vielsen har funnet sted, verken mer eller mindre. Hvis dere spør på forhånd er det slett ikke umulig at kommunen kan stille med vitner. Nettopp! I min kommune stiller administrasjonen opp som vitner! 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Rådhuset ordner stort sett med vitner om man ikke har med egne, det er bare å si fra på forhånd. Forlover må være noen som kjenner dere, men de trenger ikke være med på vielsen, de skal bare signere en erklæring digitalt før vielsen. Jeg var ikke opptatt av å ha en spesiell forlover, så det var søstera min som gjorde det. Anonymkode: ff72c...039 2
iansak Skrevet 9. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2020 Flott takk alle sammen! Da sender jeg en Mail til kommunen og hører 😄
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 21 timer siden, iansak skrev: Flott takk alle sammen! Da sender jeg en Mail til kommunen og hører 😄 Du må nok sende en prøvingsattest inn og få den godkjent før du får bestilt time, men lykke til! Anonymkode: f9136...9d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå