Gå til innhold

lurer på noe viktig ang. matteeksamen (hjelp)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. jeg lurer på eksamen del 2. Må jeg forklare alt jeg gjør slik på tidligere eksamensoppgaver?

Må jeg skrive alt jeg gjør på GeoGebra, hvilken kommandoer jeg brukte, vise formler på excel osv.? 

eller holder det at jeg viser grafen og svarene? 

hjelp er forvirret. takk på forhånd. 

Anonymkode: e7e64...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Klagenfurt said:

Vi aner ikke noe om dine tidligere matteeksamener...

Hei. jeg mente tidligere eksamensoppgaver (løsning) generelt. der står det forklaring på alt som gjøres. Er det for å vise elevene hvordan man gjør det, eller må man forklare alt man gjør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. jeg mente tidligere eksamensoppgaver (løsning) generelt. der står det forklaring på alt som gjøres. Er det for å vise elevene hvordan man gjør det, eller må man forklare alt man gjør? 

Vi aner fortsatt ingenting om hva slags eksamensoppgaver du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må skrive hva du har gjort, steg for steg, og alle kommandoer. 

Men det holder i korte stikkordsform. Det trenger ikke være hele setninger, det er ikke en norsk-eksamen.

Anonymkode: 28487...614

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. jeg lurer på eksamen del 2. Må jeg forklare alt jeg gjør slik på tidligere eksamensoppgaver?

Må jeg skrive alt jeg gjør på GeoGebra, hvilken kommandoer jeg brukte, vise formler på excel osv.? 

eller holder det at jeg viser grafen og svarene? 

hjelp er forvirret. takk på forhånd. 

Du må forklare alt du gjør i Geogebra og ift ExCeL så må du også legge ved skjermutklipp av formlene dine. Når skal du ha eksamen? 1 p eller 2 p?

Anonymkode: 25968...92b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja du må skrive hva du har gjort, steg for steg, og alle kommandoer. 

Men det holder i korte stikkordsform. Det trenger ikke være hele setninger, det er ikke en norsk-eksamen.

Anonymkode: 28487...614

Tusen takk for svar. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må forklare alt du gjør i Geogebra og ift ExCeL så må du også legge ved skjermutklipp av formlene dine. Når skal du ha eksamen? 1 p eller 2 p?

Tusen takk for svar. Jeg har eksamen på onsdag. 2p-y 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. 

Tusen takk for svar. Jeg har eksamen på onsdag. 2p-y 

Lykke til! Fint om du kan komme tilbake til tråden og fortelle om hva slags oppgaver du fikk! Helst ta bilde av eksamenoppgavene og legge ut her:):)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Lykke til! Fint om du kan komme tilbake til tråden og fortelle om hva slags oppgaver du fikk! Helst ta bilde av eksamenoppgavene og legge ut her:):)? 

Ja, kan det såklart. skal du ta opp matte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir jo uansett lagt ut på matematikk.net 

Anonymkode: 43e88...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du MÅ ikke forklare. Men det er en STOR fordel om du gjør det, fordi om du vipper mellom to karakterer vil du ved å kommunisere med sensor vise matematisk kompetanse og sannsynligvis vil du da få en høyere karakter. Hadde selv 2p-y i vår, målet var å bestå. Da jeg sjekket løsningsforslag på matematikk.net så jeg at jeg lå helt på grensen mellom 3 og 4. Så regnet med å få 3. Jeg fikk 4, og jeg regner med grunnen til det var at jeg forklarte godt både på del 1og del 2. Å vise matematisk forståelse er vel så viktig som å gi riktig svar. Poengene for riktige svar er kun veiledende, det ersensorens faglige skjønn basert på en helhetsvurdering av besvarelsen som avgjør karakteren. Så liggerdu på vippen mellom to karakterer erdet helt avgjørende å forklare. Vil tro det er særdeles viktig om besvarelsenvipper mellom karakter 1 (stryk) og 2 (bestått). Har du forklart framgangsmåten riktig men vært uheldig og skrevet feil svar/regnet feil kan du også være heldig å få litt uttelling for forståelsen. Det kan komme godt med om du vipper mellom 1 og 2. Uten forklaring vil du i 100% av tilfellene få null uttelling for feil svar, uansett om du har tenkt rett, for uten forklaring vil ikke sensor vite hva du har tenkt. Se sensorveiledningen på udir.no. 

Anonymkode: 70172...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Nei du MÅ ikke forklare. Men det er en STOR fordel om du gjør det, fordi om du vipper mellom to karakterer vil du ved å kommunisere med sensor vise matematisk kompetanse og sannsynligvis vil du da få en høyere karakter. Hadde selv 2p-y i vår, målet var å bestå. Da jeg sjekket løsningsforslag på matematikk.net så jeg at jeg lå helt på grensen mellom 3 og 4. Så regnet med å få 3. Jeg fikk 4, og jeg regner med grunnen til det var at jeg forklarte godt både på del 1og del 2. Å vise matematisk forståelse er vel så viktig som å gi riktig svar. Poengene for riktige svar er kun veiledende, det ersensorens faglige skjønn basert på en helhetsvurdering av besvarelsen som avgjør karakteren. Så liggerdu på vippen mellom to karakterer erdet helt avgjørende å forklare. Vil tro det er særdeles viktig om besvarelsenvipper mellom karakter 1 (stryk) og 2 (bestått). Har du forklart framgangsmåten riktig men vært uheldig og skrevet feil svar/regnet feil kan du også være heldig å få litt uttelling for forståelsen. Det kan komme godt med om du vipper mellom 1 og 2. Uten forklaring vil du i 100% av tilfellene få null uttelling for feil svar, uansett om du har tenkt rett, for uten forklaring vil ikke sensor vite hva du har tenkt. Se sensorveiledningen på udir.no. 

Anonymkode: 70172...0d6

Tusen takk for at du tok tiden til å forklare💜. er nødt til å ha toppkarakterer, så stresser en del. skal prøve å forklare der det trengs på eksamen. takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...