Gå til innhold

Barnefar sur for at jeg har ny kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar ble sur når jeg fortalte om ny kjæreste (vært sammen i 2 mnd). Sa at jeg ønsket å finne på noe sammen med barna hans og våre barn. Jeg mener han ikke skal få bestemme dette, men jeg informerer om endringen i hverdagen til barnet. 

Han mener at da kan han introdusere barnet til alle kvinner han drar med seg hjem. Er han helt på bærtur ? 

kjæresten min kjenner jeg godt da vi gikk på skole og er oppvokst sammen. 

Anonymkode: 78d71...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge siden brudd? 

Syns 2 mnd er litt lite å introdusere en ny kjæreste for barna. Ville venta 6 mnd til 1 år. Selv om du har kjent personen lenge så har dere ikke vært kjærester lenge. 

Barn trenger trygghet og stabilitet og det å introdusere en ny ville jeg venta med til forholdet var godt kjent. 

Anonymkode: 79dab...413

• Liker 31
Skrevet

Han er på bærtur, men det er du også som vil blande inn ungene så fort. 

Anonymkode: 53ae4...031

• Liker 22
Gjest Dævendøtte
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han mener at da kan han introdusere barnet til alle kvinner han drar med seg hjem. Er han helt på bærtur ? 

Han kan det om han vil det, hva han gjør, har ikke du så mye med lengre. 

Og du gjør også som du vil. Selv synes jeg det er helt ok å introdusere unger for nye partnere etter brudd, gjør det enkelt og greit i begynnelsen, greit å ikke skremme ungene første kvelden med at dette blir din nye bonuspappa/mamma ;) 

Skrevet

Stor forskjell på å ta med seg en ny kjæreste hjem, og på å dra med seg masse fremmede damer hjem. Hadde han ment det var for tidlig, hadde det vært en annen sak. Her tror jeg det dreier seg mer om sjalusi. Du fant en ny en først, og han føler seg kastrert pga det. :fart2:

Anonymkode: 3ff11...284

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Chroma skrev:

Enig med far, 2 mnd er veldig tidlig. 

Men han syns jo ikke det er for tidlig når det gjelder han selv, bare når det gjelder ts...

Anonymkode: 65075...43f

• Liker 5
Skrevet

Ikke bland inn ungene så fort, jeg er på en måte litt enig med faren, men samtidig ikke. Han har ikke rett til å blande seg inn i hvem du og barna er i lag med, men er det en kjæreste syns jeg du skal vente minst et halvt år og se om dette er noe som vedvarer. 

Og hvis du likevel vil introdusere, så kan du introdusere han som en venn i første omgang, ikke som kjæresten din, fordi det kan være greit å se hvordan han er rundt barn også.

Anonymkode: 616e2...245

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men han syns jo ikke det er for tidlig når det gjelder han selv, bare når det gjelder ts...

Jeg tolket det som at far mener at hvis ts kan introdusere kjæresten sin etter kun to mnd kan han gjøre det samme. Han har vel formulert seg litt teit, men det er ikke vanskelig å forstå hva han mener utifra setningen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er litt mer passivt-aggressivt tilsvar han kom med når ho ga han beskjed at ho skulle introdusere en ny. Uansett. Han er ikke helt på bærtur. Det er for tidlig for barna. Og jeg tror ikke han mente at han skulle gjøre det. Litt mer "gjør du sånn, så skal jeg gjøre sånn" 

Anonymkode: 79dab...413

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge det er siden brudd er mer relevant enn lengden på forholdet. Man bør ikke introdusere noen nye før ett år etter bruddet. Etter dette, er det opp til deg, hvor trygg du er på forholdet. Dersom du er sikker på at dette er noe varig, så er det ikke noe i veien for å introdusere. Tenk på at ungene skal ha mest mulig stabilitet, og ikke involveres dersom det er sannsynlig at forholdet er over innen et par år. 

Anonymkode: 90775...5df

• Liker 1
Skrevet

Det store spørsmålet er ikke hvem som har rett. Det viktige er hvordan dette vil påvirke barna. 

Er selv skilsmissebarn og ville aldri ønsket å treffe mamma eller pappa sin nye kjæreste etter to måneder. Uavhengig av hvor lenge det var siden de flyttet fra hverandre. Ville absolutt ikke ønsket å treffe barna til disse kjæresten etter kun to måneder. 

Det virker mest som dette er de voksnes behov for å leke familie, eller å kunne treffes når de voksne har barna. Ikke bare treffes når barna er hos den andre foreldren. 

Anonymkode: 7ead8...104

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, Chroma skrev:

Jeg tolket det som at far mener at hvis ts kan introdusere kjæresten sin etter kun to mnd kan han gjøre det samme. Han har vel formulert seg litt teit, men det er ikke vanskelig å forstå hva han mener utifra setningen. 

Men det er jo totalt ulogisk. Hvis han mener at det ikke er bra for barna å treffe kjærester blir det ikke bedre av at han også lar dem gjøre det. Eneste grunnen til at dette kan henge på greip er sjalusi.

Anonymkode: 942aa...fd3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo totalt ulogisk. Hvis han mener at det ikke er bra for barna å treffe kjærester blir det ikke bedre av at han også lar dem gjøre det. Eneste grunnen til at dette kan henge på greip er sjalusi.

Anonymkode: 942aa...fd3

Jeg tolker det ikke slik. 

Skrevet

De to gangene jeg har fått ny kjæreste etter brudd har barna mine vært veldig gira på å møte han. Og det har gått helt fint å introdusere et par-tre måneder inn i forholdene. 

Man må jo se an fra barn til barn, men jeg tror ikke barn har vondt av å bli kjent med nye voksenpersoner. 

Faren til min datter har hatt tre langvarige forhold siden vi skilte oss og han hadde bare vært med hun ene i noen uker før hun møtte datteren vår, det gikk helt fint. 

Du kjenner vel barnet ditt best TS, hvis du introduserer ny kjæreste som en ekstra voksen i familien som kan være glad i barnet så kan jeg ikke se for meg at barnet skal få negative reaksjoner på det.

Og så er det veldig greit å ikke gjøre kjæresteting foran barna, kosing og kyssing og sånn kan man gjøre når barnet ikke er der. 

Anonymkode: dc3cc...a6a

Skrevet

Når dine unger er hos deg og under ditt ansvar, så er det du som bestemmer.
Når dine unger er hos han, så er det han som bestemmer.

dere virker veldig barnslige begge to!

Anonymkode: 5962f...7b0

Skrevet

Han høres veldig sjalu ut, men må du introdusere kjæresten som kjæreste? Du kan jo introdusere han som en venn i første omgang 

Anonymkode: 264e6...bf8

Skrevet

Må helt ærlig si at jeg er enig med barnefar!

Moren til min stedatter som er under 10 bruker å introdusere datteren 1-2 måneder inn - problemet er at forholdet med den nye mannen ikke varer mer enn 6-12 måneder og hun finner seg en ny type like etter. Stedatteren har da møtt over 5 karer som har vært sammen med mor, og hun husker dem alle. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg må nok si meg enig med far her.

Anonymkode: b3324...b9b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnefar ble sur når jeg fortalte om ny kjæreste (vært sammen i 2 mnd). Sa at jeg ønsket å finne på noe sammen med barna hans og våre barn. Jeg mener han ikke skal få bestemme dette, men jeg informerer om endringen i hverdagen til barnet. 

kjæresten min kjenner jeg godt da vi gikk på skole og er oppvokst sammen. 

Anonymkode: 78d71...e37

Hvor lenge du og din kjæreste har kjent hverandre eller ikke spiller ingen rolle. At dere to gikk på samme skole er ikke relevant i det hele tatt. Dere har kun vært sammen i 2 måneder og det er ikke non til si at det forholdet vil fungere. Som mor å foreldre så er ditt ansvar å sørge for at barnet ditt ikke ser folk går inn å ut av like ditt etter kort tid. Da er det også ditt ansvar at du ikke presentere denne nye kjæresten for tidlig heller. Gi forholdet noen måneder til og så kan du ta opp vurderingen igjen. 

Anonymkode: 75c8c...113

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...