Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli surt lei av hvor vanskelig det er å få Trumf visa og Coop mastercard, har lyst på den ekstra bonusen når jeg handler mat. Har ca. 500 tusen i inntekt fra jobb og ca. 400 tusen i min del av leieinntekter, min del av boliglån+studentlån er rundt 6 mill, kredittramme fra andre kort 100 tusen, betaler alltid før forfall.

Har god økonomi, bil uten finansiering og har alltid en buffer på noen hundre tusen. Hva slags grunnlag har de til å nekte meg kredittkort? Over 5 gangen teller da ikke på kredittkort? Fikk flere andre kredittkort for noen år tilbake og var over 5 gangen da og.

Anonymkode: 2c739...a0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo, kredittkort går på gjeldsgraden 5x inntekt, og da er det kredittrammen som teller.
For noen år tilbake gjorde de ikke det.

• Liker 6
Skrevet

Det er ganske ironisk hvor lett det åpenbart er for de på Luksusfellen å ta opp en haug med kreditt mens vi med normal økonomi og kontrollert forbruk ikke får lov

Anonymkode: 6c67f...fc1

• Liker 7
Skrevet

Vi fikk heller ikke nytt Trumf Visa etter at de byttet leverandør. Vi er to voksne i fast jobb, grei inntekt, under en million igjen på huslånet (ingen annen gjeld) og ingen betalingsanmerkninger. De har blitt veldig strenge.

Anonymkode: b0381...55b

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli surt lei av hvor vanskelig det er å få Trumf visa og Coop mastercard, har lyst på den ekstra bonusen når jeg handler mat. Har ca. 500 tusen i inntekt fra jobb og ca. 400 tusen i min del av leieinntekter, min del av boliglån+studentlån er rundt 6 mill, kredittramme fra andre kort 100 tusen, betaler alltid før forfall.

Har god økonomi, bil uten finansiering og har alltid en buffer på noen hundre tusen. Hva slags grunnlag har de til å nekte meg kredittkort? Over 5 gangen teller da ikke på kredittkort? Fikk flere andre kredittkort for noen år tilbake og var over 5 gangen da og.

Du kan kanskje få det hvis du senker kredittrammen på andre kort. Utsteder kan sjekke hvor høy den er i gjeldsregisteret. 

Men som sagt er reglene strengere enn tidligere, så det er ingen garanti. 

Anonymkode: 058b0...b2d

• Liker 1
Skrevet

400 000 tusen i leieinntekter og enda vil ha 1.5% mer tilbake på matkjøp. Vær glad for at du ikke er katolikk fordi grådighet er en av de 7 dødssyndene.

Anonymkode: 2bcfb...63c

• Liker 7
Skrevet

Er vel den høye kredittrammen på de andre kortene dine som gjør det. Hvis du senker beløpsgrensen på de andre, burde du kunne få kort med lav beløpsgrense hos Trumf og Coop. Regner med du skal bruke dem til dagligvarer, så det er jo ikke all verden du trenger disponibelt? 

Anonymkode: 147ca...eb9

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

400 000 tusen i leieinntekter og enda vil ha 1.5% mer tilbake på matkjøp. Vær glad for at du ikke er katolikk fordi grådighet er en av de 7 dødssyndene.

Det er ikke grådighet. Kjøpeutbyttet på disse kortene utgjør en hel del i løpet av et år. Dagligvarer må vi uansett kjøpe, så hvorfor ikke få litt ekstra igjen for det? Dette gjelder selvfølgelig kun de som greier å bruke kredittkort fornuftig. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg oppgir uriktige opplysninger på boliglån og studielån. Hvor skal de få sjekka det liksom? 

Det eneste de får sjekka er usikra gjeld. Og det har jeg ikke. 

Anonymkode: abc68...672

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så økonomisk vettug = grådig? 

misunnelse er også en av dem. Kanskje du bør passe deg litt selv. 

Anonymkode: c43ac...f7d

• Liker 10
Skrevet

De sjekker vel med opplysningene i gjeldsregisteret?

Anonymkode: 75d09...71c

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppgir uriktige opplysninger på boliglån og studielån. Hvor skal de få sjekka det liksom? 

Jeg håper du tuller 😅

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå sjekker de med Skatteetaten. 

Anonymkode: 514dc...a29

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du tuller 😅

Nei, jeg tuller ikke. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå sjekker de med Skatteetaten. 

Anonymkode: 514dc...a29

Nei, det gjør de ikke. 

Jeg har alltid en god bunke kredittkort da jeg liker å sanke bonus og cash back. Jeg er også ufør og har over 5.5 ganger inntekta mi i boliglån. Hadde jeg ha vært ærlig hadde jeg ikke fått kort. 

Jeg har aldri pådratt med ei krone med rente, jeg har aldri hatt ei betalingsanmerkning, jeg har aldri fått inkasso og jeg har ikke fått purring på ei regning siden 90-tallet en gang. Så det går bra. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tuller ikke. 

Nei, det gjør de ikke. 

Jeg har alltid en god bunke kredittkort da jeg liker å sanke bonus og cash back. Jeg er også ufør og har over 5.5 ganger inntekta mi i boliglån. Hadde jeg ha vært ærlig hadde jeg ikke fått kort. 

Jeg har aldri pådratt med ei krone med rente, jeg har aldri hatt ei betalingsanmerkning, jeg har aldri fått inkasso og jeg har ikke fått purring på ei regning siden 90-tallet en gang. Så det går bra. 

Høh. Jeg måtte søke opp dette, og det er faktisk riktig. Gjeldsregisteret, så vidt jeg kan se, er kun en oversikt over usikret gjeld, ikke feks boliglån. Jeg tok det for gitt at all gjeld ville synes der, men tydeligvis ikke. 

Vet du hvor mye du har i kreditt på disse kortene til sammen? 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høh. Jeg måtte søke opp dette, og det er faktisk riktig. Gjeldsregisteret, så vidt jeg kan se, er kun en oversikt over usikret gjeld, ikke feks boliglån. Jeg tok det for gitt at all gjeld ville synes der, men tydeligvis ikke. 

Vet du hvor mye du har i kreditt på disse kortene til sammen? 

Det varierer. Akkurat nå har jeg 90 000. Men for noen måneder siden hadde jeg 160 000. Det var fordi både Coop og Santander ga meg 50 000 og 55 000 i kreditt. Nå har jeg satt disse korta ned noe. Jeg har akkurat nå 5 kort. 

Det er nok litt dumt av meg å opplyse om dette (selv om det ikke er en hemmelighet), men når jeg ser hvor mange som ikke får fornyet sitt Trumf VISA synes jeg det er litt greit å bare si det. Det er bare å skrive hva som helst på bolig- og studielån. Det er blir ikke sjekket. 

Gjeldsregisteret har sine mangler. Men det er vel varslet at ALL gjeld skal inn dit. Men nå ble det vel brukt over 10 år fra forslaget kom til dette registeret var på plass, så det skjer ikke i morgen liksom. 

• Liker 4
Skrevet

Men OBS! Vanlige banker sjekker opplysningene dine hos skatteetaten. Kredittkortutstedere gjør det ikke. 

Skrevet

Har du tatt kontakt med dem? Mannen min fikk avslag på den automatiske saksbehandlingen, men etter en telefon så løste det seg. 

Anonymkode: b6daa...53f

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt dumt av meg å opplyse om dette (selv om det ikke er en hemmelighet), men når jeg ser hvor mange som ikke får fornyet sitt Trumf VISA synes jeg det er litt greit å bare si det. Det er bare å skrive hva som helst på bolig- og studielån. Det er blir ikke sjekket.

Dette skal jeg jaggu prøve. Blei irritert når jeg nylig fikk avslag på kredittkort (et kort jeg har hatt i mange år tidligere). Jeg har god økonomi og aldri hatt en anmerkning. 

Anonymkode: 96959...99a

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smart hvis det stemmer at de ikke får sjekket det men tror det tipset blir for sent for min del. Har allerede oppgitt riktig info til både Coop og Norgesgruppen. Får håpe Rema begynner med et kredittkort med bonus så får jeg bruke tipset ditt der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...