AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Har dehydrert/tørr moden hud og har kjøpt Elizabeth Arden sitt c vit serum med ceramider.(kapsler) Har også begynt med retinol om natten, men ikke hver nat Lurer på om jeg kan smøre en sånn kapsel rett på huden eller om den må blandes ut med noe? Leste at man må vente ca 10 min før man smører på fuktighetskrem etter påføring av c vit serum, så jeg kan ikke blande serumet med krem da regner jeg med. Anonymkode: ca181...054
Roci Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dehydrert/tørr moden hud og har kjøpt Elizabeth Arden sitt c vit serum med ceramider.(kapsler) Har også begynt med retinol om natten, men ikke hver nat Lurer på om jeg kan smøre en sånn kapsel rett på huden eller om den må blandes ut med noe? Leste at man må vente ca 10 min før man smører på fuktighetskrem etter påføring av c vit serum, så jeg kan ikke blande serumet med krem da regner jeg med. Anonymkode: ca181...054 Det står nok på esken det samme som står i produktinformasjonen på nett: Innholdet påføres rett på huden før fuktighetskrem. Du "kan" blande ut serumet med fukighetskrem så lenge denne ikke inneholder AHA/BHA/PHA-syrer eller retinol. Det eneste som skjer dersom du blander serumet, er at effekten av det blir svakere. Syrer og retinol kan "deaktivere" og bli "deaktivert" av C-vitamin, alternativt kan det gi hudirritasjon. Det kan være lurt å ta en patch test/allergitest før du begynner å bruke serumet, for å sikre at huden din tåler det. Som med alle andre aktive ingredienser, kan det være lurt å tilvenne huden gradvis. Du kan derfor evt. begynne med å blande ut serumet i fuktighetskremen din. 1
somler Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Si gjerne i fra hvor bra/dårlig det fungerer Hadde vært fint å vite. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå