Gå til innhold

er egg bra å pensle med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere skal bake boller, pleier dere å pensle dem med egg før dere tar dem i ovnen? eller pensler dere med vann før dere setter dem ovnen, så pensler dere med melk når de kommer ut? 

Skrevet
1 minutt siden, kjetil + hagbart<3 skrev:

når dere skal bake boller, pleier dere å pensle dem med egg før dere tar dem i ovnen? eller pensler dere med vann før dere setter dem ovnen, så pensler dere med melk når de kommer ut? 

Det spørs egentlig, Jeg har ikke bakt så mye i livet mitt så jeg har ikke mye erfaring Meeen siden du spør så ville jeg helst tatt egg, men visst du ikke har det så tror jeg ikke det er så farlig med melk eller vann heller.

• Liker 1
Skrevet

Pleier å pensle med egg før de settes inn i ovnen, Aldri penslet med melk når de er ferdige. 

Anonymkode: f0943...ded

• Liker 2
Skrevet

Pensler med eggehvite. Synes bollene får en usmak om jeg også tar eggegule.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å pensle med egg før de settes inn i ovnen, Aldri penslet med melk når de er ferdige. 

det er det jeg egentlig pleier, men i oppskriften så står det at de skal pensles med vann og melk. men de blir aller best med melk

Skrevet
1 minutt siden, kjetil + hagbart<3 skrev:

det er det jeg egentlig pleier, men i oppskriften så står det at de skal pensles med vann og melk. men de blir aller best med melk

Da prøver du det. 

• Liker 1
Skrevet

Pensler med egg blandet med litt melk. Av og til pensler jeg med sukkervann når bollene kommer ut av ovnen også :) 

Anonymkode: 4931b...6ba

Skrevet
8 timer siden, kjetil + hagbart<3 skrev:

Nei, nei og nei. ;) Jeg pensler ikke bollene verken før eller etter steking, jeg syns de blir akkurat like gode uten det ekstra arbeidet. :)

Skrevet

Jeg gidder heller aldri å pensle med noe. Syns de er bedre uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...