AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Babyen i huset blir så grinete når jeg skal spise. Spiller ingen rolle om det er frokost, lunsj, middag eller kveldsmat.. han begynner å skrike og slå seg helt vrang. Han er nå 5 mnd, og jeg har levd med dette i to mnd.. får nesten ikke i meg mat, og spiser middag minst en time etter alle andre. Prøvd å endre tidspunkt i tilfelle det er på klokka, men det funker ikke. Til og med prøvd å time duppene hans til jeg skal spise middag(spesielt) men han våkner på sekundet jeg har satt med ned og tatt i gaffelen.. SEKUNDET! Og det er ikke snakk om å sitte rolig med meg, så jeg får spist, neida.. vi skal leke og dulle.... og jeg kjenner det snart klikker for meg! Jeg er så veldig drittsekk når jeg er sulten, og ikke får spist..! Prøver å amme og gi flaske også, men det er ikke interessant. Noen som har erfaring med slik adferd hos baby? Hva kan det være? Hva gjorde dere? Anonymkode: 52861...4f6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Min første var sånn. Måtte spise med ham på fanget. Leget meg matpakke med enhåndsmat kvelden før. Middag og sånt var far hjemme, så da kunne ha holde mens jeg spiste, men på formiddagen når jeg var alene med ham, måtte han enten bare finne seg i at jeg spiste (de dør ikke av å ligge og sutre og grine, altså, så lenge du er i nærheten, og gjerne har fysisk kontakt, om enn bare med foten), eller så spiste jeg altså med ham i fanget (og børstet smuler av ham etterpå). Anonymkode: ccd3f...5e5
Flamme Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Har du prøvd å gi babyen noe å spise på sånn at dere kan spise samtidig? 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Er det kun når du spiser? Kan andre i husstanden spise uten reaksjon og kan du lage maten uten at han reagerer eller er det det samme da? Eventuelt hva skjer hvis andre lager maten? Anonymkode: ee3d6...9ad
Skogkløver Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Jeg hadde gitt ungen til far og bedt ham gå i et annet rom til middag. Så kan dere bytte på det etter Du har spist ferdig. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 En på fem mnd kan være moden for å få prøve seg litt selv. Gi babyen en kavring å sutte på. Anonymkode: d5de8...0ea
Humle Brumle Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Sikker på at det er maten som er problemet? Gråter den liksom av at du spiser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå