Gå til innhold

Nå forstår jeg hvorfor ikke ny ring

Anbefalte innlegg

Gjest StoryOfMyLife
Skrevet (endret)

Feil

Endret av StoryOfMyLife
Feil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du forstår det?

Anonymkode: 69375...2ca

• Liker 2
Skrevet

Hva er grunnen til at de ikke vil feire med deg?

• Liker 1
Skrevet

Her hadde jeg faktisk spurt "barna". De er såpass gamle at de bør kunne svare for seg selv. 

Jeg hadde bare sagt rett ut at "pappa sier at dere ikke ønsker å feire jul om jeg er der. Dette kom veldig sjokkerende på meg. Jeg skal selvsagt ikke prøve å få dere til å endre mening, men en forklaring på hvorfor dere føler det sånn, hadde vært veldig fint."

Hvis det er sånn at det her kom ut i fra det blå for deg, da. Hvis du innerst inne vet grunnen, så er det jo ikke noe poeng i å spørre. 

Anonymkode: 4aa75...07d

• Liker 7
Skrevet

Alså.. Her ligger det mye bak. Du er nok ikke så uskyldig som du skal ha det til. 

Ungene har satt ned foten. Nok er nok. Og det er helt i orden! 

Jeg kjenner steforeldre som er bedre foreldre for barna enn de biologiske og jeg kjenner steforeldre som er de største egoistene jeg noen gang har møtt. 

Men når stebarna setter ned foten på denne måten må du ha vert en negativ person i livet deres. Også barna dine, da de ikke ønsker å møte dem heller. 

Jeg synes det er bra mannen stiller opp for sine barn, for det er flere av de som ikke gjør det og kun hører på stemoren. 

Du har nok lagt denne suppa helt selv.

Anonymkode: 65738...4bf

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, StoryOfMyLife skrev:

Det jeg sa til de i går var at " takk for at jeg får vite dette nå, fordi da rekker jeg 2 lønninger før jul siden jeg må kjøpe gaver til min familie og maten vår selv, så regner jeg med at dere hjelper pappa med hans ting siden han får lønn den 30, altså kun 1 lønn før jul."

Neimen, se hva man har her? En forklaring på situasjonen med kun èn setning! 

Jeg tenker at her ligger det veldig mye bak. Barna er voksne og de har tatt et voksent valg, så det er fullt mulig for deg å be om en forklaring på saklig vis (men det saklige toget har muligens kjørt etter ovennevnte kommentar). Men hvis du ikke  klarer å ta samtalen med dem, kommunisere med dem, så har dere vel ikke akkurat en god og nær relasjon i utgangspunktet? 

Anonymkode: 89eda...b8e

• Liker 3
Skrevet

Mulig jeg er litt treg her, men jeg skjønte ikke helt om det er slutt, eller om dere skal bli særboere? 

Anonymkode: 5abc9...e22

• Liker 1
Skrevet (endret)
40 minutter siden, StoryOfMyLife skrev:

(...)

Men det blir da at jeg sier at okay det er hans valg, jeg orker ikke kjempe mot noe jeg vet jeg taper. Julen i år som vi gledet oss til ble i går lagt i knus, da hans barn sier at dersom de skal feire julen her skal ikke jeg og mine barn være her. Og jeg vet at det er ikke noe å jobbe for å få til. Så i år blir jeg og mine barn på et eget sted, og han og barna hans og deres mor ( de er ferdig med hverandre altså) sammen. Det jeg sa til de i går var at " takk for at jeg får vite dette nå, fordi da rekker jeg 2 lønninger før jul siden jeg må kjøpe gaver til min familie og maten vår selv, så regner jeg med at dere hjelper pappa med hans ting siden han får lønn den 30, altså kun 1 lønn før jul."

Men det var godt med en forklaring og en  takk for at du leste denne utblåsingen

Hadde man vært glad i barna hadde kanskje det første man tenkte vært 

"Hva? Dette klarer jeg ikke forstå. Jeg elsker dere som mine egne barn! Hjertet mitt føles som det forsvinner og jeg får ikke puste. Dere betyr så mye for meg, hva kan jeg gjøre for å beholde dere i livet mitt?"

Noe sånt...

Men det første du tenker på er deg selv, hvordan du skal klare denne jula. Tror nok mye av forklaringen ligger her.

Jeg skjønner det er kjipt, men altså... jeg har en slik giftig person i livet mitt som tenker på seg selv før noen andre. Men personen ser det ikke selv.

Jeg kan ta feil, men min erfaring påvirker min teori sterkt. Beklager om jeg tar feil! Tar jeg feil så synes jeg det hele er fryktelig rart og jeg tenker at du burde sette deg ned med dem og høre på hva de har å si.

Endret av loveli
Gjest StoryOfMyLife
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alså.. Her ligger det mye bak. Du er nok ikke så uskyldig som du skal ha det til. 

Ungene har satt ned foten. Nok er nok. Og det er helt i orden! 

Jeg kjenner steforeldre som er bedre foreldre for barna enn de biologiske og jeg kjenner steforeldre som er de største egoistene jeg noen gang har møtt. 

Men når stebarna setter ned foten på denne måten må du ha vert en negativ person i livet deres. Også barna dine, da de ikke ønsker å møte dem heller. 

Jeg synes det er bra mannen stiller opp for sine barn, for det er flere av de som ikke gjør det og kun hører på stemoren. 

Du har nok lagt denne suppa helt selv.

Rart med tanke på at fe frem til i dag eller i går har kalt meg mamma, den ene av de ville at jeg ø faren skulle være med han og kjæresten på ferietur. 

Skrevet

Mener du at det blir skilsmisse for evig og alltid fordi barna ikke vil feire jul med deg? Det er jo kjemperart! Det er vel ikke ENTEN felles julekos ELLER skilsmisse?

Dere kan feire jul som vanlig, så får barna nekte å komme.

Du og dine barn kan feire jul med din familie.

Skilsmisse er da ikke løsningen på dette liksom, herregud for et drama? 

Anonymkode: 3dfa0...2ba

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, StoryOfMyLife skrev:

Rart med tanke på at fe frem til i dag eller i går har kalt meg mamma, den ene av de ville at jeg ø faren skulle være med han og kjæresten på ferietur. 

Kan være mange grunner til dette. 

Kanskje du har blitt kaldt mamma for det er det de har blitt opplært til å kalle deg siden de var så små når du kom inn i livet deres. 

Kanskje de ville ha med faren på ferietur, men du måtte være med du også. 

Her hadde jeg rygga kraftig og latt barna få den julen de ønsket. Og så snakket ordentlig sammen alle sammen etter jul. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kanskje du har blitt kaldt mamma for det er det de har blitt opplært til å kalle deg siden de var så små når du kom inn i livet deres. 

Her hadde jeg rygga kraftig og latt barna få den julen de ønsket. Og så snakket ordentlig sammen alle sammen etter jul. 

Det hadde ikke jeg gjort. Hvis de såkalte barna som nå er godt voksne oppfører seg så dårlig hadde jeg ikke gjort en eneste tilpasning til dem. Og hvis min mann hadde valgt bort meg over voksen barn som oppfører seg som troll hadde jeg med glede begynt mitt nye liv uten mannen og hans voksne barn.

Anonymkode: 1c42b...199

• Liker 2
Skrevet

Her er det skjedd noe som ikke er formidlet til deg tenker jeg. Kan mannen din ha slått en plate i barna av en eller annen grunn, for deretter å formidle reaksjonen fra barna til deg på en slik måte at de virker totalt avvisende?

Voksne folk som har hatt steforeldrene i livet sitt i mange år, snur ikke ryggen til på denne måten og nekter å kommunisere, med mindre det er skjedd noe helt spesielt. 

• Liker 3
Gjest StoryOfMyLife
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har en mamma, og jeg har hele tiden sagt at jeg er ******( altså navnet mitt) men de valgte selv. Faren har vært med de på flere ferieturer så det er ikke der det ligger heller. Ja de skal få de julen de vil, sammen med sin mor og sin far, uten meg og min familie, Jg bryr meg om de men når det ble sånn dette året..... jeg klarer ikke jatte med de mer. Jeg har taklet en del fra de og så var det blitt bra, jeg har vært med på å betale de dyre gavene de har fått til alle tider, men nå er det nok.

Gjest StoryOfMyLife
Skrevet
43 minutter siden, Ulven skrev:

Her er det skjedd noe som ikke er formidlet til deg tenker jeg. Kan mannen din ha slått en plate i barna av en eller annen grunn, for deretter å formidle reaksjonen fra barna til deg på en slik måte at de virker totalt avvisende?

Voksne folk som har hatt steforeldrene i livet sitt i mange år, snur ikke ryggen til på denne måten og nekter å kommunisere, med mindre det er skjedd noe helt spesielt. 

Jeg ringte akkurat moren deres for å snakke med henne om noe har skjedd men også for henne kom dette overraskende, Det er ikke mer enn 2 uker siden de var ute å så etter julegave til meg sammen

Skrevet
1 minutt siden, StoryOfMyLife said:

Jeg ringte akkurat moren deres for å snakke med henne om noe har skjedd men også for henne kom dette overraskende, Det er ikke mer enn 2 uker siden de var ute å så etter julegave til meg sammen

Har du snakket med barna selv?

Gjest StoryOfMyLife
Skrevet
57 minutter siden, loveli skrev:

Hadde man vært glad i barna hadde kanskje det første man tenkte vært 

"Hva? Dette klarer jeg ikke forstå. Jeg elsker dere som mine egne barn! Hjertet mitt føles som det forsvinner og jeg får ikke puste. Dere betyr så mye for meg, hva kan jeg gjøre for å beholde dere i livet mitt?"

Noe sånt...

Men det første du tenker på er deg selv, hvordan du skal klare denne jula. Tror nok mye av forklaringen ligger her.

Jeg skjønner det er kjipt, men altså... jeg har en slik giftig person i livet mitt som tenker på seg selv før noen andre. Men personen ser det ikke selv.

Jeg kan ta feil, men min erfaring påvirker min teori sterkt. Beklager om jeg tar feil! Tar jeg feil så synes jeg det hele er fryktelig rart og jeg tenker at du burde sette deg ned med dem og høre på hva de har å si.

Det var også noe jeg har sagt flere ganger til de at jeg er veldig glad i de men det er noe som ligger bak så jeg ble såret spesielt siden de sitte å forlangeer dyre gaver, enda de er voksne, og tross alt har jeg brukt alle pengene mine på felles konto mens de knapt gidder å gjøre en dritt

Gjest StoryOfMyLife
Skrevet
1 minutt siden, Ulven skrev:

Har du snakket med barna selv?

Jepp, og de er klare på at der er moren deres og de som skal feire med faren, noe  som var planen hele tiden som vært eneste år mens jeg i år plutselig ikke er ønsket der

Skrevet

Er det felles barn i denne suppa her? 

Anonymkode: 5b96b...68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...