Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok... jeg var utro i desember i fjor. Var hos gynekolog forrige uke og fikk i dag beskjed om at jeg har fått påvist klamydia. 

Greia nå er det at jeg ikke har lyst til å innrømme ovenfor partner at jeg har vært utro, fordi.... for 2 år siden tok jeg han i å være utro mot, da hadde han hatt ett forhold bak min rygg i 1 år. Jeg valgte til slutt å tilgi og å fortsette forholdet, men på en annen side så ble jeg ett annet menneske og begynte å dra mer ut på byen, chatte med menn på tinder men møtte de aldri ( bortsett fra denne ene her da), så jeg hadde en litt sånn opprørsperiode før jeg da roet meg ned og forsonet meg med alt før nyttår. 

Nå er det sånn at hverken jeg eller han har noen symptomer eller plager. Men så leser jeg jo at klamydia mange ganger aldri gir noen symptomer. 

jeg ser for meg forskjellige scenarioer. Enten: 

* han ble smittet av elskerinna for over 2 år siden nå og ingen av oss vet at vi har hatt klamydia siden da. 
* Jeg ble smittet av han jeg hadde sex med i desember i fjor. 
* Eller at partner har vært utro igjen og smitten er ny. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette her. Hvis han tester seg og er positiv, har vi ikke noe bevis på hvem som tok med smitten. Men tester han seg og er negativ da er det jo helt klart at det er jeg som har ligget med en annen. 

hva skal jeg gjøreee ? 

Anonymkode: 27371...665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortjent.

Uansett, han må teste seg. Du kan gjøre han steril hvis ikke.

Anonymkode: 13d88...7a3

• Liker 23
Skrevet

Karma is a bitch!

Anonymkode: f596d...2e0

• Liker 15
Skrevet

Kan ikke dere to drittsekker bare forbli single?

Anonymkode: be83a...ba8

• Liker 20
Skrevet

Hvis du klarte å tilgi ham, burde han egentlig også klare å tilgi deg. Kanskje kan det gjenopprette en slags balanse mellom dere at han får vite om din utroskap også. Han valgte å være utro og en konsekvens av det er at ikke bare ble din tillit til ham ødelagt, men også din lojalitet. 

Det er nok mange som ikke klarer, eller ønsker, å være helt lojale i etterkant av utroskap. Selvsagt er du alene ansvarlig for dine egne handlinger, samtidig som det er veldig forståelig at du handlet som du gjorde.  

Anonymkode: 3740b...9bc

• Liker 13
Skrevet

For det første ville jeg sendt mld til han du har hatt sex med fra tinder, be han teste seg. Hvis han har klamydia og har gitt dette videre til deg så har du fortjent det.. men, du må også være ærlig med partneren din, og be han teste seg også. 

I og med at han har vært utro, så er det ikke synd på han heller, var jo i utgangspunktet han som "starta", men derfor er det litt viktig å vite hvor denne smitten kommer i fra sånn at en får behandlet dette og stoppet det fra å bli spredt videre.

Jeg kan forstå hvorfor du valgte å gjøre som du gjorde, men det beste hadde vært om du hadde heller forlatt partnern din i første omgang, en gang utro alltid utro. 

Anonymkode: 8693c...a63

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du klarte å tilgi ham, burde han egentlig også klare å tilgi deg. Kanskje kan det gjenopprette en slags balanse mellom dere at han får vite om din utroskap også. Han valgte å være utro og en konsekvens av det er at ikke bare ble din tillit til ham ødelagt, men også din lojalitet. 

Det er nok mange som ikke klarer, eller ønsker, å være helt lojale i etterkant av utroskap. Selvsagt er du alene ansvarlig for dine egne handlinger, samtidig som det er veldig forståelig at du handlet som du gjorde.  

Hei og takk for svar. Jeg vet at han kommer til å tilgi meg. Han vet nemlig at jeg var på en tinder date i min opprørsperiode, men jeg fortalte aldri at jeg hadde sex med fyren. Egentlig mest fordi at jeg følte jeg hadde sunket såååå lavt å bere dratt på date og hatt one night stand. Jeg var helt ødelagt etter å ha funnet ut av utroskapen hans fordi jeg er ekstrem lojal når jeg er i ett forhold. 
De første månedene etter at jeg fant ut at han var utro hverken sov eller spiste jeg på 3 mnd. Jeg gikk ned 8 kg de 3 første ukene. Ikke for å unnskylde det jeg har gjort, men for å forklare min sinnstilstand i den perioden. 

Nå er jeg forberedt på å fortelle at jeg hadde sex med fyren, og å legge meg flat. Men det er sååå vanskelig. Skulle helst hatt en måte å unngå det på. 😩

tenkte at jeg først skal ringe han jeg hadde sex med i fjor og fortelle han at jeg har fått påvist klamydia. Og hvis han ikke har klamydia da betyr det at det er typen som har ligget med noen, og jeg kommer selvfølgelig ikke til å lage noe helvete fordi «han», liksom har tatt med klamydiaen, men da slipper jeg hvertfall å fortelle at jeg hadde sex med fyren på den daten. 

ts 

• Liker 5
Skrevet

Har jo et valg til:

Ta kuren, ha masse sex med samboer og test deg for om du har blitt smittet igjen.

Da vet du iallfall om han har det eller ikke.

Anonymkode: 224f5...c98

• Liker 12
Skrevet

Synes det er rart at du skal ha hatt klamydia helt siden desember i fjor. Såvidt jeg vet, så «ordner» kroppen opp selv etter en stund, eller så blir den borte av andre antibiotika-kurer. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jo et valg til:

Ta kuren, ha masse sex med samboer og test deg for om du har blitt smittet igjen.

Hahahaa det var jo smart 😂 Men dette vil jo ta veldig lang tid. Altså jeg skal ta kuren i 1 uke nå. Og så må jeg på kontroll etter 8 uker. Det vil si at det vil ta 8 uker til jeg får vite om jeg er kvitt klamydiaen helt eller ikke. Og det betyr da at typen må gå 2 mnd med klamydia hvis han har det. 
uuuufff. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 😩

ts 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tenkte at jeg først skal ringe han jeg hadde sex med i fjor og fortelle han at jeg har fått påvist klamydia. Og hvis han ikke har klamydia da betyr det at det er typen som har ligget med noen, og jeg kommer selvfølgelig ikke til å lage noe helvete fordi «han», liksom har tatt med klamydiaen, men da slipper jeg hvertfall å fortelle at jeg hadde sex med fyren på den daten

Du skjønner at du sannsynligvis har smittet han du hadde sex med, så med mindre typen din har vært utro på nytt, så har han fu hadde sex med klamydia. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jo et valg til:

Støtter denne, god idé og noe du kan prøve ut før du bestemmer deg for hva du gjør videre. 2 måneder med klamydia kan vel ikke gjøre noen steril, vel...? Snakker man ikke da om år? Eller tar jeg helt feil? Noen som arbeider i helsevesenet her som vet?

Skrevet
4 minutter siden, Sokkar skrev:

Du skjønner at du sannsynligvis har smittet han du hadde sex med, så med mindre typen din har vært utro på nytt, så har han fu hadde sex med klamydia. 

Hæ? Nå skjønte jeg ikke. 
altså enten så har typen min blitt smittet av elskerinna for over 2 år siden, smittet meg, og så jeg smittet han jeg hadde sex med i fjor. Eller så har han jeg hadde sex med i fjor smittet meg og så jeg smittet typen. Eller så har typen vært utro igjen etter nyttår og smittet meg. 

ts 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ? Nå skjønte jeg ikke. 
altså enten så har typen min blitt smittet av elskerinna for over 2 år siden, smittet meg, og så jeg smittet han jeg hadde sex med i fjor. Eller så har han jeg hadde sex med i fjor smittet meg og så jeg smittet typen. Eller så har typen vært utro igjen etter nyttår og smittet meg. 

ts 

Jepp. Helt riktig oppsummert 😊 men jeg ser ikke hvorfor du ikke skal ha rett til å reagere dersom typen din har vært utro igjen...? 

Skrevet
31 minutter siden, hysjteria said:

Synes det er rart at du skal ha hatt klamydia helt siden desember i fjor. Såvidt jeg vet, så «ordner» kroppen opp selv etter en stund, eller så blir den borte av andre antibiotika-kurer. 

Det gjelder dessverre ikke for alle som går med klamydiasmitte, for enkelte sitter smitten i kroppen i årevis, og det er gjerne de som får senskader som tette eggledere eller sædledere og andre komplikasjoner som fører til sterilitet eller vansker med å få barn senere.
"En stund" kan også variere mellom måneder og år.

Skrevet
7 minutter siden, Sokkar skrev:

Jepp. Helt riktig oppsummert 😊 men jeg ser ikke hvorfor du ikke skal ha rett til å reagere dersom typen din har vært utro igjen...? 

Nei kanskje jeg formulerte meg feil. Altså jeg kommer selvfølgelig til å reagere men jeg kommer ikke til å lage ett helvete sånn som jeg gjorde første gangen. Forrige gang var så traumatiserende for meg at jeg nå ikke kommer til å ta utroskap så innpå meg lenger. Kanskje det bare gjelder med han jeg er sammen med nå, at jeg på en måte ikke blir såret lenger, siden han den gang sviktet meg på det groveste. 
men kan hende om jeg blir sammen med noen andre at jeg igjen vil reagere sterkt på utroskap. 
jeg vet ikke... etter sviket hans føler jeg meg ikke den samme lenger. Føler at jeg har blitt likegyldig til forhold og kjærlighet. 
😩

Skrevet

Fortjent, men fortjent for han også at du var utro. Hvis han tar deg for det kan du si at du tok igjen for det han gjorde mot deg og nå kan han få kjenne hvordan ett sånt svik føles. Du må behandle deg og jeg ville ikke hatt sex med typen før han har testet seg, man kan bli steril om man har klamydia lenge og du vil ikke risikere det bare for å ikke fortelle han at du har vært utro

Anonymkode: 7e6c6...17d

• Liker 2
Skrevet

Hvis han har det, skyld på han og nekt for alt 

Anonymkode: 7e6c6...17d

Skrevet

Like patetisk og fæl som typa de, du, ts. Tenk å ønske en annen person så vondt dom du påstår du hadde. Du kaller det tilogmed traumatisk, men å gjøre akkurat det samme mot en på bryr deg om har du null problem med. 

Anonymkode: cbd15...9cd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...