Gå til innhold

Noen som jobber i offentlig tilsyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mattilsynet, arbeidstilsynet, denslags. Hvilken bakgrunn har du? Trives du? Hva liker du best (og minst) med jobben? Hvordan er fordelingen mellom kontorarbeid/saksbehandling og det praktiske rundt befaringer og inspeksjoner? Var det vanskelig å få jobben?

Anonymkode: bdb2d...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jurist :) 

Anonymkode: 5124b...672

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jurist :) 

Anonymkode: 5124b...672

Nå lurte jeg vel mest på hvordan det er å jobbe der, men takk 😛

Anonymkode: bdb2d...6c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det, gjør ikke det nå. Er veterinær, og jeg har jobbet i Mattilsynet. Det var ikke vanskelig å få jobben, men jeg vet det er vanskeligere nå (dette er noen år siden). Jeg likte godt at miljøet var tverrfaglig og godt. Jeg hadde stor grad av frihet, og kunne stort sett legge opp dagene mine selv, med en passende blanding med kontor og inspeksjoner. Noen veldig tunge saker, selvsagt, men utenom det var det mange fine møter med bønder. Mulighet til å jobbe med mange fagområder (jeg jobbet på et lite kontor), med mye faglig utvikling. Jeg likte også godt at det var endel kjøring, fikk sett meg om og slappet av bak rattet mellom inspeksjonene. 
Det jeg likte minst var vel de ekstremt tunge dyrevernssakene (selv om det på ett vis nok var der jeg utgjorde den største forskjellen), og at byråkratiet tidvis kan være tungrodd. Jeg skulle også gjerne hatt en mer strukturert opplæring da jeg startet, men det tror jeg de har bedret nå. 

Anonymkode: 74f34...f97

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...