Ambi Skrevet 2. august 2005 #1 Skrevet 2. august 2005 Huttetu, jeg fryser!! Er'e rart salget av charterturer til sydlige strøk går så det griner? Jeg blir så skuffa og lei meg når våre sårt tiltrengte 2-3 ukers sommerferie - tilbrakt i gamlelandet - består av dag etter dag med 13-14 grader og overskya vær... I BESTE fall! Eller så pissregner det... Hvor ble de lange varme sommerdagene av? Det deilig varme badevannet? Og de lange varme sommernette da vi satt ure hele natta og drakk vin og snakket sammen til sola gikk opp? Syns det er sånn hvert år, jeg.... Tar 3 uker i varme strøk til høsten - og heretter kaster jeg ikke bort dyrebar ferietid i dette kulde-landet!! Er'e bare meg eller ? Ambi
Gjest Ananas Skrevet 2. august 2005 #2 Skrevet 2. august 2005 Jeg for min del er dritt lei sol fra skyfri himmel og plagsom varme og ønsker høstkulda velkommen
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #3 Skrevet 3. august 2005 Vi får prøve å se det eksotiske i det å bo så langt mot nord, og ikke alltid sammenligne oss med land lengre sør temperaturmessig... Men det er svært forståelig at nordmenn valfarter til syden i store saueflokker... det er jo uheldigvis slik virker det som, at temperaturen og særlig sola har en god innvirkning på humøret og psyken, og at vi blir gladere når det er fint vær.
Fauna Skrevet 3. august 2005 #4 Skrevet 3. august 2005 Savner også de varme sommernettene, men hadde heldigvis en uke i Tyrkia med lange varme kvelder Ikke har vi skikkelig vinter og ikke har vi en god varm sommer heller.. Er det rart vi reiser til andre land så snart vi får sjansen?!
aline Skrevet 3. august 2005 #5 Skrevet 3. august 2005 denne uka kan jeg vel si meg enig i at det bare har vært 15 grader ute når jeg har lagt meg på kvelden, så det har jo vært nesten kaldt for noen. jeg er nettopp ferdig med tre uker ferie, ukene før ferien var det knallvær, blå himmel stort sett døgnet rundt, strålende sol hver dag, 30+ i skyggen til langt på kvelden og forsøk på å sove i 27 grader på soverommet... første uka mi var likedan, helt nydelig. koste meg i parker og dro på stranda og badet, det var 24 grader i vannet så det var bare å kle av seg å gå rett ut. de to siste ukene mine var litt mer vekslene, det var litt skyer her og der, det var ikke hver dag jeg kunne sitte ute i solen, men flere dager i begge mine siste uker kunne jeg sitte i bare bikini og nyte solen (dog med noen avbrekk av en sky her og der). kveldene har også vært deilige, jeg har tuslet rundt i skjørt og singlet til jeg har gått å lagt meg og ikke hatt antydning til å kjenne kulde. denne uke derimot, min første uke på jobb, så har det regnet mye, det har vært kjøligere, selv om jeg langt ifra fryser i 14 grader pluss.... jeg har vært på østlandet, hvor har du vært? det har jo også litt å si. ser ihvertfall tilbake på tre deilig uker, brunfargen minner meg på at det var deilig, og det har vært mye bedre en det var i ferien min i fjor. tar likevel en tur til varmere strøk til vinteren, jeg vil nemlig ha både og, tre uker nå, fire uker i afrika til vintern og to uker i norsk sommer til sommern igjen.
vixen Skrevet 3. august 2005 #6 Skrevet 3. august 2005 Jeg for min del er dritt lei sol fra skyfri himmel og plagsom varme og ønsker høstkulda velkommen ← Du kan ikke si sånt!!
flowerpower Skrevet 3. august 2005 #7 Skrevet 3. august 2005 Jeg synes de ukene vi hadde i juli var helt topp! Når sola steiker er helsen min mye bedre enn ellers,- så JA jeg elsker varmen Og idag har jeg fått svar på flere leiligheter på Gran Canaria, så kanskje jeg får varme i vinter også
Gjest LoisLane Skrevet 3. august 2005 #8 Skrevet 3. august 2005 Er det rart vi reiser til andre land så snart vi får sjansen?! ← Kunne ikke ramle meg inn. Jeg holder meg i Norge. Alle årstider har sin sjarm, men en viss dose med sol og badevær må jeg nok ha. Det har jeg hatt i ferien, og gleder meg nesten litt til høstløv og stearinlys...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå