Gå til innhold

Amerikansk bedre enn britisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig greia med at folk syntes det er så grusomt at en vanlig norsk person har britisk aksent på engelsken? Jeg syntes britisk høres mye bedre ut en amerikansk. 

Jeg visste ikke at dette var en så stor greie og var veldig glad i å snakke engelsk (britisk) inntil noen sa at de syntes det hørtes så forferdelig ut, haha, de visste ikke at jeg snakket på den måten. 

Men hva er greia? 🤪😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britisk aksent er fa tusen ganger finere enn amerikansk! Uansett, snakk slik det er naturlig for deg, noen vil like det, noen vil ikke, uansett hva du gjør. 

Anonymkode: a143c...01e

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker best naturlige aksenter:) påtatt amerikansk, britisk, australsk etc «flinkis» engelsk hørtes falskt ut.

Anonymkode: cc0fe...ca8

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Britisk aksent er fa tusen ganger finere enn amerikansk! Uansett, snakk slik det er naturlig for deg, noen vil like det, noen vil ikke, uansett hva du gjør. 

Anonymkode: a143c...01e

Takk!! Håper jeg ser flere slike kommentarer 🎉

Skrevet

Fordi i de aller fleste tilfellene høres det ut som noen som virkelig ikke kan engelsk, prøver å snakke engelsk. Det er så overdrevet og kleint å høre på, spesielt når man hører norskaksenten. Jeg snakker amerikansk-engelsk. Det er naturlig og jeg er veldig god i det. Hadde vært noe annet med britisk. 

Anonymkode: 6f007...354

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, dancerchilli skrev:

Hva er egentlig greia med at folk syntes det er så grusomt at en vanlig norsk person har britisk aksent på engelsken? Jeg syntes britisk høres mye bedre ut en amerikansk. 

Jeg visste ikke at dette var en så stor greie og var veldig glad i å snakke engelsk (britisk) inntil noen sa at de syntes det hørtes så forferdelig ut, haha, de visste ikke at jeg snakket på den måten. 

Men hva er greia? 🤪😀

Har aldri hørt noen si det er grusomt. Personlig synes jeg britisk-engelsk er veldig mye mer elegant enn amerikansk.

Det begynner å bli noen år siden jeg gikk på skolen, men det var britisk-engelsk vi lærte der.

Anonymkode: a9959...9c6

Skrevet

Jeg er motsatt. Jeg synes nordmenn som snakker amerikansk er så pinlig. 

Anonymkode: 64dcb...820

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro det er fordi de fleste av oss er mest vant til å høre amerikansk og at britisk derfor føles litt fremmed. 

Anonymkode: ee540...3a8

Skrevet

Jeg ELSKER britisk aksent! 

Anonymkode: 27623...728

• Liker 1
Skrevet

Synes det er finest å snakke engelsk med den aksenten man har, istedenfor å prøve å ta til seg en britisk eller en autralsk aksent. Det høres så pretensiøst og falskt ut. Engelsk med norsk aksent, som f.eks. Sigrid, Aurora osv snakker høres best og mest naturlig ut. Jeg bor i Storbritannia, og får alltid høre at jeg har fin aksent. Snakker "rett frem" engelsk med norsk aksent, med sikkert litt britiske tonefall innimellom da jeg har bodd her i mange år. Hadde aldri falt meg inn å prøve å legge om til full britisk. 

Anonymkode: 8936e...021

Skrevet

Jeg snakker norsk-engelsk.

Hai håw arr ju.

Skrevet

Vist den mest utbredte engelsken du hører oftest også er den du synes er finest, så snakker du gjerne den engelsken. 

Ser virkelig ingen grunn til at det skal være pinling å høre nordmen snakke noe annet en britisk-engelsk. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt noen si det er grusomt. Personlig synes jeg britisk-engelsk er veldig mye mer elegant enn amerikansk.

Det begynner å bli noen år siden jeg gikk på skolen, men det var britisk-engelsk vi lærte der.

Anonymkode: a9959...9c6

Ja, for det er nettopp det, at vi lærer jo britisk engelsk og skal øve på uttale, og noen øver mer enn andre 🤪 

jeg har hørt flere si det, og hører bare flere og flere si det hehe.. men godt jeg ikke er alene!

Skrevet

Brtisk engelsk er jo så fint :hjerte: Jeg lærte også bristisk engelsk på skolen, var gift med en brite i mange år, og har arbeidet i et amerikansk oljeselskap med engelsk som arbeidsspråk i flere år. Har bare fått positive tilbakemeldinger :) 

Synes også det er et pluss når jeg ser britiske/skotske/irske serier på tv/netflix etc, er så mye kjekkere med disse språkene/dialektene man hører der enn amerikansk språk. Samme med musikk, elsker britisk aksent f.eks type mann med gitar sang m.m 

Anonymkode: e9709...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...