AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Hei, dette er mitt andre svangerskap og jeg er i uke 24. Jeg merker mye mer at jeg er gravid nå. Jeg får kjempevondt inni hoftene eller inne ved lysken (hele shorts området) når jeg sover om natten. Jeg kan ikke ligge på ryggen eller magen, så må derfor ligge på sidene og jeg synes det gjør så vondt 😕 Det er fint i begynnelsen, men når jeg våkner om natten eller på morgenen har ejg så vondt at jeg ikke orker å ligge lenger.. Jeg sover med pute mellom bena, og det hjelper litt.. Men nå gjør alt bare vondt. Hva hjelper?? 😕 jeg er lei. Anonymkode: 0373e...7a8
Skogkløver Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Å føde.... Du kan eventuelt ta en tur til manuellterapaut for å se om det er noen låsninger eller spenninger som kan løses opp. Jeg fikk beskjed at bekkenet mitt var så ustabilt på grunn av bekkenløsning at det ikke var noe annet å gjøre enn å holde ut. En pute i ryggen, en mellom beina og en under magen hjelper litt, men det er et helvete å snu seg eller komme seg ut av sengen for å gå på do....
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Jeg sliter også med at jeg får veldig vondt i hoftene når jeg må ligge på siden hele tiden. Men, det er lov å ligge delvis å ryggen. Å ligge helt flatt på ryggen skal man unngå (over tid, noen minutter går helt fint så lenge man føler seg helt fin). Men det går an å ligge delvis vridd over. Jeg har en pute bak ryggen (bruker ammeputen fra sist), og lener meg mot den, så ligger jeg omtreng i 45 grader. Det hjelper en del for å avlaste. Å sove delvis sittende går også an, støtter opp med puter og halvveis sitter og sover i sengen når alt bare er vondt og jeg blir gal av å skulle ligge på siden. Anonymkode: f9e24...3d7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter også med at jeg får veldig vondt i hoftene når jeg må ligge på siden hele tiden. Men, det er lov å ligge delvis å ryggen. Å ligge helt flatt på ryggen skal man unngå (over tid, noen minutter går helt fint så lenge man føler seg helt fin). Men det går an å ligge delvis vridd over. Jeg har en pute bak ryggen (bruker ammeputen fra sist), og lener meg mot den, så ligger jeg omtreng i 45 grader. Det hjelper en del for å avlaste. Å sove delvis sittende går også an, støtter opp med puter og halvveis sitter og sover i sengen når alt bare er vondt og jeg blir gal av å skulle ligge på siden. Anonymkode: f9e24...3d7 Har lagt meg på ryggen noen ganger bare for å hvile litt, men det du nevner høres ut som et fint alternativ, det kan jeg prøve! Kan se for meg det hjelper litt på skuldrene også.. Har prøvd sittende soving, jeg har sånn stor hotellpute også, men føler jeg glir nedover i senga av det, jeg får prøve meg frem fordet, plutselig finner jeg noe 6 minutter siden, Skogkløver skrev: Å føde.... Du kan eventuelt ta en tur til manuellterapaut for å se om det er noen låsninger eller spenninger som kan løses opp. Jeg fikk beskjed at bekkenet mitt var så ustabilt på grunn av bekkenløsning at det ikke var noe annet å gjøre enn å holde ut. En pute i ryggen, en mellom beina og en under magen hjelper litt, men det er et helvete å snu seg eller komme seg ut av sengen for å gå på do.... Føde ja.. 😂 Selvsagt. Jeg hadde faktisk noe bekkenløsning eller låsing etter fødsel sist, det var først da jeg fikk problemer. Men kanskje høre med en sånn person fordet. Jeg får bare bygge opp tårnet og prøve. Kan det hjelpe å gå turer? (asfalt, for jeg er livredd for å gå i skogen alene) Anonymkode: 0373e...7a8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har lagt meg på ryggen noen ganger bare for å hvile litt, men det du nevner høres ut som et fint alternativ, det kan jeg prøve! Kan se for meg det hjelper litt på skuldrene også.. Har prøvd sittende soving, jeg har sånn stor hotellpute også, men føler jeg glir nedover i senga av det, jeg får prøve meg frem fordet, plutselig finner jeg noe Føde ja.. 😂 Selvsagt. Jeg hadde faktisk noe bekkenløsning eller låsing etter fødsel sist, det var først da jeg fikk problemer. Men kanskje høre med en sånn person fordet. Jeg får bare bygge opp tårnet og prøve. Kan det hjelpe å gå turer? (asfalt, for jeg er livredd for å gå i skogen alene) Anonymkode: 0373e...7a8 For meg er det å gå noe som gjør alle bekkenproblemer verre, dessverre... Det er ganske vanlig, og det blir ofte frarådet å gå mye om man har bekkenløsning/låsningsplager. Men du kan jo prøve, og se hvordan det funker for meg. Anonymkode: f9e24...3d7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det å gå noe som gjør alle bekkenproblemer verre, dessverre... Det er ganske vanlig, og det blir ofte frarådet å gå mye om man har bekkenløsning/låsningsplager. Men du kan jo prøve, og se hvordan det funker for meg. Anonymkode: f9e24...3d7 Jeg skal være ærlig, jeg gikk en del turer tidligere i svangerskapet, og de siste gangene jeg gikk (var i uke 16,17 ca) kjente jeg at jeg fikk masse smerter og jeg sleit til slutt med å løfte bena uten at det gjorde vondt. Tenkte kanskje at det vil bli bedre, men den gang ei.. Anonymkode: 0373e...7a8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Høres ut som bekkenløsning, ja. For all del ikke gå masse tur, det gjør vondt verre. Litt av alt er koden til bekkenplager, kort liten gåtur, sitte litt, ligge litt, endre stilling ofte. Sykling gir lite utslag i bekkenet og er mer behagelig enn å gå. Jeg kjøpte den bbhugme gravidputa, det hjalp masse på natten. Viktig å få løftet benet helt ned til ankelen. Og for å gjøre det lettere å snu seg, et dobbelt lag med noe glatt stoff under rumpedelen i senga. Anonymkode: e545b...3b7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Jeg ELSKER Bbhugme-puta mi. Jeg hadde ikke klart å ligge med pute kun mellom bena og anklene, jeg må få opp overkroppen også. Da slipper jeg den vridningen i korsryggen, og jeg får støttet magen. I tillegg sitter jeg mye gjennom dagen, men må gå litt innimellom. Fram til nå har jeg gått til/fra jobb, det er ca 350-400 meter i strekk, samt litt på jobb. Resten av dagen har gått til å sitte. Da har jeg hatt lett ubehag, men ikke noe jeg ikke overlever. Jeg er gjerne kjempefin på mandager, for da har jeg sittet mye stille gjennom helgen. Anonymkode: 350c4...f97
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lagt meg på ryggen noen ganger bare for å hvile litt, men det du nevner høres ut som et fint alternativ, det kan jeg prøve! Kan se for meg det hjelper litt på skuldrene også.. Har prøvd sittende soving, jeg har sånn stor hotellpute også, men føler jeg glir nedover i senga av det, jeg får prøve meg frem fordet, plutselig finner jeg noe Føde ja.. 😂 Selvsagt. Jeg hadde faktisk noe bekkenløsning eller låsing etter fødsel sist, det var først da jeg fikk problemer. Men kanskje høre med en sånn person fordet. Jeg får bare bygge opp tårnet og prøve. Kan det hjelpe å gå turer? (asfalt, for jeg er livredd for å gå i skogen alene) Anonymkode: 0373e...7a8 Ulendt terreng er bedre enn asfalt! Finnes det ingen turveier i nærheten hvor det går folk titt og ofte? Anonymkode: 96c78...870
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Vil anbefale bb hug me gravidpute. Dyr, men jeg sover med den hver natt. Anonymkode: 228cf...689
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 Som de andre her skriver, bb hug me pute!! Hadde det akkurat som deg ts da jeg var gravid med nummer to, og den puta reddet nettene! Verdt hver krone, bruker den fremdeles lykke til! Anonymkode: de8c8...e87
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ulendt terreng er bedre enn asfalt! Finnes det ingen turveier i nærheten hvor det går folk titt og ofte? Anonymkode: 96c78...870 Ulendt terreng er anbefalt ved alt av ryggproblemer, men IKKE ved bekkenløsning! - Triggerpunktsmassasje av setet vil hjelpe. Gå til kiropraktor eller naprapat å få det, eller bruk liten ball eller foamroller. - Øvelse: ta en strikk rundt begge ben over knærne. Bøy i knær og gå sidelengs frem og tilbake over gulvet. 3 x 1 minutt per dag. - Tøy: stå opp. Ta den ene foten over motsatt kne, og bøy deg fremover, slik at siden av setet/hofte strekkes. Anonymkode: 4bca3...279
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #13 Skrevet 10. november 2020 Kan også tipse om at med bbhugme kan du knyte den som en smultring, og så kan du ligge på magen med magen ned i hullet Greit å ha som alternativ når alt annet er vondt, og man bare MÅ få ligge litt annerledes en stund. Anonymkode: f9e24...3d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå