AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Blir man sett ned på av barnehagepersonell, helsestasjon og andre foreldre f.eks.? Hvis man både er mor og karrieremenneske. Anonymkode: 1dac6...72b
Mynlen Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Da får man gjerne det spørsmålet ingen stiller fedre som jobber så mye, «hvorfor fikk du barn når du ikke vil være sammen med dem?» 8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Jeg vet ikke. Jeg er bare student og faren får mye ansvar og jeg prøver å styre enda mindre enn jeg gjør. Bare fordi jeg synes det er viktig at begge har en viss kontroll over hverdagen til barnet. Hvis andre ser ned på meg pga det er det trist. For oss er det nok helt greit at barnet er vant at begge foreldre kan ta over ansvaret raskt. Tenkte å gjøre det samme når jeg begynner å jobbe. Anonymkode: b0705...ea1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Det er bra at noen velger å prioritere karrieren selv om de har barn, synes jeg. Jeg er en av de, har to barn 50-50. Eksmannen stiller veldig mye opp, vi samarbeider godt. Anonymkode: 1dac6...72b 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Jeg vil anta det kommer en del spørmål ja. Selv jobber jeg 70% kveld, så det er stort sett mannen min som har tatt seg av alt som skjer på fritiden. Han har flere ganger fått spørsmål om han er alenefar.... Og folk har blitt oppriktig overasket når jeg har dukket opp på kamper/oppvisninger/dugnader. Men ikke la det stoppe deg! Jeg er veldig glad for at mannen min kan ta seg av alt hverdagsstyret som så mange damer virker å være alene om. Anonymkode: dd87c...dd3 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Og man lurer på hvorfor så mange skiller seg.... Anonymkode: b0705...ea1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og man lurer på hvorfor så mange skiller seg.... Anonymkode: b0705...ea1 Ikke Fordi man jobber mye, men en liten grad av eierskap til forholde man står i. Kona har jobbet mye i alle år, ikke vært en problemstilling for oss. Men skal sies at hun setter seg i ned foran TV når henne først er hjemme🙂 Anonymkode: d65ce...ccf
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke Fordi man jobber mye, men en liten grad av eierskap til forholde man står i. Kona har jobbet mye i alle år, ikke vært en problemstilling for oss. Men skal sies at hun setter seg i ned foran TV når henne først er hjemme🙂 Anonymkode: d65ce...ccf Jeg tenkte at det ikke er rart det blir brudd når kvinner får på seg så mye ansvar og forventninger som ikke lar seg kombinere. Det er forventning at man skal forsørge seg selv og barna. Men det er vanskelig uten full stilling. Samtidig forventer man at moren stiller og har ansvar for alt og barn har korte dager i barnehagen. Det går jo ikke opp. Anonymkode: b0705...ea1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Kan du ikke spørre barna hva de synes om det i stedet? Anonymkode: cb7b0...d82
Carrot Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 I så fall er jeg en av de som tenker at du bør på linje med en far som jobber mye prioritere å delta i barnas våkentid og så jobbe når de sover. Dette har vi gjort uten at noen har uglesett oss av den grunn og det har fungert helt fint.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 Burde jo ikke bli uglesett, så lenge barna blir tatt godt vare på. Er kanskje litt verre å ivareta parforholdet når man jobber mye, men spiller vel ingen rolle om det er hun eller han. Kjenner et travelt par med tre barn og egen bedrift. De jobber mye, men følger opp alle barna. Hun drar tidlig på jobb, han tar ungene. Hun drar hjem til vanlig tid. Han drar ofte tilbake på jobb om kvelden. Anonymkode: dceab...131
Gjest kriwin80 Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 Hvis det var et kortvarig problem (type: jeg ble uplanlagt gravid rett etter at jeg startet min egen bedrift og nå må jeg bare få ting opp å gå før jeg kan trappe ned til normal arbeidsmengde) så hadde jeg ikke tenkt noe på det. Hvis det derimot er permanent så ville jeg nok lurt litt på når du egentlig ser ungen din. Om du jobber inn ekstra på kvelden når ungen har lagt seg er det selvfølgelig langt bedre enn om du jobber lange dager og kommer hjem når barnet legger seg. Må også påpeke at for min del gjelder dette BEGGE kjønn.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 Det er bare fedre som får lov til alt, mens mødre må være perfekte. Anonymkode: 3d2e4...e09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå