Gå til innhold

Sønn på 10 år som kun tisser i sengen hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, så tisser guttungen kun i sengen hjemme. Og dette er stort sett hver dag. Jeg kan vekke han for å ta han på toalettet to ganger om natten, likevel tisser han i sengen. Tidligere gikk han på medisinen minirin som hjalp, men pga ekstrem hodepine sluttet han på denne. Han tisser ikke i sengen hos andre.. da går han på do selv om natten. Forstår ikke helt hvorfor han gjør det hjemme. Har begynt å lure på om det er psykisk, men jeg forstår ikke helt hvorfor kun hjemme.

Både far og jeg var sengevætere til vi var 13 år. 

Anonymkode: 6bd30...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tisser han aldri på do når han er hjemme? 

Anonymkode: 30e26...ddc

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min har aldri hatt uhell borte på overnatting. Tror det har noe med at han begrenser inntaket av væske til et minimum. Hjemme må jeg minne han på at han ikke må drikke for mye på kvelden. Han går på minerin, så har nesten ikke uhell på natt lengere. Han er 12,så håper han snart begynner å våkne når han må på do. 

Anonymkode: a5a68...87d

Skrevet

Du kan ikke prøve sånn sengevæting alarm? 

Anonymkode: f0f86...14f

Skrevet

Tipper han sover bedre og tyngre hjemme. På overnatting er han sikkert «mer på vakt» enn hjemme i egen seng.

Anonymkode: 7457a...f71

• Liker 8
Skrevet

Man slapper av og dermed sover dypere hjemme enn borte. Dette gjelder jo også barn. Så nok en enkel og grei forklaring. Selv tisset jeg på meg frem til 15 års alderen. Regner med dere vet hvorfor det er slik :)  Tissealarm fungerer ikke for alle, og i såfall ikke for de som sover dypt, da har de det med å tisse før de våkner av alarmen, så har søvnen blitt ødelagt for ingenting. Dette går jo over. Men klart det er mye jobb noen år når man har sengvætingsbarn.

Anonymkode: 6f76f...aac

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blir noen sengevætere? Er det nevrologisk? Fysisk? 

Anonymkode: 33971...6d6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tipper han sover bedre og tyngre hjemme. På overnatting er han sikkert «mer på vakt» enn hjemme i egen seng.

Anonymkode: 7457a...f71

Ja, det er nok sånn. Jeg var sengevæter som barn og frem til puberteten, da forsvant det nesten over natten. Hadde nok endel andre ting som foregikk som barn som ikke akkurat hjalp på problemet, men for meg var det først og fremst nevrologisk. Det ligger tydeligvis i familie, flere barn i familien har hatt samme problem. 

Anonymkode: 51c5f...ec3

Skrevet

Jeg var sengevæter til jeg var 12. Vi prøvde sånn alarm til 9 åringen nå, hadde ikke troa da han ikke har hatt noen tørre netter. Etter 14 dager var han helt tørr. Anbefales! 

Anonymkode: 92c04...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...