AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Kunne du blitt sammen med en person som tidligere har mobbet folk? Tenker ikke på en som har mobbet deg (tror de fleste ville styrt unna å bli sammen med sin egen mobber), men en person som har mobbet andre før? Eller ville du styrt unna om daten fortalte om en fortid som tidligere mobber? Jeg ville styrt unna. Anonymkode: d7298...552
Bamseklemmer Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Jeg ville gitt personen en sjanse, å være dømmende for noen som ber om tilgivelse er ikke så mye bedre enn å være en mobber🙄 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Jeg ville gitt personen en sjanse, å være dømmende for noen som ber om tilgivelse er ikke så mye bedre enn å være en mobber🙄 Man må ikke dømme en mobber for å ikke gi han en sjanse. Man kan forstå at det bare går ut over seg selv. Anonymkode: 53879...6a9 2
norw Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 14 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Jeg ville gitt personen en sjanse, å være dømmende for noen som ber om tilgivelse er ikke så mye bedre enn å være en mobber🙄 Jo. 1
Bamseklemmer Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må ikke dømme en mobber for å ikke gi han en sjanse. ?? ...ja man skal jo ikke være dømmende når man gir noen en sjanse, da bruker man heller tiden på å bygge opp personen... Moralpreken kan få motsatte konsekvenser, og en innrømmelse på at man har gjordt noe galt skal ikke straffes.
Lisa Rowe Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Hvor lenge siden er det snakk om? Det at noen mobbet andre i 4. klasse sier ingenting om hvem de er eller hvilken person de er som 30 åring. Om det er snakk om en som drev å mobbet kollegaen sin i fjor, så hadde jeg nok vært litt skeptisk, men jeg pleier som regel å gi folk en sjanse. Mennesker utvikler seg hele tiden, og mange lærer av sine feil. Jeg har gjort utrolig mange dumme ting i mine år på denne jorden, uten at disse handlingene definerer hvem jeg er som person den dag idag. 8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Aldri (mer) Har vært i noen mer enn normalt kjipe forhold, opplevd det gjennom familie, og har også blir mobbet utenom det. Aldri i verden om jeg skal være nær den typen energi frivillig igjen. Aldri mer, aldri mer, aldri mer Anonymkode: 1a8c3...302 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 25 minutter siden, Bamseklemmer skrev: ?? ...ja man skal jo ikke være dømmende når man gir noen en sjanse, da bruker man heller tiden på å bygge opp personen... Moralpreken kan få motsatte konsekvenser, og en innrømmelse på at man har gjordt noe galt skal ikke straffes. Poenget er at det er ikke enten eller. Jeg dømmer ikke mobbere f.eks, jeg forstår hva de driver med, men jeg hadde likevel ikke gitt de en sjanse. Og det er selvfølgelig ikke noen andre sitt ansvar å bygge opp en mobber. En mobber ønsker ikke det heller, bare å dra folk ned til samme nivå, som de sier, men som alltid er under dem. Og de har ikke noe alternativ til å prøve å dra andre ned heller, for de har ikke noe godt de kan gi andre. Og bare fordi man innrømmer at man har gjort noe galt, så unnslipper man ikke konsekvensene. Som f.eks hvis en person innrømmer for psykologen sin at de har drept en person, så fratas de ikke ansvaret bare fordi de er ærlige om det. Anonymkode: 53879...6a9 2
Lisa Rowe Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at det er ikke enten eller. Jeg dømmer ikke mobbere f.eks, jeg forstår hva de driver med, men jeg hadde likevel ikke gitt de en sjanse. Og det er selvfølgelig ikke noen andre sitt ansvar å bygge opp en mobber. En mobber ønsker ikke det heller, bare å dra folk ned til samme nivå, som de sier, men som alltid er under dem. Og de har ikke noe alternativ til å prøve å dra andre ned heller, for de har ikke noe godt de kan gi andre. Og bare fordi man innrømmer at man har gjort noe galt, så unnslipper man ikke konsekvensene. Som f.eks hvis en person innrømmer for psykologen sin at de har drept en person, så fratas de ikke ansvaret bare fordi de er ærlige om det. Anonymkode: 53879...6a9 Spørsmålet her er ikke om du ville blitt sammen med en mobber, men en som tidligere hadde mobbet. Jeg mener du er like ille om du ekskluderer mennesker for å "gi dem konsekvenser" for noe de gjorde for lenge lenge siden. Hopp av den høye hesten din. Alle mennesker gjør feil, men de fleste vokser og lærer av disse feilene. Å dømme noen for noe de gjorde for flere år siden er utrolig ignorant. Med mindre det er snakk om f. eks drap som du nevner, men jeg ser ikke poenget i å sammenligne epler og appelsiner. 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 55 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Jeg ville gitt personen en sjanse, å være dømmende for noen som ber om tilgivelse er ikke så mye bedre enn å være en mobber🙄 Jo, det er det! Det å ikke bli sammen med en mobber er jo å støtte mobbeofferet. Klart det er bedre! Anonymkode: e49bd...f8d 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, Lisa Rowe skrev: Å dømme noen for noe de gjorde for flere år siden er utrolig ignorant. Det er vel heller det motsatte av ignorant. Å tro at fortiden ikke sier noe om i dag, er naivt de luxe. Anonymkode: e49bd...f8d 4
Lisa Rowe Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel heller det motsatte av ignorant. Å tro at fortiden ikke sier noe om i dag, er naivt de luxe. Anonymkode: e49bd...f8d Fortiden KAN si noe om hvordan du er som person i dag, men ikke nødvendigvis alltid. Det er derfor ignorant å bare anta. Om du er den samme personen som du var for 10 år siden så er du nok en av veldig få. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, Lisa Rowe skrev: Det er derfor ignorant å bare anta. Nei, absolutt ikke. Det ignorante er å forkaste vitenskap til fordel for følelser og idealisme. Anonymkode: e49bd...f8d 2
Bamseklemmer Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 8 minutter siden, Lisa Rowe skrev: Spørsmålet her er ikke om du ville blitt sammen med en mobber, men en som tidligere hadde mobbet. Jeg mener du er like ille om du ekskluderer mennesker for å "gi dem konsekvenser" for noe de gjorde for lenge lenge siden. Hopp av den høye hesten din. Alle mennesker gjør feil, men de fleste vokser og lærer av disse feilene. Å dømme noen for noe de gjorde for flere år siden er utrolig ignorant. Med mindre det er snakk om f. eks drap som du nevner, men jeg ser ikke poenget i å sammenligne epler og appelsiner. Takk for at du er så forståelsesfull og svarer for meg... Du har et klokt og vakkert hjerte❤️... som bestandig i dine svar.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 Ja? Alle har jo gjort noe galt ila barndommen, enten de har baksnakket, mobbet, ertet, utstøtt eller øsnket andre vond/hevn etc. Så lenge de har vokst og blitt et voksent fint menneske (som de fleste blir), så er det ikke noe å tenke over. Anonymkode: 67e29...c6e 5
Lisa Rowe Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, absolutt ikke. Det ignorante er å forkaste vitenskap til fordel for følelser og idealisme. Anonymkode: e49bd...f8d Du kan gjerne komme med kilder til denne vitenskapen du snakker om. Ikke at jeg personlig kommer til å endre mening - jeg kjenner flere mennesker som var stygge mot andre på f. eks barneskolen, men som er utrolig flotte og genuine mennesker den dag idag. Jeg selv har ikke alltid vært et prakteksemplar av et menneske, men jeg har utviklet og endret meg, og lært underveis, slik som vi mennesker gjør. Du har hørt om oppdragelse, for eksempel? Vi blir ikke født til å følge sosiale normer, det er noe vi lærer oss underveis i livet. Du skal lete lenge for å finne en person som aldri har gjort noe galt i livet, og du blir ikke et bedre menneske av å sitte å se ned på andre og deres tidligere feiltak i livet, slik som du gjør. 1
Lisa Rowe Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 8 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Takk for at du er så forståelsesfull og svarer for meg... Du har et klokt og vakkert hjerte❤️... som bestandig i dine svar.. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 Folk forandrer seg og lærer av sine feil. En fantastisk mann jeg ble kjent med som voksen var en jævla mobber som ung, og stjal og løy og brydde seg kun om seg selv. Plutselig en dag fikk han en vekker og forandret seg totalt. Da bestemte han seg for å være snill og hjelpsom og skape godt miljø. Jeg var en av de han hjalp. Jeg fikk så utrolig mye støtte fra han at jeg lurte på om det var en engel sendt for å hjelpe meg. Så ja, jeg kunne blitt sammen med en mobber om han forandret seg til det bedre. Anonymkode: 26366...326 7
Bamseklemmer Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er det! Det å ikke bli sammen med en mobber er jo å støtte mobbeofferet. Klart det er bedre! Anonymkode: e49bd...f8d Så hvis jeg forelsker meg i en kvinne som tidligere har mobbet noen, og har innrømmet sine feil, skal jeg da vrake henne til fordel noen ukjente mobbeofre? I min verden er det mere tilgivelse enn hat, og selv om jeg hater noen betyr ikke at jeg hater dem for resten av livet. Jeg har selv hatet min ex for sitt utroskap i flere år, men jeg har sluttet med det... fordi det dro meg selv ned i negativiteten. Hun gjorde en feil, men den er akseptert❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 1 time siden, Lisa Rowe skrev: Spørsmålet her er ikke om du ville blitt sammen med en mobber, men en som tidligere hadde mobbet. Jeg mener du er like ille om du ekskluderer mennesker for å "gi dem konsekvenser" for noe de gjorde for lenge lenge siden. Hopp av den høye hesten din. Alle mennesker gjør feil, men de fleste vokser og lærer av disse feilene. Å dømme noen for noe de gjorde for flere år siden er utrolig ignorant. Med mindre det er snakk om f. eks drap som du nevner, men jeg ser ikke poenget i å sammenligne epler og appelsiner. Det er du som dømmer, meg, fordi du tror jeg dømmer noen. Det gjør jeg ikke. Handler ikke om noe høy hest heller, og jeg vet ikke hvilke verdier du har, virker som de er ganske ulike mine, men jeg åpner ikke døren for hvem som helst selv om de er ærlig og innrømmer hvordan de har vært før. Det er minstekravet det. Anonymkode: 53879...6a9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå