Gå til innhold

Kvinnekropp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser mange flotte damer. Der damen er slank og smal midje. Jeg skulle ønske jeg så sånn ut. Gått ned 12 kg nå, men fortsatt ikke i nærheten av dette. Magen er største problemet. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: c8f92...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette en gåte? Du går ned til normalvekt, og så trener du på å sette pris på kroppen du har og ikke være så overflatisk og lettpåvirkelig. Det vil gi deg en aura av "flott", som vil overgå selv den smaleste midje.

Anonymkode: 4e490...cda

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så tar du sit-ups og andre kjernemuskulaturøvelser et par ganger i uka, unngår mat som gjør deg oppblåst (om du plages med det) og bruker klær som er flatterende og får midjen din til å se slankere ut. En BH i riktig størrelse og med god løft er også viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en kvinne, og har en kropp, så har du en kvinnekropp.

Husk at det er ikke alle som har smal midje naturlig, eller kan få det. Jeg vil anbefale deg å trene rumpe, lår, og skulder/arm-muskulatur om du VIL ha midje. Ved å få litt muskler de stedene vil du se slankere ut rundt livet på sikt :) Sørg for å ha normal BMI på sikt, hvis du er på vei ned i vekt.

Det viktigste er å lære seg å trives med det du har. Jeg har timeglassfasong og er heldig med det, men jeg er høy og kan slite med å finne bukser som passer (tro meg, kombinasjonen at man har rumpe og hofte og smal midje er ikke lett faktisk), og å finne bukser som er lange nok. Det må jeg leve med, og en haug av andre ting. Bare fordi jeg har smalt liv betyr det ikke at jeg er perfekt på noen måte, men jeg er likevel fornøyd med kroppen min fordi jeg har lært meg å være det :) 

Anonymkode: b3b34...99b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeld. 

Som dere sier er det viktig å være glad i seg selv og trives som man er. Realiteten er at jeg har dessverre ingen forutsetninger til å kunne få en sånn kropp/midje. Det er der jeg har alt. Kan gjøre noe med kiloene, men tror ikke med magen. 

Jeg tenker dessverre alt for mye på kropp og det å se bra ut. Noe jeg ikke gjør. Og da er det mest fordi jeg er singel og ønsker en mann, men hvem kommer til å like meg? Liker ikke meg selv og spesielt ikke uten klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for tilbakemeld. 

Som dere sier er det viktig å være glad i seg selv og trives som man er. Realiteten er at jeg har dessverre ingen forutsetninger til å kunne få en sånn kropp/midje. Det er der jeg har alt. Kan gjøre noe med kiloene, men tror ikke med magen. 

Jeg tenker dessverre alt for mye på kropp og det å se bra ut. Noe jeg ikke gjør. Og da er det mest fordi jeg er singel og ønsker en mann, men hvem kommer til å like meg? Liker ikke meg selv og spesielt ikke uten klær. 

Er det noe du liker med deg selv? Både av utseendet og personlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er normalvektig har vel hvor definert midje man har mest med genetikk å gjøre. Det kan høres ut som du TS har såkalt eplefasong. Da mister du fett på magen sist, og midjen vil aldri bli særlig smal og innsvinget. Det gjelder å kle seg etter den fasongen man har. Ofte har for eksempel "epler" veldig flotte og slanke bein, så de burde fremheves når man velger klær. 

Anonymkode: 2dfc0...28c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man er normalvektig har vel hvor definert midje man har mest med genetikk å gjøre. Det kan høres ut som du TS har såkalt eplefasong. Da mister du fett på magen sist, og midjen vil aldri bli særlig smal og innsvinget. Det gjelder å kle seg etter den fasongen man har. Ofte har for eksempel "epler" veldig flotte og slanke bein, så de burde fremheves når man velger klær. 

Anonymkode: 2dfc0...28c

Ja,er vel så kalt eplefasong. Er normalvektig, men kunne ønsket 5 kg ned. Håper da på litt mer markert midje da. 

Takk for tipset ang tips klær. Jeg har slanke bein så stemmer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Savan skrev:

Er det noe du liker med deg selv? Både av utseendet og personlighet?

Må ærlig si at det er ikke så mye. Liten og lubben synes jeg. 

Håper jeg er grei, men har en del negativt at jeg reagerer fort og kanskje tenker litt lite først. Spontan reaksjon på godt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må ærlig si at det er ikke så mye. Liten og lubben synes jeg. 

Håper jeg er grei, men har en del negativt at jeg reagerer fort og kanskje tenker litt lite først. Spontan reaksjon på godt og vondt. 

Vet så godt hvordan det er å være selvkritisk 😘 Men det er så viktig å kunne si noe positivt til seg selv også! Er sikker på at du har mye ved deg som er bra, du fokuserer bare mest på det du synes er «feil» 🤗

Kom igjen, 3 positive ting (utseendet/personlighet samme det!) Det klarer du 🌹

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Savan skrev:

Vet så godt hvordan det er å være selvkritisk 😘 Men det er så viktig å kunne si noe positivt til seg selv også! Er sikker på at du har mye ved deg som er bra, du fokuserer bare mest på det du synes er «feil» 🤗

Kom igjen, 3 positive ting (utseendet/personlighet samme det!) Det klarer du 🌹

Må jeg så må det bli fargen på øynene, er til å stole på og en god venn. 

Ikke kjekt å ha det sånn at man ikke er fornøyd med seg selv eller liker seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg så må det bli fargen på øynene, er til å stole på og en god venn. 

Ikke kjekt å ha det sånn at man ikke er fornøyd med seg selv eller liker seg selv. 

Yes, kjempebra gjort!! ☺️ Ser også at du skriver at du har slanke bein, der har du noe jeg ALDRI kommer til å få 😂 Hestejente, fotballspiller, kampsport og styrketrening+ genetisk ganske muskuløs= skikkelig mandige bein! Tenk på det neste gang du ser deg i speilet, at du har noe andre ville gitt ganske mye for 🤗

Vet ikke om dette gjelder alle med «timeglass» figur, men jeg legger i hvertfall på meg midt på magen- synes det ser helt dritsært ut og skulle ønske det heller ville spre seg litt ut 😉 Men har en liten nevø som er helt obsessed av den myke magen min ☺️ 

Heier på deg, og at du skal kunne være snill med deg selv og glad i deg selv- er sikker på at det klarer du ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Savan skrev:

Yes, kjempebra gjort!! ☺️ Ser også at du skriver at du har slanke bein, der har du noe jeg ALDRI kommer til å få 😂 Hestejente, fotballspiller, kampsport og styrketrening+ genetisk ganske muskuløs= skikkelig mandige bein! Tenk på det neste gang du ser deg i speilet, at du har noe andre ville gitt ganske mye for 🤗

Vet ikke om dette gjelder alle med «timeglass» figur, men jeg legger i hvertfall på meg midt på magen- synes det ser helt dritsært ut og skulle ønske det heller ville spre seg litt ut 😉 Men har en liten nevø som er helt obsessed av den myke magen min ☺️ 

Heier på deg, og at du skal kunne være snill med deg selv og glad i deg selv- er sikker på at det klarer du ❤️

Tusen takk for fint og inspirerende innlegg ❤️ Setter pris på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må ned i fett%, eneste løsning

Anonymkode: 1416c...82a

Jobber med nedgang. Så håper jeg klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor smal midje en har handler om fettprosent og gener. Uansett hvor mye jeg legger på meg, så har jeg fortsatt en veldig smal midje i forhold til resten av kroppen på grunn av gener/beinbygning. Venninnen min derimot har en veldig firkantet form, selv om hun trener regelmessig og er veldig tynn. Om du har mye fett på kroppen så kan det selvsagt lønne seg å gå ned i fettprosent slik at midjen kommer litt mer frem, men ellers er det ikke mye å gjøre. Du kan bygge muskler i rygg og rumpe for å gi illusjonen av en mindre midje, men å bygge en god mengde muskelmasse krever tid, energi og massevis av kunnskap, så det er noe du må interessere deg for. Ellers kan du jo finne klær som er flatterende for din kroppsfasong. 

Prøv også å fokuser på de gode sidene med deg selv og utseendet ditt. Jeg holder selv på å gå ned i vekt, men skulle jeg fokusert på alt fettet jeg har på kroppen og som jeg er misfornøyd med så hadde jeg blitt gal. Jeg fokuserer heller på den fine fasongen min, fjeset mitt og håret mitt - ting jeg er fornøyd med og liker. Hele prosessen med å gå ned i vekt er så mye mer hyggelig når du lærer å elske deg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Hvor smal midje en har handler om fettprosent og gener. Uansett hvor mye jeg legger på meg, så har jeg fortsatt en veldig smal midje i forhold til resten av kroppen på grunn av gener/beinbygning. Venninnen min derimot har en veldig firkantet form, selv om hun trener regelmessig og er veldig tynn. Om du har mye fett på kroppen så kan det selvsagt lønne seg å gå ned i fettprosent slik at midjen kommer litt mer frem, men ellers er det ikke mye å gjøre. Du kan bygge muskler i rygg og rumpe for å gi illusjonen av en mindre midje, men å bygge en god mengde muskelmasse krever tid, energi og massevis av kunnskap, så det er noe du må interessere deg for. Ellers kan du jo finne klær som er flatterende for din kroppsfasong. 

Prøv også å fokuser på de gode sidene med deg selv og utseendet ditt. Jeg holder selv på å gå ned i vekt, men skulle jeg fokusert på alt fettet jeg har på kroppen og som jeg er misfornøyd med så hadde jeg blitt gal. Jeg fokuserer heller på den fine fasongen min, fjeset mitt og håret mitt - ting jeg er fornøyd med og liker. Hele prosessen med å gå ned i vekt er så mye mer hyggelig når du lærer å elske deg selv. 

Takk for tips og råd.

Så bra. Du er flink.

Har litt å lære der på å fokusere på det positive og det jeg har klart, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som folk på KG tror at alle som ikke har timeglassfigur, har eplefasong. Det finnes flere kroppstyper enn to:

37C224F4-E8DF-499C-AD5B-56A54F645BC6.jpeg

Anonymkode: dc548...af1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...